PML View

wsj1767.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1767.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1767.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1767.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1767.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1767.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1767.cz.treex.gz

s-1 Značka Merkur, první firemní licence společnosti Ford Motor Co. na nové automobily v USA od doby, kdy byla v roce 1957 veřejně předvedena značka Edsel, nyní bude sdílet osud značky Edsel.

s-2 Společnost Ford včera oznámila, že zastaví dovozy modelu Merkur Scorpio, luxusního sedanu za 28 000 dolarů, který vyrábí společnost Ford of Europe v Západním Německu.

s-3 Vozy jsou prodávány na základě zvláštní licence pod vlastní značkou v přítomnosti obchodníků divize Lincoln-Mercury - na rozdíl od nových modelů jako například Taurus nebo Escort, které prodávají existující divize společnosti Ford.

s-4 Přistoupení k zastavení dovozů - oznámené 29 let a 11 měsíců po dni, kdy Henry Ford II. prohlásil, že divize Edsel i se svým nemotorným vozem přijde do šrotu - likviduje čtyři roky starou obchodní značku Merkur na americkém trhu.

s-5 Její prodej na evropském trhu bude pokračovat.

s-6 Smrt značky Merkur není pro společnost Ford zdaleka tak nákladná, jako byl debakl značky Edsel, protože značka Merkur představovala relativně nízkorozpočtový projekt s omezenými cíly ohledně tržby.

s-7 V době, kdy image společnosti jakožto amerického výrobce aut s jedinečným stylem vykazuje trhliny, přesto znamená stažení značky Merkur pro společnost Ford porážku.

s-8 Od roku, kdy byly představeny, nenaplnily nové modely Thunderbird a Mercury Cougar tohoto automobilového výrobce č. 2 v tomto roce prodejní očekávání a nákladní vozy společnosti Ford ztrácí pozici ve prospěch svých konkurentů od společnosti GM.

s-9 Společnost Ford tento podzim uvedla pouze jeden nový produkt: přepracovanou verzi svého masivního luxusního modelu Lincoln Town Car.

s-10 Zánik značky Merkur (vyslovované mer-KůR) přichází po září, kdy se 670 dealerům značky Merkur podařilo prodat pouze 93 modelů Scorpio.

s-11 Celkový obrat značky Merkur za prvních devět měsíců klesl oproti předchozímu roku o 46 % na pouhých 6,320 vozu.

s-12 Značka Merkur není jediná evropská luxusní značka, která v USA problémy.

s-13 Japonský útok na luxusní trh rychle zastiňuje takové evropské výrobce jako jsou společnosti Audi a Saab, které alespoň mají image dobrých obchodních značek.

s-14 Značka Merkur, jakožto dovoz do domácích zásob automobilů, trpěla stejným druhem nejasnosti image, který brzdí prodeje dovozů společností General Motors Corp. a Chrysler Corp.

s-15 Značka Merkur se původně zaměřovala na to, aby do obchodních zastoupení divize Lincoln-Mercury přilákala kategorii mladých bohatých kupců, kteří by ani za nic nejezdili v modelu Town Car - vozidle tak kočárovitém, že společnost Ford příští měsíc pořádá tiskovou konferenci, v níž spojí uvedení modelu Town Car s uvedením do provozu nové mateřské letadlové lodi v Norfolku ve Virginii.

s-16 Tato obchodní značka však měla potíže od začátku.

s-17 První automobil značky Merkur, model XR4Ti, šel do prodeje začátkem roku 1985.

s-18 Toto sportovní kupé propadlo zčásti proto, že americké kupce na voze nenadchl neobvyklý zadní spoiler s dvojitým křídlem.

s-19 V květnu 1987 začala společnost Ford dovážet ze Západního Německa sedan modelu Scorpio, aby ho v salonech prodával vedle téměř přepracovaného modelu XR4Ti.

s-20 Představitelé společnosti Ford řekli, že očekávají, že tyto dva modely Merkur budou prodávat asi 15 000 vozů ročně, a v roce 1988 tohoto cíle dosáhli, neboť prodeje činily 15 621 vozů.

s-21 Nicméně odtud to šlo z kopce.

s-22 Jedním hlavním faktorem byl pokles dolaru vůči marce, který začal méně než rok po uvedení značky Merkur v roce 1985.

s-23 S růstem západoněmecké měny rostly i ceny značky Merkur.

s-24 Někteří obchodníci říkají, že vozy Merkur rovněž trápila nestejná kvalita.

s-25 "Bylo to jako komedie plná omylů," říká významný obchodník Martin J. "Houkačka" McInerney, jehož provoz Star Lincoln-Mercury-Merkur ve městě Southfield v Michiganu prodal více modelů XR4Ti, než kterékoli jiné obchodní zastoupení.

s-26 Ve třetím čtvrtletí roku 1988 však modely Scorpio měly ve vnitřní studii společnosti Ford velmi uspokojivé ohodnocení, uvedl mluvčí.

s-27 Zlepšení ale přišlo očividně příliš pozdě.

s-28 Minulý podzim společnost Ford oznámila, že na konci roku 1989 skončí s modelem XR4Ti v USA.

s-29 Společnost Ford poté sdělila, že model Scorpio ponechá.

s-30 Prodeje modelu Scorpio letos prudce klesly a při současné prodejní rychlosti by vyprodání současné zásoby asi 4 600 vozů Scorpio zabralo společnosti Ford 242 dní.


dependency treetext view