PML View

wsj1568.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1568.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1568.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1568.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1568.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1568.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1568.cz.treex.gz

s-1 V přepychovém obchodním centru Fashion Island vystupují ze svých Mercedesů a BMW opálené a elegantní dámy z bohatého společenství jihokalifornské pláže, aby provětraly své kreditní karty.

s-2 Vybírají si mezi nabídkou značek u Neiman-Marcuse a Bullocks Wilshire.

s-3 Procházejí se po mramorem obložených chodbách centra Atrium Court.

s-4 Pasou se na Farmářském trhu, což je kombinace labužnické jídelny a obchodu s potravinami, zatímco pianista doprovází polední módní přehlídku vybranými snivými melodiemi.

s-5 "Nádherný vzhled vlny," tiše brouká moderátor přehlídky, "s lehce viktoriánským vlivem...."

s-6 Mezitím je velmi pravděpodobné, že v prázdných kancelářských budovách obklopujících Fashion Island někoho obírají.

s-7 Policejní složky uvádějí, že v kteroukoli denní dobu se tu s mnoha legitimními podniky mísí i hejno podvodných telemarketingových podniků.

s-8 "Zřejmě se jim líbí tyto průmyslové areály," říká Kacy McClelland, poštovní inspektor specializující se na poštovní podvody.

s-9 "Říkáme jim farmy na podvody."

s-10 Vítejte ve změti protikladů známé jako Newport Beach.

s-11 Toto město s více než 70 000 obyvateli je proslavené slunečním svitem, jachtami a bohatými obyvateli.

s-12 Také je známé jako hlavní město podvodů v USA a vyšetřovatelé i media mu přezdívají "Pobřeží podvodů".

s-13 Jak může společenství známé svou vysokou životní úrovní skončit jako útočiště nuzných existencí?

s-14 Existence prvního nepochybně láká i to druhé.

s-15 Místa známá jako líhně podvodů, například čtvrť v Miami známá jako "Červí míle" či světélkující ulice lemovaná kasiny v Las Vegas, vždy předvádějí rychlá auta, hazardní hráče, okouzlující ženy a hodně slunečního svitu.

s-16 V Green Bay nebo v Buffalu o neobvyklé koncentraci podvodů příliš neuslyšíte.

s-17 Podvodníci nenávidí sníh.

s-18 Newport Beach však perfektně vyhovuje jejich podmínkám.

s-19 Co víc by si mohl podfukář hledající snadný život přát?

s-20 Nic se zde nezdá těžké.

s-21 Vánek je jemný, vlny se jemně valí a palmy se lenivě chvějí.

s-22 Noční život je bohatý.

s-23 Navíc se zde cení okázalost.

s-24 Průměrná cena domů je 547 000 dolarů, více než 9 000 plavidel zaplňuje to, čemu obchodní komora říká největší přístav výletních člunů v zemi.

s-25 "Blondýnky, kokain a kabriolety," bručí McClelland.

s-26 "To je to, po čem pasou."

s-27 Atmosféra bohatství Newport Beach také pomáhá propůjčovat podvodnickým podnikům výraz úctyhodnosti.

s-28 "Jedním z důvodů, proč využívají Newport Beach, je, že zní luxusněji než většina jiných adres," říká David Katz, americký advokát, který donedávna vedl v Jižní Kalifornii zvláštní jednotku složenou z několika úřadů zaměřenou na potírání podvodů.

s-29 "Na Rhode Islandu je Newport Beach známé pro velké množství bohatých lidí."

s-30 Není divu, že zde prosperuje mnoho špičkových podvodníků, od falešných prodejů Bible osvobozených od daně po nepoctivé prodejce aut a falešné obchodníky s levnými akciemi.

s-31 Ale především je to národní centrum provozovatelů tzv. kotelen, tedy obchodníků uhlazeně vykládajících úplné nesmysly, kteří pomocí telefonu vytáhnou peníze z důvěřivých hrabivců a pak zmizí.

s-32 Protože jen zlomek z nich se kdy dostane před soud, nikdo vlastně neví, kolik peněz tito falešní telemarketingoví operátoři opravdu sklidí.

s-33 "Slyšel jsem, že kotelny v celé zemi každý rok vyberou na 40 miliard dolarů," říká pan McClelland.

s-34 "Pokud je to pravda, pak nejméně 10 % z toho připadá na okres Orange."

s-35 A většina opravdu velkých podvodů v okrese Orange zřejmě původ v Newport Beach nebo v některé z dalších zazobaných komunit, které obklopují toto drobné město obtočené okolo kousku země na kalifornském pobřeží jižně od Los Angeles.

