PML View
wsj1767.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1767.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1767.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1767.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1767.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1767.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1767.cz.treex.gz |
---|
s-1
Značka
Merkur,
první
firemní
licence
společnosti
Ford
Motor
Co.
na
nové
automobily
v
USA
od
doby,
kdy
byla
v
roce
1957
veřejně
předvedena
značka
Edsel,
nyní
bude
sdílet
osud
značky
Edsel.
s-2
Společnost
Ford
včera
oznámila,
že
zastaví
dovozy
modelu
Merkur
Scorpio,
luxusního
sedanu
za
28 000
dolarů,
který
vyrábí
společnost
Ford
of
Europe
v
Západním
Německu.
s-3
Vozy
jsou
prodávány
na
základě
zvláštní
licence
pod
vlastní
značkou
v
přítomnosti
obchodníků
divize
Lincoln-Mercury
-
na
rozdíl
od
nových
modelů
jako
například
Taurus
nebo
Escort,
které
prodávají
existující
divize
společnosti
Ford.
s-4
Přistoupení
k
zastavení
dovozů
-
oznámené
29
let
a
11
měsíců
po
dni,
kdy
Henry
Ford
II.
prohlásil,
že
divize
Edsel
i
se
svým
nemotorným
vozem
přijde
do
šrotu
-
likviduje
čtyři
roky
starou
obchodní
značku
Merkur
na
americkém
trhu.
s-5
Její
prodej
na
evropském
trhu
bude
pokračovat.
s-6
Smrt
značky
Merkur
není
pro
společnost
Ford
zdaleka
tak
nákladná,
jako
byl
debakl
značky
Edsel,
protože
značka
Merkur
představovala
relativně
nízkorozpočtový
projekt
s
omezenými
cíly
ohledně
tržby.
s-7
V
době,
kdy
image
společnosti
jakožto
amerického
výrobce
aut
s
jedinečným
stylem
vykazuje
trhliny,
přesto
znamená
stažení
značky
Merkur
pro
společnost
Ford
porážku.
s-8
Od
roku,
kdy
byly
představeny,
nenaplnily
nové
modely
Thunderbird
a
Mercury
Cougar
tohoto
automobilového
výrobce
č.
2
v
tomto
roce
prodejní
očekávání
a
nákladní
vozy
společnosti
Ford
ztrácí
pozici
ve
prospěch
svých
konkurentů
od
společnosti
GM.
s-9
Společnost
Ford
tento
podzim
uvedla
pouze
jeden
nový
produkt:
přepracovanou
verzi
svého
masivního
luxusního
modelu
Lincoln
Town
Car.
s-10
Zánik
značky
Merkur
(vyslovované
mer-KůR)
přichází
po
září,
kdy
se
670
dealerům
značky
Merkur
podařilo
prodat
pouze
93
modelů
Scorpio.
s-11
Celkový
obrat
značky
Merkur
za
prvních
devět
měsíců
klesl
oproti
předchozímu
roku
o
46
%
na
pouhých
6,320
vozu.
s-12
Značka
Merkur
není
jediná
evropská
luxusní
značka,
která
má
v
USA
problémy.
s-13
Japonský
útok
na
luxusní
trh
rychle
zastiňuje
takové
evropské
výrobce
jako
jsou
společnosti
Audi
a
Saab,
které
alespoň
mají
image
dobrých
obchodních
značek.
s-14
Značka
Merkur,
jakožto
dovoz
do
domácích
zásob
automobilů,
trpěla
stejným
druhem
nejasnosti
image,
který
brzdí
prodeje
dovozů
společností
General
Motors
Corp.
a
Chrysler
Corp.
s-15
Značka
Merkur
se
původně
zaměřovala
na
to,
aby
do
obchodních
zastoupení
divize
Lincoln-Mercury
přilákala
kategorii
mladých
bohatých
kupců,
kteří
by
ani
za
nic
nejezdili
v
modelu
Town
Car
-
vozidle
tak
kočárovitém,
že
společnost
Ford
příští
měsíc
pořádá
tiskovou
konferenci,
v
níž
spojí
uvedení
modelu
Town
Car
s
uvedením
do
provozu
nové
mateřské
letadlové
lodi
v
Norfolku
ve
Virginii.
s-16
Tato
obchodní
značka
však
měla
potíže
od
začátku.
s-17
První
automobil
značky
Merkur,
model
XR4Ti,
šel
do
prodeje
začátkem
roku
1985.
s-18
Toto
sportovní
kupé
propadlo
zčásti
proto,
že
americké
kupce
na
voze
nenadchl
neobvyklý
zadní
spoiler
s
dvojitým
křídlem.
s-19
V
květnu
1987
začala
společnost
Ford
dovážet
ze
Západního
Německa
sedan
modelu
Scorpio,
aby
ho
v
salonech
prodával
vedle
téměř
přepracovaného
modelu
XR4Ti.
s-20
Představitelé
společnosti
Ford
řekli,
že
očekávají,
že
tyto
dva
modely
Merkur
budou
prodávat
asi
15 000
vozů
ročně,
a
v
roce
1988
tohoto
cíle
dosáhli,
neboť
prodeje
činily
15 621
vozů.
s-21
Nicméně
odtud
to
šlo
z
kopce.
s-22
Jedním
hlavním
faktorem
byl
pokles
dolaru
vůči
marce,
který
začal
méně
než
rok
po
uvedení
značky
Merkur
v
roce
1985.
s-23
S
růstem
západoněmecké
měny
rostly
i
ceny
značky
Merkur.
s-24
Někteří
obchodníci
říkají,
že
vozy
Merkur
rovněž
trápila
nestejná
kvalita.
s-25
"Bylo
to
jako
komedie
plná
omylů,"
říká
významný
obchodník
Martin
J.
"Houkačka"
McInerney,
jehož
provoz
Star
Lincoln-Mercury-Merkur
ve
městě
Southfield
v
Michiganu
prodal
více
modelů
XR4Ti,
než
kterékoli
jiné
obchodní
zastoupení.
s-26
Ve
třetím
čtvrtletí
roku
1988
však
modely
Scorpio
měly
ve
vnitřní
studii
společnosti
Ford
velmi
uspokojivé
ohodnocení,
uvedl
mluvčí.
s-27
Zlepšení
ale
přišlo
očividně
příliš
pozdě.
s-28
Minulý
podzim
společnost
Ford
oznámila,
že
na
konci
roku
1989
skončí
s
modelem
XR4Ti
v
USA.
s-29
Společnost
Ford
poté
sdělila,
že
model
Scorpio
ponechá.
s-30
Prodeje
modelu
Scorpio
letos
prudce
klesly
a
při
současné
prodejní
rychlosti
by
vyprodání
současné
zásoby
asi
4 600
vozů
Scorpio
zabralo
společnosti
Ford
242
dní.
dependency tree
•
text view