PML View
wsj1869.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1869.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1869.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1869.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1869.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1869.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1869.cz.treex.gz |
---|
s-1
Republikáni
se
v
Senátu
dohodli
na
návrhu,
který
by
snížil
daň
z
kapitálových
zisků
pro
jednotlivce
i
společnosti.
s-2
Malá
skupina
senátních
demokratů
pracuje
současně
na
podobném
plánu,
který
možná
brzy
předloží.
s-3
Senátor
Bob
Packwood
(republikán
za
Oregon),
hlavní
podporovatel
návrhu
Republikánské
strany,
řekl,
že
zamýšlí
oznámit
plán
dnes
a
nabídnout
jej
jako
doplněk
k
jakémukoli
vhodnému
zákonu,
konkrétně
k
návrhu
zákona
o
zvýšení
limitu
federálních
půjček,
který
byl
podán
tento
měsíc.
s-4
Odhadl,
že
s
pravděpodobností
10:1
bude
tento
rok
schválena
nějaká
úprava
snížení
daně
z
kapitálových
zisků,
ačkoli
patrně
nebude
zahrnuta
do
dosud
projednávaného
návrhu
o
snížení
deficitu.
s-5
Dodal,
že
podle
svého
očekávání
bude
hovořit
s
demokraty,
kteří
rovněž
chtěli
snížit
daň
z
kapitálových
zisků,
o
vypracování
společného
návrhu.
s-6
V
případě
jednotlivců
by
Packwoodův
plán
vyloučil
z
příjmů
5
%
zisku
z
prodeje
kapitálových
aktiv,
která
byla
držena
déle
než
jeden
rok.
s-7
Vynětí
by
se
zvýšilo
o
pět
procentních
bodů
za
každý
rok,
kdy
byla
aktiva
držena,
až
do
doby,
kdy
by
dosáhla
maxima
35
%.
s-8
Vynětí
by
se
vztahovalo
na
aktiva
prodaná
po
1.
říjnu
1989.
s-9
Jako
alternativní
řešení,
uvedl,
by
si
daňoví
poplatníci
mohli
vybrat
snížení
svého
zisku
podle
indexu
inflace.
s-10
U
společností
by
byla
maximální
daňová
sazba
z
prodeje
aktiv
držených
déle
než
tři
roky
snížena
ze
současné
maximální
sazby
34
%
na
33
%.
s-11
Sazba
by
postupně
klesala
až
na
29
%
pro
aktiva
společností
držená
po
dobu
15
let.
s-12
Packwoodův
plán
by
rovněž
zahrnoval
návrh
senátora
Williama
Rotha
(republikán
za
Delaware),
který
by
rozšířil
a
pozměnil
odpočty
u
osobních
penzijních
účtů
jednotlivců.
s-13
Rothův
plán
by
vytvořil
nový,
neodečitatelný
osobní
penzijní
účet
(IRA),
z
něhož
by
mohly
být
čerpány
nezdaněné
peníze
nejen
pro
penzijní
účely,
ale
i
na
koupi
prvního
domu
či
bytu
a
na
výdaje
za
vzdělání
a
lékařské
výdaje.
s-14
Současné
účty
IRA
by
mohly
být
přesunuty
do
nových
účtů
IRA,
ale
podléhaly
by
zdanění.
s-15
Pokud
jde
o
skupinu
demokratů,
pracují
na
plánu,
který
by,
podobně
jako
Packwoodův
návrh,
zaručil
vyšší
míru
vynětí
u
aktiv
podle
toho,
jak
dlouho
by
jednotlivci
a
společnostmi
byla
držena.
s-16
Nově
nabytá
aktiva
by
získala
delší
přestávku
než
ta,
která
jsou
držena
v
současné
době.
s-17
Zvláštní
vynětí
by
se
týkalo
dlouhodobě
držených
akcií
malých
a
středních
podniků,
které
právě
zahajují
svou
činnost.
s-18
Nikdo
v
Senátu
nebere
v
potaz
plán
kapitálových
zisků
schválený
Sněmovnou.
s-19
Tento
plán
by
umožnil
30%
vynětí
u
aktiv
prodaných
v
průběhu
dvouapůlletého
období
končícího
31.
prosince
1991.
s-20
Poté
by
sněmovní
opatření
zvýšilo
daňovou
sazbu
na
28
%
a
ze
zdanění
by
vyloučilo
zisk
podle
míry
inflace.
s-21
Senátoři
usilují
o
to,
aby
byl
rozdíl
kapitálových
zisků
trvalý.
s-22
Předseda
sněmovního
Výboru
pro
získávání
finančních
prostředků
Dan
Rostenkowski
(demokrat
za
Illinois)
uvedl,
že
si
nepřeje
snížení
daně
z
kapitálových
zisků
ani
jiný
doplněk
k
dosud
projednávanému
návrhu
zákona,
který
se
týká
zvýšení
limitu
federálních
půjček.
s-23
Stávající
limit
dluhu
skončí
31.
října.
s-24
Rovněž
naléhal
na
vyjednavače
ze
Sněmovny
a
Senátu,
aby
zbavili
návrh
zákona
o
snížení
deficitu
všech
ustanovení,
která
zvyšují
rozpočtový
deficit,
včetně
ustanovení
o
kapitálových
ziscích
schváleného
Sněmovna.
dependency tree
•
text view