PML View

wsj1617.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1617.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1617.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1617.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1617.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1617.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1617.cz.treex.gz

s-1 Poté, co byl sektor lyžování svědkem několikaletého prudkého poklesu zájmu, snaží se znovu se pozvednout.

s-2 Střediska po celé zemi využívají všechno možné od ohňostrojů po koncerty vážné hudby, aby přilákala nové zákazníky.

s-3 Někde byly postaveny lázně, obchodní střediska a nákupní zóny, aby návštěvníci mohli dělat i jiné věci, než jen lyžovat.

s-4 Tento týden bude lyžařský průmysl poprvé působit v celonárodním rozsahu a představí celonárodní reklamní kampaň za 7 miliónů dolarů.

s-5 Takové snahy - ještě před několika lety neslýchané - jsou nejnovějšími pokusy o oživení skomírajícího lyžařského průmyslu s obratem 1,76 miliardy dolarů.

s-6 Od počátku desetiletí rostl prodej permanentek na vleky ve srovnání s 16% růstem v 60. a 70. letech v průměru jen o 3 % ročně.

s-7 Minulou sezónu prodej permanentek poprvé za sedm let poklesl.

s-8 Podle některých odhadů byla od počátku 80. let nucena ukončit svou činnost téměř čtvrtina lyžařských středisek ve Spojených státech.

s-9 Příčinou konce mnoha středisek byla konkurence, stoupající ceny pojištění a lyžařského vybavení.

s-10 Dalším velkým problémem však bylo stárnutí silných ročníků populace.

s-11 Lyžování je ostatně sportem vesměs pro mladé a odvážné a velká část silných ročníků z lyžování vyrostla nebo příliš mnoho rodinných povinností na to, aby u něho vydržela.

s-12 V nové reklamní kampani vytvořené chicagskou agenturou D'Arcy Masius Benton & Bowles Inc. se lyžařský průmysl snaží změnit svou image sportu zaměřeného především na mladé bělochy.

s-13 Jeden 60sekundový televizní spot zobrazuje různorodou skupinu lyžařů ladně sjíždějících svahy zalité sluncem: starší lyžaře, příslušníky menšin, rodiny s dětmi - dokonce i jednoho nevidomého.

s-14 "Lyžařská škola je skvělá" vykřikne škvrně zabalené do lyžařské kombinézy a s lyžemi v pluhu sjíždí dolů z dětského svahu.

s-15 "Zkuste to a uvidíte," říká černý lyžař.

s-16 "Dříve jsme ukazovali vynikajícího lyžaře kolem dvacítky nebo třicítky jedoucího na okraji útesu," uvádí Kathe Dillmannová, mluvčí Asociace sjednoceného lyžování, obchodní skupiny, která kampaň sponzoruje.

s-17 Propagace lyžování se tradičně vyhýbala choulostivé otázce bezpečnosti.

s-18 Ale nové reklamy se s tím vypořádávají nepřímo, když ukazují smějící se ženu, která se snaží zvednout se po pádu.

s-19 "Chtěli jsme ukázat, že nevadí, když spadnete," říká Kathe Dillmannová.

s-20 "Většina lidí si myslí, že když uklouznete, skončíte celí v sádře."

s-21 Reklamní kampaň představuje neobvyklého ducha spolupráce mezi středisky a výrobci lyžařského vybavení, kteří obvykle propagují pouze své vlastní výrobky a zařízení.

s-22 V této pro lyžování kritické době si ale některá střediska, jako jsou Angel Fire, Red River a Taos v Novém Mexiku, začala na svahy vzájemně dovážet lyžaře kyvadlovými autobusy a na příští rok plánují prodej univerzální permanentky platné na všech místních vlecích.

s-23 Mnoho středisek se také ve svém podnikání více zaměřuje na služby.

s-24 Vzhledem k tomu, že 40 % lyžařů jsou rodiče, se v mnoha areálech budují školky, rozšiřují se lyžařské školy a přidává se zábava pro děti.

s-25 Ve Vailu ve státě Colorado nyní existuje dětský ráj, který vypadá jako staré těžařské město; děti v něm mohou lyžovat a rýžovat kočičí zlato.

s-26 Za 15 dolarů si mohou vychutnat vlastní večerní zábavu s večeří a bez rodičů.

s-27 Před několika lety si rodiče museli zaplatit hlídání nebo se v lyžování střídat, zatímco jeden z nich zůstával s dětmi.

s-28 "Většina rodičů, kteří tím museli projít, se nikdy nevrátila," konstatuje Michael Shannon, předseda společnosti Vail Associates Inc., která vlastní a provozuje střediska ve Vailu a nedalekém Beaver Creeku.

s-29 Některá střediska ve snaze lyžování zaneprázdněným návštěvníkům ještě více zpříjemnit kupují nebo zakládají své vlastní cestovní kanceláře.

s-30 Milovníci lyžování si mohou jedním telefonátem rezervovat hotel a stůl v restauraci, koupit permanentku na vlek, půjčit lyžařské vybavení a zapsat se do lyžařských kurzů.

s-31 A střediska přidávají další zařízení, jako jsou drahé restaurace, lázně a prázdninové balíčky s nějakou speciální nabídkou.

s-32 Během Zimního karnevalového týdne mohou například návštěvníci Sunday River v Maine podniknout let horkovzdušným balónem.

s-33 "Lidé dnes chtějí dělat i jiné věci než jenom lyžovat a sedět v baru," říká Don Borgeson, výkonný ředitel obchodní komory v Angel Fire v Novém Mexiku.

s-34 Lyžařský průmysl doufá, že díky nejnovější reklamě a propagaci se v příštích pěti letech počet lyžařů zvýší o 3,5 milionu na 21,7 milionu.

s-35 Někteří lidé to však považují za přílišný optimismus.

s-36 Za prvé může být dost těžké lidi přilákat, neboť lyžování je stále drahá záležitost: denní permanentka může stát 35 dolarů a ceny vybavení rostou.

s-37 A většina lidí odjíždějících na dovolenou dává při zimních zájezdech stále přednost teplému klimatu.

s-38 Studie společnosti American Express Co. provedená mezi jejími cestovními kancelářemi odhalila, že jen 34 % z nich si myslí, že si jejich zákazníci tuto zimu vyberou zájezd v závislosti na tom, jak dostupné jsou tam zimní sporty, zatímco 69 % se domnívá, že rozhodujícím faktorem budou letní sporty.

s-39 "I kdyby se jim podařilo přitáhnout tolik nových lyžařů, nevím, jestli by (lyžařský průmysl) mohl takový nárůst zvládnout," říká I. William Berry, editor a vydavatel věstníku Ski Industry Letter z města Katonah ve státě New York.

s-40 "Většina lidí přijede na víkend, svahy budou přeplněné a ti (noví lyžaři) se pak nevrátí."


dependency treetext view