PML View
wsj1792.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1792.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1792.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1792.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1792.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1792.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1792.cz.treex.gz |
---|
s-1
Společnost
British
Airways
PLC
uvedla,
že
po
neúspěchu
nabídky
na
odkup
v
hodnotě
6,79
miliardy
dolarů,
neboli
300
dolarů
na
akcii,
bude
v
případě
jakékoliv
přepracované
nabídky
koupě
mateřské
společnosti
společnosti
United
Airlines,
společnosti
UAL
Corp.,
požadovat
lepší
podmínky
a
výrazně
nižší
cenu.
s-2
Derek
Stevens,
finanční
ředitel
společnosti
British
Air,
uvedl
do
zprávy
Dow
Jones
Professional
Investor
Report,
že
cena
230
dolarů
na
akcii
"rozhodně
není
příliš
nízká"
a
naznačil,
že
by
jeho
společnost
ráda
snížila
objem
své
investice
v
hotovosti
o
výši
750
milionů
dolarů.
s-3
Dodal,
že
letecká
společnost
nehodlá
přikročit
k
žádné
nové
nabídce
za
každou
cenu,
a
že
na
pokusu
bankéřů
oživit
onu
neúspěšnou
transakci
se
nepodílela.
s-4
"Vůbec
nejsme
odhodlaní
obchod
uskutečňovat.
s-5
Do
ničeho
se
neženeme.
s-6
Nechceme
se
podruhé
setkat
s
odmítnutím,"
řekl
a
dodal,
že
vystoupení
s
přepracovanou
nabídkou
by
mohlo
trvat
i
několik
týdnů.
s-7
Stevensovy
poznámky,
které
potvrzují
zprávu
z
listu
The
Wall
Street
Journal,
že
společnost
British
Air
chce
při
jakékoli
nové
nabídce
koupě
této
druhé
největší
letecké
společnosti
v
zemi
začít
od
nuly,
pomohly
čtyři
po
sobě
jdoucí
dny
srazit
cenu
akcií
společnosti
UAL.
s-8
Při
smíšeném
obchodování
na
Newyorské
burze
cenných
papírů
klesla
společnost
UAL
o
6,25
dolaru
na
akcii
na
191,75
dolaru
při
objemu
2,3
miliardy
akcií,
když
mezi
obchodníky
s
akciemi
k
převzetí
vzrostly
obavy,
jak
dlouho
bude
trvat
oživení
nákupu.
s-9
Podle
původního
odkupu,
který
správní
rada
společnosti
UAL
schválila
14.
září,
plánovali
piloti
společnosti
UAL
nabídnout
200
milionů
dolarů
v
hotovosti
a
za
75%
podíl
tak
vydělat
200
milionů
dolarů
na
každoročních
cenových
úlevách.
s-10
Vedení
společnosti
UAL
mělo
zaplatit
15
milionů
dolarů
za
10%
podíl
a
společnost
British
Air
měla
dostat
15%
podíl.
s-11
Odkup
ztroskotal
poté,
co
se
společnostem
Citicorp
a
Chase
Manhattan
Corp.
nečekaně
nepodařilo
získat
bankovní
financování.
s-12
Od
té
doby
akcie
společnosti
UAL
klesly
o
33
%,
což
může
být
považováno
za
vůbec
největší
neúspěch
akcií
k
převzetí.
s-13
Zdá
se,
že
obsah
Stevensových
poznámek
naznačil,
že
společnost
British
Air
při
přikročení
k
jakékoliv
nové
nabídce
zaujme
aktivnější,
rozhodnější
roli.
s-14
Uvedl,
že
podle
jeho
názoru
bylo
vedení
společnosti
UAL
o
financování
jejich
původní
transakce
nesprávně
informováno.
s-15
Stevens
řekl,
že
společnost
British
Air
zatím
od
zaměstnanecko-manažerské
skupiny,
kterou
vede
předseda
správní
rady
společnosti
UAL
Stephen
Wolf,
neobdržela
žádný
nový
návrh
na
odkup
a
nemá
ani
žádný
náznak
toho,
že
by
k
němu
mohlo
dojít.
