PML View

wsj1790.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1790.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1790.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1790.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1790.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1790.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1790.cz.treex.gz

s-1 Roste potřeba párového poradenství pro zmírnění stresu

s-2 STÁLE VÍCE VEDOUCÍCH PRACOVNÍKů a jejich manželských protějšků vyhledává poradenství, protože se zvyšuje tlak na pracovišti i doma.

s-3 Někteří zaměstnavatelé začínají své zaměstnance doporučovat na odborná vyšetření, zvláště v případech, kdy pracovní problémy ohrožují práci nejvyšších manažerů.

s-4 Řada párů "je jako loď plující v noci", komunikační propast, která vyvolává problémy doma i v práci, říká psycholog Harry Levinson.

s-5 Jeho Levinsonův Institut v Belmontu ve státě Massachusetts zaznamenal v posledních letech v rámci týdenního poradenského programu dvojnásobný nárůst vedoucích pracovníků a jejich manželských protějšků.

s-6 Říká, že účet hradí zaměstnavatelé, jelikož si uvědomují, že to, co je dobré pro pár, je dobré i pro jejich společnost.

s-7 Jeden vedoucí pracovník ve zpracovatelském průmyslu z východního pobřeží, který stál před pracovním přeložením, s nímž jeho manželka nesouhlasila, zjistil, že jim poradenství oběma pomohlo se se změnou vyrovnat.

s-8 A viceprezident jedné velké společnosti ze středozápadu si uvědomil, že jeho neomalená povaha ohrožovala jeho kariéru, když se jeho manželka svěřila, že podobné chování projevující se doma poškozuje jejich manželství.

s-9 Více pomoci je poskytováno i párům, ve kterých pracují oba, přičemž na společná sezení stále častěji přivádějí muži své pracující manželky.

s-10 "Hladina stresu je u ženy často tak vysoká, že je to manžel, který přichází se slovy `Bojím se o ni,'" říká psycholožka Marjorie Hansen Shaevitzová.

s-11 Její Institut pro rodinné a pracovní vztahy ve městě La Jolla v Kalifornii zaznamenal za poslední dva roky dvojnásobný nárůst párů hledajících pomoc.

s-12 "Bez ohledu na to, jak jste oba schopní a chytří, váš vztah téměř určitě začne trpět, pokud nemáte čas si popovídat, pobavit se a pomilovat se," říká psycholožka Shaevitzová.

s-13 Přesvědčuje klienty, aby zahájili "detoxifikační" fázi, ve které zredukují společenské a jiné neproduktivní činnosti a vyhradí si čas pro sebe.

s-14 "Zaznamenat si tyto plány do kalendáře," říká, "je stejně důležité jako nezapomenout na pracovní schůzku."

s-15 Moc sugesce je silnější v Japonsku

s-16 ZDE JE DALŠÍ vysvětlení toho, proč je Japonsko tvrdým průmyslovým konkurentem: Návrhy na úsporu peněz, zvýšení výkonnosti a podporu morálky podávají dva ze tří japonských zaměstnanců, zatímco stejně činní pouze 8 % Američanů.

s-17 A mnohem více návrhů podávají Japonci - 2 472 na 100 kvalifikovaných zaměstnanců v protikladu ke 13 na 100 zaměstnanců ve Spojených státech.

s-18 Údaje za rok 1987 získané od Národní asociace metod návrhů a Japonského sdružení pro lidské vztahy rovněž ukazují, že japonští zaměstnavatelé zavádějí čtyři z pěti návrhů, zatímco jejich američtí kolegové přijímají pouze jeden ze čtyř.

s-19 V Japonsku se drobné návrhy podporují.

s-20 Od každého nového zaměstnance se očekává, že v průběhu několika prvních měsíců v novém zaměstnání přijde se čtyřmi denně.

s-21 Americké společnosti spíše upřednostňují návrhy, "které směřují k velkým cílům za krátký čas", říká Gary Floss, viceprezident pro firemní kvalitu ve společnosti Control Data Corp.

