PML View
wsj1499.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1499.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1499.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1499.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1499.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1499.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1499.cz.treex.gz |
---|
s-1
Kachny.
s-2
Pokud
Bílý
dům
nějakou
zahlédne,
má
v
úmyslu
po
ní
střelit
vetem.
s-3
Kachny
jsou
termínem
letošní
sezóny
pro
nové
daně,
podle
výroku
ředitele
OMB
Richarda
Darmana,
že
"pokud
to
vypadá
jako
kachna,
chodí
jako
kachna
a
kváká
jako
kachna,
je
to
kachna".
s-4
George
Bush
je
zcela
nekompromisní:
Žádné
nové
kachny.
s-5
Ale
co
všechny
ty
nekachní
kachny
třepetající
se
nad
Washingtonem?
s-6
Vidíme
celé
hejno
programů,
které
zatíží
americkou
ekonomiku
značnými
náklady
ve
formě
tíživé
regulace
a
vyšších
finančních
závazků.
s-7
Federální
péče
o
děti
(kvák).
s-8
Návrh
zákona
o
čistém
vzduchu
(kvák).
s-9
Návrh
zákona
o
pracovně
znevýhodněných
(kvák,
kvák).
s-10
Bushův
Bílý
dům
pěstuje
nekachní
kachny
stejným
způsobem,
jako
to
dělal
Bílý
dům
Nixonův:
Skáče
na
témata,
jimž
nelze
oponovat
-
čistší
vzduch,
lepší
zacházení
se
znevýhodněnými,
lepší
péče
o
děti.
s-11
Přichází
se
zmírněnou
verzí
demokratického
návrhu.
s-12
Návrh
zákona
se
podpisem
změní
v
zákon
a
kabinet
pak
bezmocně
přihlíží
a
diví
se,
odkud
se
vzaly
všechny
ty
"neočekávané"
náklady.
s-13
Vezměme
si
například
velmi
tlustou
kachnu
známou
jako
federalizovaná
péče
o
děti.
s-14
Prezident
přišel
s
dobrým
návrhem
zákona,
nyní
ale
může
skončit
podepsáním
příšerné
byrokratické
obludy
vylíhlé
na
Kapitolu.
s-15
Vzniklo
by
38 000
místních
komisí
denní
péče,
odpovědných
Ministerstvu
zdravotnictví
a
sociálních
služeb.
s-16
Ty
by
určovaly,
kam
mohou
rodiče
odkládat
své
děti
přes
den,
a
tato
odkládací
zařízení
by
regulovaly.
s-17
Počáteční
náklady
jsou
odhadovány
v
rozsahu
2
miliard
dolarů
ročně,
ale
to
je
pouze
začátek.
s-18
Nové
nároky
mají
tendenci
narůstat
a
zdůvodňovat
nové
daně.
s-19
Kvák.
s-20
Vláda
tvrdí,
že
její
návrh
zákona
o
čistém
vzduchu
bude
ročně
stát
podniky
mezi
14
a
19
miliardami
dolarů,
ale
ekonom
Michael
Evans
odhaduje,
že
náklady
firem
budou
ve
skutečnosti
okolo
60
miliard
dolarů
ročně.
s-21
Návrh
Bílého
domu
také
všemi
možnými
perverzními
způsoby
křiví
hospodárnost.
s-22
Návrh
vlády
například
vnucuje
novým
elektrárnám
extrémně
tvrdé
emisní
standardy.
s-23
Takže
namísto
budování
účinnějších
moderních
elektráren
budou
veřejně
prospěšné
společnosti
přistavovat
ke
starým
elektrárnám
čističky.
s-24
Peníze
utracené
za
čističky
se
berou
z
plánovaného
výzkumu
nových
čistších
technologií.
s-25
Návrh
také
uvaluje
kalifornské
standardy
automobilových
emisí
na
všechna
auta
v
celé
zemi,
jako
kdyby
auto
registrované
v
Big
Sky
v
Montaně
potřebovalo
být
stejně
čisté
jako
auto
jezdící
v
Los
Angeles.
s-26
Obhájci
celostátních
standardů
říkají,
že
náklady
pro
zákazníky
kupující
auta
budou
asi
500
dolarů
za
auto.
s-27
Ostatní
analytici
říkají,
že
tento
odhad
je
nízký.
s-28
Kvák.
s-29
Nikdo
neví,
kolik
miliard
dolarů
bude
stát
zákon
o
Američanech
s
postižením,
protože
nikdo
neví,
co
návrh
zákona
obnáší.
s-30
Je
to
úmyslně
nejasný
dokument,
který
vyvolá
vlnu
sporů.
s-31
Až
spory
zavalí
soudní
síně,
napíší
soudci
opravdový
zákon.
s-32
Vydělají
na
tom
právníci.
s-33
Obrovský
účet
nakonec
zaplatí
soukromé
společnosti
a
v
konečném
důsledku
jejich
zákazníci.
s-34
Výsledkem
Nixonova
období
nekachních
kachen
byla
ekonomika
zanesená
předpisy
a
pokřiveními.
s-35
Toto
vše
v
následujících
letech
zjistili
a
popsali
ekonomové,
z
nichž
někteří
pracovali
v
Reaganově
administrativě,
aby
toto
břemeno
sejmuli
z
amerického
lidu,
států
a
místních
úřadů.
s-36
V
prezidentské
kampani
v
letech
1980
a
1988
George
Bush
také
přesvědčivě
diagnostikoval
ekonomickou
stagnaci
sedmdesátých
let.
s-37
Ve
skutečnosti
během
loňské
kampaně
celý
národ
neustále
slyšel
Bushe
vykřikovat,
čeho
všeho
dosáhl
jako
vedoucí
pracovní
skupiny
na
uvolnění
předpisů.
s-38
"Vláda
pokračuje
v
potlačování
produktivity
našich
občanů
a
mezinárodní
konkurenceschopnosti
amerických
podniků,"
prohlašoval
viceprezident,
když
byl
vedoucím
pracovní
skupiny.
s-39
Ale
s
přicházejícím
schválením
těchto
nových
programů
Bush
jistě
odešle
mnoho
lidí
spěšně
nazpátek
do
houštin
předpisů,
které
pomáhal
prosekávat.
s-40
V
roce
1986
poklesl
počet
federálních
regulátorů
na
přibližně
103 000.
s-41
Pak
se
trend
obrátil
a
podle
jistého
odhadu
tento
počet
v
příštím
roce
vzroste
asi
na
109 000
regulátorů.
s-42
Udržení
přehrady
proti
daním
je
nejdůležitějším
úkolem
Bushova
prezidentství.
s-43
Přesto
bychom
si
do
nynějška
mysleli,
že
existuje
početné
jádro
lidí
zapojených
do
vládního
života,
kteří
rozumí
tomu,
že
přímé
zdanění
není
jediným
způsobem,
jak
zpomalit
ekonomiku.
s-44
Je
pouze
tím
nejzřejmějším.
s-45
Ještě
větší
ironií
je,
že
všude
ve
světě
národy
dospívají
k
tomu,
že
dobře
míněné
veřejné
programy
mají
často
opačné
účinky.
s-46
Spojené
státy
tato
břemena
odstraňují,
současně
se
však
schyluje
k
vytvoření
dalších
tří
velkých
zátěží.
s-47
Bushova
vláda
by
si
měla
nechat
stranou
nějakou
munici
na
nekachní
kachny.
dependency tree
•
text view