PML View

wsj1654.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1654.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1654.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1654.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1654.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1654.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1654.cz.treex.gz

s-1 Vypadá to, že pro maloobchodní prodejce budou letos nejstrašidelnějším obdobím vánoce, a nikoli Halloween.

s-2 Mnozí maloobchodní prodejci se obávají, že pokud společnosti, které jsou téměř na mizině, jako je například Campeau Corp., povzbudí prodej radikálním snížením cen, propukne cenová válka.

s-3 Provozovatele obchodů znepokojují také starosti o akciový trh, pochyby o ekonomice obecně a zvyšující se konkurence ze strany zásilkových společností.

s-4 "Každý maloobchodní prodejce bojuje s vánočními zisky," tvrdí Norman Abramson, prezident a výkonný ředitel Clothestime Inc., řetězce zlevněného zboží.

s-5 I když nedojde k rozsáhlým slevám, vyhlídky na zisky v branži nejsou dobré.

s-6 Společnost Management Horizons předpovídá snížení zisku všech maloobchodních prodejců kromě prodejců automobilů o 1,4 % za tento rok, po ročních propadech, které v průměru dosáhly 4,5 % v letech 1988 a 1987.

s-7 "Za posledního dva a půl roku byl maloobchodní prodej v mírné recesi," říká Carl Steidtmann, hlavní ekonom poradenské firmy z Columbusu v Ohiu.

s-8 Mnoho obchodů letos vstupuje do vánoční sezóny ve zmatku: mateřská firma L. J. Hooker Corp. společností Bonwit Teller a B. Altman je řízena podle 11. kapitoly federálního zákona o bankrotu; ziskové řetězce Saks Fifth Avenue a Marshall Field's společnosti B. A. T Industries PLC jsou na prodej v dražbě; obchodní dům Bloomingdale's společnosti Campeau je také na prodej.

s-9 Pozorovatelé v tomto odvětví očekávají velké rozdíly ve výkonnosti.

s-10 Obchodům, které jsou ve stavu chaosu, se pravděpodobně povede špatně a jejich zákazníky převezmou stabilní řetězce, jako jsou například Limited Inc., May Department Stores Co. a Dillard Department Stores Inc., které by si měly vést dobře.

s-11 "Budou zde velmi jasní vítězové a velmi jasní poražení," říká Cynthia Turková, konzultantka pro maloobchodní prodej společnosti Touche Ross & Co.

s-12 Steidtmann říká: "Těším se na bipolární Vánoce."

s-13 Ekonomové očekávají, že celkový prodej zboží se za čtvrté čtvrtletí zvýší oproti loňským hodnotám o 4,5 % 6 %.

s-14 Steidtmann ale předpovídá, že prosperující obchody, které nabízejí především oděvy, mohou zisky vytáhnout na 25 % 30 %.

s-15 Je přesvědčen, že obrat problematických řetězců by mohl propadnout o 8 %, protože obavy z budoucnosti mohou odvést pozornost manažerů natolik, že své prodejny zanedbají.

s-16 Očekává se také, že úzký výběr zboží ve většině řetězců, které mají obtíže, poškodí prodej.

s-17 Letos budou zásilkové společnosti pravděpodobně představovat větší hrozbu pro všechny obchody, především v prosinci.

s-18 Více než 200 katalogových týmů propaguje levné služby společnosti Federal Express, která zaručuje předvánoční doručení objednávek učiněných do jistého data.

s-19 "Zákazníci se tradičně zajímali o objednávky po prvním prosinci, protože nevěřili, že by je dostali do vánoc," říká Adam Strum, předseda společnosti Wine Enthusiast Inc., která prodává vybavení a příslušenství vinných sklepů v zásilkovém prodeji.

s-20 Když v loňském roce doručovala zboží společnost Federal Express, říká Strum, "byl prosinec naším nejlepším měsícem".

s-21 Dokonce i firma Sears, Roebuck & Co. důvěřuje společnosti Federal Express, když poprvé nabízí doručení hraček, které byly objednány z katalogu Tajná přání do 20. prosince.

s-22 Předseda společnosti K mart Corp. Joseph E. Antonini shrnul svůj pohled na vánoční sezónu slovy "bez problémů".

s-23 Neočekává žádnou senzaci, ale je "optimističtější než před třemi měsíci", protože zaměstnanost zůstává vysoká a inflace nízká.

s-24 Ostatní maloobchodní prodejci se také připravují na rutinní svátky.

s-25 Philip M. Hawley, předseda skupiny Carter Hawley Hale Stores Inc., očekává, že obrat obchodních domů, které jsou v provozu alespoň rok, mírně vzroste oproti loňským výsledkům o 3 % 5 %, a to jak v rámci jeho společnosti, tak v celé branži.

s-26 "Neočekávám vánoce, které by se vymkly kontrole," říká.

s-27 "V našich očích se nejedná o sváteční sezónu se skutečnou prosperitou," říká předseda společnosti Woolworth Corp. Harold E. Sells, "ale nedojde ani ke krachu."

s-28 Sells očekává, že obrat jeho společnosti - která kromě řetězce Woolworth zahrnuje také řetězec obuvnických prodejen Kinney and Foot Locker a další specializované řetězce - se za čtvrté čtvrtletí zvýší "celkem v souladu" se zvýšením od počátku roku mezi 8 % a 9 %.

s-29 Odhad zahrnuje výsledky nových prodejen.

s-30 Spotřebitelský výzkum, provedený začátkem září společností Leo J. Shapiro & Associates, která se zabývá výzkumem trhu a sídlí v Chicagu, také naznačuje klidné svátky.

s-31 Ze 450 respondentů průzkumu 35 % uvedlo, že předpokládá, že letos utratí za vánoční dárky méně než loni, zatímco 28 % uvedlo, že předpokládá, že utratí více a 37 % uvedlo, že jejich náklady na dárky zůstanou stejné.

s-32 Výsledky jsou téměř identické s čísly společnosti Shapiro ze září 1988.

s-33 Maloobchodním prodejcům by letos mohl pomoci kalendář.

s-34 Vánoce připadají na pondělí, dávají tak obchodům velkou příležitost prodávat o víkendu na poslední chvíli.

s-35 Většina prodejen zůstane v sobotu otevřena do pozdního večera a otevře opět v neděli.

s-36 Mnozí zákazníci ale využijí prodlouženou dobu k tomu, aby část nákupů odložili na poslední chvíli.

s-37 "Na začátku prosince uslyšíte, že prodej stagnuje," předpovídá Sells ze společnosti Woolworth's.

s-38 "Týden končící 24. zachrání všem celý měsíc.


dependency treetext view