s-22 To pomáhá vysvětlit, proč američtí zaměstnavatelé udělí odměnu v průměrné výši 604,72 dolaru za návrh, zatímco Japonci zaplatí 3,23 dolaru.

s-23 I přesto dosahují čisté úspory z návrhů na 100 zaměstnanců v Japonsku 274 475 dolarů v protikladu k 24 891 dolarů ve Spojených státech.

s-24 Manažerské týmy, které rozvíjejí americké společnosti, bojují s tím, jak vyřešit metody individuálních návrhů.

s-25 Například společnost Control Data nepřičítá programu návrhů zaměstnanců velkou váhu, protože upřednostňuje orientaci na týmový management.

s-26 Důsledek fúze: Pozor na nepoctivost zaměstnanců

s-27 FIREMNÍ ředitelé bezpečnosti se stále více obávají, že posedlost fúzemi povede k nárůstu nepoctivosti zaměstnanců.

s-28 Průzkum Bezpečnostního časopisu řadí následek fúzí a odkupů mezi 10 největších výzev v odvětví.

s-29 "Pokud se stane, že z toho vedení spustí oči, dojde ke snižování zásob," říká Lewis Shealy, viceprezident pro prevenci ztrát u společnosti Marshall Field's, řetězce obchodních domů.

s-30 Samostatná studie rozsahu nesprávného chování zaměstnanců uvedla spojitost mezi celkovou spokojeností s prací a ztrátami na majetku.

s-31 Spoluautor Richard Hollinger uvádí, co se stalo v jedné rodinné společnosti, kterou pohltil zahraniční gigant.

s-32 Výrazně vzrostly krádeže, protože řada rozzlobených zaměstnanců "měla pocit, že je původní majitelé zavrhli", uvádí Hollinger, sociolog z Univerzity státu Florida.

s-33 Nejvyšší vedení by se však mělo mít na pozoru i před dalšími známkami vypovídajícími o přestupcích zaměstnanců, jako je například falšování účtů nákladů a zneužívání telefonu.

s-34 Poradce pro bezpečnost Dennis Dalton z města Ventur v Kalifornii se domnívá, že fúze jsou často impulsem pro prodlužování pauz na oběd a zvyšování absentérství, což je chování, které může být ještě škodlivější než krádeže.

s-35 Pro snížení nepoctivosti může vedení podniknout několik kroků.

s-36 Podle odborníků je nejdůležitější poukázat na to, že etický charakter společnosti je naprostou prioritou.

s-37 Dalton rovněž doporučuje, aby výkonný ředitel zřídil centrum pro kontrolu nepodložených zpráv a pohotově utužoval morálku.

s-38 Poradce John Keller z města Southlake v Texasu naléhá na nejvyšší vedení, aby zvolilo "radikální přístup" s velmi přísnými kontrolami a monitorováním.

s-39 A odborník na bezpečnost Robert L. Duston upřednostňuje potrestání všech zaměstnanců, kteří podvádějí.

s-40 Firmy jsou při rozdělování zisků obezřetné

s-41 JSOU ZISKY společnosti rozdělovány spravedlivě?

s-42 Průzkum, který provedla společnost Sirota, Alper & Pfau, poradenská firma z New Yorku, zdůrazňuje problém, který v tomto ohledu nejvyšší vedení s uspokojením zaměstnanců i investorů.

s-43 Téměř sedm z 10 investorů si myslí, že společnosti reinvestují "příliš málo" svých zisků do podniku.

s-44 A polovina dotázaných zaměstnanců se domnívá, že jim společnosti dávají příliš málo.

s-45 Avšak obě strany mají společného nepřítele: Přibližně 66 % zaměstnanců a 73 % investorů si myslí, že vedoucí manažeři dostávají z koláče zisku příliš velký díl.


dependency treetext view