PML View

wsj1794.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1794.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1794.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1794.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1794.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1794.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1794.cz.treex.gz

s-1 Společnost Renault a společnost DAF Trucks NV oznámily předběžnou dohodu o společné výrobě řady nákladních aut v Británii a ve Francii.

s-2 Philippe Gras, generální ředitel společnosti Renault, uvedl, že nová řada bude zaměřena na nákladní auta s tonáží mezi 2,5 tuny a 4,2 tuny a bude se vyrábět v továrně Bapilly ve Francii, která patří společnosti Renault, a v britské továrně společnosti DAF.

s-3 Poté, co v polovině 90. let zahájí výrobu, plánuje tato francouzská státem řízená automobilová skupina a tento holandský výrobce nákladních aut zařadit nová nákladní auta mezi své nabízené produkty.

s-4 Gras uvedl, že očekává, že definitivní dohoda mezi těmito dvěma společnostmi bude hotová během několika měsíců.

s-5 Tento riskantní podnik je nejnovějším příkladem evropské tendence směřování ke kooperativním projektům před konečným termínem zrušení obchodních bariér v Evropském společenství v roce 1992.

s-6 Očekává se, že společnosti Renault a DAF budou do podniku investovat celkem tři miliardy francouzských franků (157,8 milionu dolarů) včetně 1 miliardy francouzských franků na náklady týkající se návrhu a vývoje.

s-7 Kromě toho utratí každá společnost kolem 1 miliardy francouzských franků na strojní vybavení svých továren.

s-8 Gras uvedl, že tento podnik se společnou majetkovou účastí představuje značné úspory jak pro společnost Renault, tak i pro společnost DAF, protože obě společnosti by stejně musely zmodernizovat současné řady lehkých nákladních automobilů.

s-9 Spojením svých zdrojů tyto dvě skupiny efektivně rozdělily náklady na návrh a vývoj, které by jinak musely vynaložit, řekl.

s-10 Funkcionáři společnosti Renault uvedli, že potenciální evropský trh s lehkými nákladními automobily v rozsahu 2,5 tuny 4,2 tuny pojme ročně 700 000 800 000 vozidel a společnosti Renault a DAF míří k asi 11% společnému podílu na trhu.

s-11 Společnost Renault i společnost DAF budou mít na tuto novou řadu nákladních automobilů a lehkých nákladních automobilů celosvětová marketingová práva.

s-12 Podle jiné dohody bude moci také pobočka Rover Group PLC společnosti British Aerospace PLC nabízet vozidla přes své dealery ve Velké Británii a pobočka Renault Vehicles Industriels pro montáž nákladních automobilů, která patří společnosti Renault, bude mít podobná práva ve Francii.

s-13 Společnost DAF je ze 16 % vlastněna společností British Aerospace, dalších 6,5 % drží holandská, státem vlastněná, chemická skupina NV DSM.

s-14 Dalších 11 % kapitálu společnosti DAF drží rodina van Doorne z Nizozemí.


dependency treetext view