s-16
"Co
se
nás
týče,
čekáme,
až
se
situace
uklidní,"
řekl.
s-17
Ačkoliv
společnost
British
Air
vyčkává,
s
jakým
návrhem
tato
odkupující
skupina
přijde,
Stevens
uvedl,
že
nová
transakce
s
menším
koeficientem
zadlužení
bude
pro
banky
pravděpodobně
přitažlivější.
s-18
Řekl,
že
původní
návrh
je
mrtvý,
a
že
na
základě
změn
tržní
ceny
společnosti
UAL,
výše
dluhu,
kterou
jsou
banky
ochotny
financovat
a
ceny,
kterou
by
společnost
British
Air
byla
ochotna
zaplatit,
lze
novou
verzi
po
všech
stránkách
pozměnit.
s-19
Stevens
řekl,
že
očekává,
že
nová
cena
bude
značně
nižší,
avšak
odmítl
uvést
konkrétní
částku.
s-20
Na
dotaz,
zda
je
částka
230
dolarů
na
akcii,
která
včera
kolovala
na
trhu,
moc
nízká,
odpověděl:
"Příliš
nízká
v
žádném
případě
není."
s-21
Dodal,
že
původní
nabídka
byla
"přehnaná",
a
že
vklad
společnosti
British
Air
"pro
ně
představoval
poměrně
velké
sousto".
s-22
Společnost
British
Air
původně
lákala
možnost
získat
15%
podíl
ve
společnosti,
ale
nebyla
nijak
nadšená,
že
by
měla
zaplatit
750
milionů
dolarů.
s-23
"Pokud
bychom
v
rámci
(nového)
obchodu
mohli
vynaložit
méně
peněz
a
přesto
bychom
získali
15
%,
byl
by
to
bod
v
náš
prospěch,"
uvedl.
s-24
V
jakémkoliv
novém
návrhu
bude
společnost
British
Air
očekávat
větší
míru
návratnosti
než
byla
původně
navrhovaná
ve
výši
20
%
a
více.
s-25
V
případě,
že
bude
odkupující
skupina
obnovení
své
nabídky
oddalovat,
mohla
by
správní
rada
společnosti
UAL
i
nadále
zůstat
pod
tlakem,
aby
hledala
jinou
transakci,
ačkoliv
k
tomu
není
nijak
právně
zavázána.
s-26
Panuje
přesvědčení,
že
zhruba
jednu
třetinu
akcií
vlastní
obchodníci
s
akciemi
k
převzetí,
kteří
by
v
případě,
že
jim
dojde
trpělivost,
mohli
hlasovat
pro
odvolání
správní
rady.
s-27
Kvůli
neúspěchu
nabídky
a
vnitřní
opozici
dvou
dalších
skupin
zaměstnanců
je
úkol
odkupující
skupiny
udržet
křehkou
koalici
pohromadě
ještě
více
komplikován
zjevnými
neshodami
v
řadách
samotného
odborového
svazu
pilotů.
s-28
Pilot,
který
zastupuje
skupinu
220
pilotů
najatých
během
stávky
odborového
svazu
United
v
roce
1985,
podal
v
pátek
žalobu
u
federálního
soudu
v
Chicagu,
aby
se
převzetí
společnosti
zablokovalo.
s-29
Nesouhlasící
piloti
se
proti
plánu
staví
proto,
že
by
zapříčinil
ztrátu
jejich
hodnostního
zařazení.
s-30
Vedení
společnosti
UAL
souhlasilo
se
snížením
hodnostního
zařazení
těchto
pilotů
výměnou
za
podporu
ze
strany
odborového
svazu
pilotů
United
při
návrhu
na
odkup.
s-31
220
pilotů,
kterých
se
žaloba
týká,
nejsou
členy
odborového
svazu.
s-32
Letecká
společnost
jim
po
stávce
v
roce
1985
umožnila
přeskočit
v
hodnostním
zařazení
některé
členy
odborů,
což
byl
krok,
který
odbory
napadly
v
předchozí
soudní
při.
s-33
Do
tohoto
článku
přispěla
Judith
Valenteová.
dependency tree
•
text view