s-36 Důmyslné mnohadolarové podvody těchto kotelen jsou mezi policejními složkami obecně známé jako operace "Newport Beach".

s-37 To kontrastuje s výprodeji věcí za pár centů jako například psacích souprav a kancelářských potřeb, které jsou známé jako "hollywoodské" podvody.

s-38 Provozovatelé telemarketingu z Newport Beach se zaměřují na vzácné kovy a leasingové obchody s ropou, které obvykle stojí tisíce dolarů za kousek.

s-39 Investoři pocházejí z řad postarších vdov i bohatých odborníků.

s-40 Podle jedné obžaloby velké federální poroty soudu v Los Angeles z minulého měsíce bylo v jednom nedávném důmyslném příkladu takové kotelny v Newport Beach potenciálním investorům společnosti Capital Trust Inc. údajně sděleno, že jejich investice do vzácných kovů je pojištěna proti ztrátám "způsobeným zaměstnanci v důsledku jejich nečestností, zničení nebo zmizení".

s-41 Obžaloba uvádí, že lživě ujištění investoři poslali společnosti z Newport Beach 11,4 milionu dolarů, z čehož většina byla zpronevěřena.

s-42 Douglas Jones, právník zastupující Richarda O. Kellyho sen., předsedu představenstva a prezidenta společnosti Capital Trust, říká, že jeho klient popírá jakýkoliv pokus investory podvést.

s-43 "Některé obchody se nepovedly," říká pan Jones, "ale žádný úmysl zpronevěřit peníze v tom nebyl."

s-44 Podniky v Newport Beach se od hollywoodských kotelen liší stylem i částkami.

s-45 Kotelny nemají tradičně téměř žádné náklady, protože jen málo zákazníků, pokud vůbec někdo, navštíví jejich kanceláře.

s-46 Název je skutečně odvozen od toho, že si telemarketingoví podvodníci často najímají levné sklepní prostory blízko kotelny.

s-47 Ale advokát Katz říká, že "na podnicích v Newport Beach je zajímavé, že si dopřávají krásné kanceláře s luxusním vybavením.

s-48 Když tam přijdeme, je to oproti hollywoodským zařízením, kde jsou po stole rozložené sendviče a lidi se šťourají v nose, opravdu velký rozdíl."

s-49 Podnikatelé z Newport Beach mají sklony užívat si i v soukromí.

s-50 Vyšetřovatelé citují případ Matthewa Valentina, který si v současnosti odpykává šestiletý trest ve federální věznici Lompoc za svou roli ve společnosti Intech Investment Corp., která slibovala investorům návratnost z drahých kovů 625 %.

s-51 Pan Valentine, který se před federálním soudem v Los Angeles doznal k pěti případům podvodů, podle vyšetřovatelů jezdil v pronajatém Mercedesu a bydlel v drahém domě na Lido Isle, ostrově v newportské zátoce.

s-52 Za 3 miliony dolarů přijatých od investorů jezdil s přáteli na časté výlety do exotických míst a pronajal drahé BMW pro svou přítelkyni, kterou poznal v obchodě, kde si nechal ušít obleky na míru.

s-53 "Je neuvěřitelné, za kolik peněz si dávají do nosu, utrácí na psích dostizích či na hracích stolech v Las Vegas," říká pan Katz.

s-54 Všechny tyto řeči o kotelnách a podvodech ve městě deptají legitimní obchodníky.

s-55 Vincent M. Ciavarella, oblastní manažer společnosti Property Management Systems, trvá na tom, že neví nic o žádných falešných provozovatelích telemarketingu podnikajících na 1,6 milionu čtverečních stop kancelářských prostor okolo Fashion Islandu, které jeho společnost pronajímá společnosti Irvine Co., vlastníkovi a staviteli projektu.

s-56 Pan Ciavarella odmítl několik potenciálních nájemníků, kteří poskytli "neúplné" informace o své finanční situaci, a připouští, že nezákonné podnikatele "nelze snadno odhalit".

s-57 (Vyšetřovatelé zdůrazňují, že oběťmi jsou i vlastníci budov, neboť fiktivní firmy často odejdou bez zaplacení nájmu.)

s-58 Richard Luehrs, prezident obchodní komory pro oblast newportského přístavu, nazývá kotelny "negativním jevem, kterého bychom se rádi zbavili."

s-59 Ve skutečnosti "nám to nezpůsobuje příliš negativní reklamu," tvrdí, "s výjimkou tisku, který o tom píše."

s-60 Pan Lancaster je zástupce šéfredaktora deníku The Wall Street Journal v Dallasu.


dependency treetext view