PML View

wsj1499.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1499.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1499.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1499.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1499.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1499.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1499.cz.treex.gz

s-1 Kachny.

s-2 Pokud Bílý dům nějakou zahlédne, v úmyslu po střelit vetem.

s-3 Kachny jsou termínem letošní sezóny pro nové daně, podle výroku ředitele OMB Richarda Darmana, že "pokud to vypadá jako kachna, chodí jako kachna a kváká jako kachna, je to kachna".

s-4 George Bush je zcela nekompromisní: Žádné nové kachny.

s-5 Ale co všechny ty nekachní kachny třepetající se nad Washingtonem?

s-6 Vidíme celé hejno programů, které zatíží americkou ekonomiku značnými náklady ve formě tíživé regulace a vyšších finančních závazků.

s-7 Federální péče o děti (kvák).

s-8 Návrh zákona o čistém vzduchu (kvák).

s-9 Návrh zákona o pracovně znevýhodněných (kvák, kvák).

s-10 Bushův Bílý dům pěstuje nekachní kachny stejným způsobem, jako to dělal Bílý dům Nixonův: Skáče na témata, jimž nelze oponovat - čistší vzduch, lepší zacházení se znevýhodněnými, lepší péče o děti.

s-11 Přichází se zmírněnou verzí demokratického návrhu.

s-12 Návrh zákona se podpisem změní v zákon a kabinet pak bezmocně přihlíží a diví se, odkud se vzaly všechny ty "neočekávané" náklady.

s-13 Vezměme si například velmi tlustou kachnu známou jako federalizovaná péče o děti.

s-14 Prezident přišel s dobrým návrhem zákona, nyní ale může skončit podepsáním příšerné byrokratické obludy vylíhlé na Kapitolu.

s-15 Vzniklo by 38 000 místních komisí denní péče, odpovědných Ministerstvu zdravotnictví a sociálních služeb.

s-16 Ty by určovaly, kam mohou rodiče odkládat své děti přes den, a tato odkládací zařízení by regulovaly.

s-17 Počáteční náklady jsou odhadovány v rozsahu 2 miliard dolarů ročně, ale to je pouze začátek.

s-18 Nové nároky mají tendenci narůstat a zdůvodňovat nové daně.

s-19 Kvák.

s-20 Vláda tvrdí, že její návrh zákona o čistém vzduchu bude ročně stát podniky mezi 14 a 19 miliardami dolarů, ale ekonom Michael Evans odhaduje, že náklady firem budou ve skutečnosti okolo 60 miliard dolarů ročně.

s-21 Návrh Bílého domu také všemi možnými perverzními způsoby křiví hospodárnost.

s-22 Návrh vlády například vnucuje novým elektrárnám extrémně tvrdé emisní standardy.

s-23 Takže namísto budování účinnějších moderních elektráren budou veřejně prospěšné společnosti přistavovat ke starým elektrárnám čističky.

s-24 Peníze utracené za čističky se berou z plánovaného výzkumu nových čistších technologií.

s-25 Návrh také uvaluje kalifornské standardy automobilových emisí na všechna auta v celé zemi, jako kdyby auto registrované v Big Sky v Montaně potřebovalo být stejně čisté jako auto jezdící v Los Angeles.

s-26 Obhájci celostátních standardů říkají, že náklady pro zákazníky kupující auta budou asi 500 dolarů za auto.

s-27 Ostatní analytici říkají, že tento odhad je nízký.

s-28 Kvák.

s-29 Nikdo neví, kolik miliard dolarů bude stát zákon o Američanech s postižením, protože nikdo neví, co návrh zákona obnáší.

s-30 Je to úmyslně nejasný dokument, který vyvolá vlnu sporů.

s-31 spory zavalí soudní síně, napíší soudci opravdový zákon.

s-32 Vydělají na tom právníci.

s-33 Obrovský účet nakonec zaplatí soukromé společnosti a v konečném důsledku jejich zákazníci.

s-34 Výsledkem Nixonova období nekachních kachen byla ekonomika zanesená předpisy a pokřiveními.

s-35 Toto vše v následujících letech zjistili a popsali ekonomové, z nichž někteří pracovali v Reaganově administrativě, aby toto břemeno sejmuli z amerického lidu, států a místních úřadů.

s-36 V prezidentské kampani v letech 1980 a 1988 George Bush také přesvědčivě diagnostikoval ekonomickou stagnaci sedmdesátých let.

s-37 Ve skutečnosti během loňské kampaně celý národ neustále slyšel Bushe vykřikovat, čeho všeho dosáhl jako vedoucí pracovní skupiny na uvolnění předpisů.

s-38 "Vláda pokračuje v potlačování produktivity našich občanů a mezinárodní konkurenceschopnosti amerických podniků," prohlašoval viceprezident, když byl vedoucím pracovní skupiny.

s-39 Ale s přicházejícím schválením těchto nových programů Bush jistě odešle mnoho lidí spěšně nazpátek do houštin předpisů, které pomáhal prosekávat.

s-40 V roce 1986 poklesl počet federálních regulátorů na přibližně 103 000.

s-41 Pak se trend obrátil a podle jistého odhadu tento počet v příštím roce vzroste asi na 109 000 regulátorů.

s-42 Udržení přehrady proti daním je nejdůležitějším úkolem Bushova prezidentství.

s-43 Přesto bychom si do nynějška mysleli, že existuje početné jádro lidí zapojených do vládního života, kteří rozumí tomu, že přímé zdanění není jediným způsobem, jak zpomalit ekonomiku.

s-44 Je pouze tím nejzřejmějším.

s-45 Ještě větší ironií je, že všude ve světě národy dospívají k tomu, že dobře míněné veřejné programy mají často opačné účinky.

s-46 Spojené státy tato břemena odstraňují, současně se však schyluje k vytvoření dalších tří velkých zátěží.

s-47 Bushova vláda by si měla nechat stranou nějakou munici na nekachní kachny.


dependency treetext view