PML View

wsj1792.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1792.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1792.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1792.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1792.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1792.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1792.cz.treex.gz

s-1 Společnost British Airways PLC uvedla, že po neúspěchu nabídky na odkup v hodnotě 6,79 miliardy dolarů, neboli 300 dolarů na akcii, bude v případě jakékoliv přepracované nabídky koupě mateřské společnosti společnosti United Airlines, společnosti UAL Corp., požadovat lepší podmínky a výrazně nižší cenu.

s-2 Derek Stevens, finanční ředitel společnosti British Air, uvedl do zprávy Dow Jones Professional Investor Report, že cena 230 dolarů na akcii "rozhodně není příliš nízká" a naznačil, že by jeho společnost ráda snížila objem své investice v hotovosti o výši 750 milionů dolarů.

s-3 Dodal, že letecká společnost nehodlá přikročit k žádné nové nabídce za každou cenu, a že na pokusu bankéřů oživit onu neúspěšnou transakci se nepodílela.

s-4 "Vůbec nejsme odhodlaní obchod uskutečňovat.

s-5 Do ničeho se neženeme.

s-6 Nechceme se podruhé setkat s odmítnutím," řekl a dodal, že vystoupení s přepracovanou nabídkou by mohlo trvat i několik týdnů.

s-7 Stevensovy poznámky, které potvrzují zprávu z listu The Wall Street Journal, že společnost British Air chce při jakékoli nové nabídce koupě této druhé největší letecké společnosti v zemi začít od nuly, pomohly čtyři po sobě jdoucí dny srazit cenu akcií společnosti UAL.

s-8 Při smíšeném obchodování na Newyorské burze cenných papírů klesla společnost UAL o 6,25 dolaru na akcii na 191,75 dolaru při objemu 2,3 miliardy akcií, když mezi obchodníky s akciemi k převzetí vzrostly obavy, jak dlouho bude trvat oživení nákupu.

s-9 Podle původního odkupu, který správní rada společnosti UAL schválila 14. září, plánovali piloti společnosti UAL nabídnout 200 milionů dolarů v hotovosti a za 75% podíl tak vydělat 200 milionů dolarů na každoročních cenových úlevách.

s-10 Vedení společnosti UAL mělo zaplatit 15 milionů dolarů za 10% podíl a společnost British Air měla dostat 15% podíl.

s-11 Odkup ztroskotal poté, co se společnostem Citicorp a Chase Manhattan Corp. nečekaně nepodařilo získat bankovní financování.

s-12 Od doby akcie společnosti UAL klesly o 33 %, což může být považováno za vůbec největší neúspěch akcií k převzetí.

s-13 Zdá se, že obsah Stevensových poznámek naznačil, že společnost British Air při přikročení k jakékoliv nové nabídce zaujme aktivnější, rozhodnější roli.

s-14 Uvedl, že podle jeho názoru bylo vedení společnosti UAL o financování jejich původní transakce nesprávně informováno.

s-15 Stevens řekl, že společnost British Air zatím od zaměstnanecko-manažerské skupiny, kterou vede předseda správní rady společnosti UAL Stephen Wolf, neobdržela žádný nový návrh na odkup a nemá ani žádný náznak toho, že by k němu mohlo dojít.

s-16 "Co se nás týče, čekáme, se situace uklidní," řekl.

s-17 Ačkoliv společnost British Air vyčkává, s jakým návrhem tato odkupující skupina přijde, Stevens uvedl, že nová transakce s menším koeficientem zadlužení bude pro banky pravděpodobně přitažlivější.

s-18 Řekl, že původní návrh je mrtvý, a že na základě změn tržní ceny společnosti UAL, výše dluhu, kterou jsou banky ochotny financovat a ceny, kterou by společnost British Air byla ochotna zaplatit, lze novou verzi po všech stránkách pozměnit.

s-19 Stevens řekl, že očekává, že nová cena bude značně nižší, avšak odmítl uvést konkrétní částku.

s-20 Na dotaz, zda je částka 230 dolarů na akcii, která včera kolovala na trhu, moc nízká, odpověděl: "Příliš nízká v žádném případě není."

s-21 Dodal, že původní nabídka byla "přehnaná", a že vklad společnosti British Air "pro představoval poměrně velké sousto".

s-22 Společnost British Air původně lákala možnost získat 15% podíl ve společnosti, ale nebyla nijak nadšená, že by měla zaplatit 750 milionů dolarů.

s-23 "Pokud bychom v rámci (nového) obchodu mohli vynaložit méně peněz a přesto bychom získali 15 %, byl by to bod v náš prospěch," uvedl.

s-24 V jakémkoliv novém návrhu bude společnost British Air očekávat větší míru návratnosti než byla původně navrhovaná ve výši 20 % a více.

s-25 V případě, že bude odkupující skupina obnovení své nabídky oddalovat, mohla by správní rada společnosti UAL i nadále zůstat pod tlakem, aby hledala jinou transakci, ačkoliv k tomu není nijak právně zavázána.

s-26 Panuje přesvědčení, že zhruba jednu třetinu akcií vlastní obchodníci s akciemi k převzetí, kteří by v případě, že jim dojde trpělivost, mohli hlasovat pro odvolání správní rady.

s-27 Kvůli neúspěchu nabídky a vnitřní opozici dvou dalších skupin zaměstnanců je úkol odkupující skupiny udržet křehkou koalici pohromadě ještě více komplikován zjevnými neshodami v řadách samotného odborového svazu pilotů.

s-28 Pilot, který zastupuje skupinu 220 pilotů najatých během stávky odborového svazu United v roce 1985, podal v pátek žalobu u federálního soudu v Chicagu, aby se převzetí společnosti zablokovalo.

s-29 Nesouhlasící piloti se proti plánu staví proto, že by zapříčinil ztrátu jejich hodnostního zařazení.

s-30 Vedení společnosti UAL souhlasilo se snížením hodnostního zařazení těchto pilotů výměnou za podporu ze strany odborového svazu pilotů United při návrhu na odkup.

s-31 220 pilotů, kterých se žaloba týká, nejsou členy odborového svazu.

s-32 Letecká společnost jim po stávce v roce 1985 umožnila přeskočit v hodnostním zařazení některé členy odborů, což byl krok, který odbory napadly v předchozí soudní při.

s-33 Do tohoto článku přispěla Judith Valenteová.


dependency treetext view