PML View

wsj2032.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj2032.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj2032.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj2032.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj2032.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj2032.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj2032.cz.treex.gz

s-1 Výbor věřitelů Eastern Airlines, nespokojený s plánem tohoto dopravce na vystoupení z řízení podle zákona o bankrotu, požádal své vlastní experty, aby zpracovali alternativní přístupy k reorganizaci.

s-2 Zástupci účetní firmy Ernst & Young a firmy cenných papírů Goldman, Sachs & Co., najatých věřiteli na konzultace ohledně finančních plánů Eastern, včera na uzavřeném setkání sdělili výboru, že nejnovější plán Eastern na vystoupení z ochrany podle zákona o bankrotu je mnohem riskantnější než dřívější plán, který získal souhlas věřitelů.

s-3 Podle jedné osoby přítomné na schůzce je nový plán Eastern finančně "přehnaně optimistický".

s-4 Na dotaz ohledně zpráv konzultantů odpověděla mluvčí Eastern "zásadně nesouhlasíme".

s-5 Řekla, že situaci "příliš zjednodušili a dopustili se některých chybných předpokladů, díky kterým je jejich analýza zcela mylná."

s-6 Na pozdější tiskové konferenci zde Frank Lorenzo, předseda představenstva Texas Air Corp., matky Eastern, řekl, že Eastern překračuje své cíle pro návrat k provozu a předpověděl, že se z ochrany před věřiteli podle Kapitoly 11 dostane na začátku příštího roku a bude provozovat více služeb, než původně plánovala.

s-7 Tak jako předtím trvá na tom, že podle tohoto plánu bude věřitelům zaplaceno vše.

s-8 Lorenzo se nezmínil o negativní reakci věřitelů na jeho plán.

s-9 "V současné době diskutujeme s věřiteli o pozměněném plánu, a očekáváne, že brzy tento pozměněný plán předložíme," řekl Lorenzo reportérům.

s-10 "Plníme a překračujeme svoje plány," dodal.

s-11 V červenci se Eastern a její věřitelé dohodli na reorganizačním plánu, který požaduje po Eastern, aby prodala aktiva za 1,8 miliardy USD a po vystoupení z ochrany podle zákona o bankrotu měla jen dvě třetiny své původní velikosti.

s-12 Ale poté, co prodala položky jako svou kyvadlovou dopravu na východním pobřeží, své centrum ve Philadelphii a různá letadla, narazila Eastern na překážku.

s-13 Nemohla prodat své jihoamerické linky, jedno z hlavních aktiv určených k odprodeji.

s-14 Tyto linky, ceněné odborníky věřitelů na přibližně 400 milionů USD, měly být prodány firmě American Airlines, vlastněné AMR Corp.

s-15 Zádrhel v poslední chvíli vyjednávání s AMR, který se týkal nesouvisejícího právního sporu mezi American a jinou divizí Texas Air, způsobil, že se transakce nezdařila.

s-16 Eastern se nakonec rozhodla, že bude muset linky udržovat a provozovat sama, což by ponechalo méně hotovosti na reorganizaci.

s-17 Eastern by také zůstala větším dopravcem než by odpovídalo snížené velikosti navrhované podle původního plánu.

s-18 Tyto změny jejího postavení znamenaly, že reorganizační plán, dříve předložený věřitelům, musel být přepracován.

s-19 Od doby Eastern vyjednává s věřiteli o změnách, ale výbor věřitelů s těmito změnami problémy.

s-20 Výbor dvě skupiny expertů, na které se obrací, aby anylyzovaly plány Eastern.

s-21 Obě prohlásily, že nový plán nebude fungovat.

s-22 Podle zdroje přítomného na včerejším jednání Ernst & Young prohlásila, že podle plánu Eastern nebude splněn odhad zisku před platbou úroků, zdaněním a odpisy o 100 milionů USD, a že plán Eastern neposkytoval žádné záruky.

s-23 Tento zdroj řekl, že odborníci Goldman Sachs předpověděli, že Eastern tento cíl nesplní o 120 milionů USD 135 milionů USD.

s-24 Odborníci prohlásili, že očekávají, že Eastern bude muset emitovat další dluhy, aby pokryl náklady, a že získá mnohem méně peněz, než se předpokládá.

s-25 Vzrostou také další náklady, včetně nákladů na údržbu, protože Eastern starší flotilu.

s-26 Lorenzo a prezident Eastern Phil Bakes na tiskové konferenci prezentovali mnohem růžovější hodnocení.

s-27 Obklopeni letuškami, piloty a odbavujícími úředníky oblečenými v parádních nových modrých uniformách, prohlásili, že Eastern překročila své provozní plány a obsazuje sedadla.

s-28 Řekli, že počínaje následujícím měsícem začně Eastern provozovat 775 letů denně namísto původně oznámených 700.

s-29 Bates odmítl uvést denní ztráty Eastern, ale řekl, že neočekává, že by Eastern musela sáhnout do peněz z prodeje aktiv, které jsou nyní uložené u třetí osoby.

s-30 Na těchto účtech je několik set milionů dolarů, především z prodeje aktiv.

s-31 Řekl, že plán, který Eastern chce uskutečnit, předpokládá, že Eastern bude mít do konce roku 390 milionů USD v penězích.

s-32 On i Lorenzo předpověděli, že plán by mohl být potvrzen v lednu.

s-33 Co se týče vyjednávání s věřiteli, Lorenzo po konferenci poznamenal, že "musíme počkat, jak se (rozhovory) vyvinou."

s-34 Dodal, že však "není nutnou podmínkou, že plán bude přijat věřiteli."

s-35 Musí být přijat soudem."

s-36 Podle zákona o bankrotu Eastern po určitou dobu výhradní právo na vypracování svého vlastního reorganizačního plánu.

s-37 Termín byl jednou prodloužen, a mohl by být prodloužen znovu.

s-38 Jestliže Eastern dokáže získat podporu věřitelů, soudní potvrzení jejího plánu by mohlo být poměrně rychlé.

s-39 Věřitelé však mohou tlačit na soudní schválení svého vlastního plánu, nebo soud může ignorovat obě strany a vypracovat vlastní.

s-40 V každém případě někteří lidé, kteří jsou s případem seznámeni, pochybují, že soud rozhodne do ledna, jak to předpovídají Lorenzo a Bakes.

s-41 Eastern požádal o ochranu podle zákona o bankrotu několik dní poté, co 4. března začala ochromující stávka.

s-42 Lorenzo řekl reportérům, že reorganizace, již chce Eastern provést, by vedla k vytvoření dopravce o velikosti 85 % 90 % velikosti Easternu před bankrotem.

s-43 Předpověděl, že do pozdního jara bude provozovat kolem 1000 letů denně, jen o trochu méně než původní objem 1050 denně.


dependency treetext view