PML View
wsj1450.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1450.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1450.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1450.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1450.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1450.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1450.cz.treex.gz |
---|
s-1
Loni
v
květnu
ukončil
činnost
supermarket
Bakersfield.
s-2
Důvodem
nebyly
vysoké
úrokové
míry
nebo
mzdové
náklady.
s-3
Ani
to,
že
by
v
dané
oblasti,
v
rezidenční
části
Inwood
v
severním
Manhattanu,
byl
nedostatek
zákazníků.
s-4
Obchod
byl
uzavřen
poté,
co
byl
jeho
majitel
zavražděn
lupiči.
s-5
Majitelem
byl
Israel
Ortiz,
29letý
podnikatel
a
otec
dvou
dětí.
s-6
Za
první
rok,
kdy
provozoval
obchod,
který
koupil
za
220 000
dolarů,
byl
Ortiz
minimálně
dvakrát
obětí
ozbrojené
loupeže.
s-7
Poprvé
byl
střelen
do
ruky,
když
za
lupiči
vyběhl
ven.
s-8
Podruhé
identifikoval
dva
lupiče,
kteří
byli
zatčeni
a
obviněni.
s-9
Za
dva
týdny
-
možná
ze
msty
-
byl
Ortiz
třikrát
střelen
do
zad
při
činu,
který
policie
klasifikovala
jako
třetí
pokus
o
loupež.
s-10
To
byla
jeho
odměna
za
to,
že
sedm
dní
v
týdnu
pracoval
do
11
večer,
aby
zaplatil
svůj
měsíční
nájem
3 000
dolarů.
s-11
Za
to,
že
poskytoval
služby,
které
jeho
zákazníci
označili
jako
velmi
osobní
a
ochotné.
s-12
Za
to,
že
vytvořil
centrum
sousedského
života.
s-13
Israel
Ortiz
je
jen
jedním
z
tisíců
podnikatelů
a
jejich
zaměstnanců,
kteří
budou
letos
zraněni
či
zabiti
zločinci.
s-14
Americký
Úřad
pro
soudní
statistiku
uvádí,
že
každý
rok
utrpí
zranění
od
zločinců
téměř
2
%
všech
pracovníků
maloobchodů,
což
je
skoro
dvojnásobek
celostátního
průměru
a
přibližně
čtyřnásobek
tohoto
údaje
pro
učitele,
řidiče
kamionů,
zdravotnické
pracovníky
a
podomní
obchodníky.
s-15
Pouze
několik
dalších
povolání
má
vyšší
vykazované
frekvence
zranění
způsobených
zločinci,
například
policisté,
barmani
a
taxikáři.
s-16
Tato
čísla
však
ukazují
pouze
tu
nejviditelnější
část
problému.
s-17
Nedávné
údaje
z
New
Yorku
poskytují
lepší
přehled.
s-18
Přestože
zdaleka
není
sídlem
s
nejvyšší
zločinností
v
zemi,
je
New
York
ukázkovým
příkladem
města,
kde
zločin
dusí
rozvoj
drobného
podnikání.
s-19
Interface,
organizace
pro
politický
výzkum,
zde
letos
na
jaře
provedla
průzkum
malých
firem.
s-20
1 124
firmám
dala
dotazník
a
analyzovala
353
odpovědí.
s-21
V
průzkumu
22
%
firem
uvedlo,
že
v
období
tří
let
byli
jejich
zaměstnanci
či
vlastníci
cestou
do
práce,
cestou
z
práce
nebo
v
práci
okradeni.
s-22
Sedmnáct
procent
odpovědělo,
že
byli
okradeni
jejich
zákazníci.
s-23
Zločin
byl
důvodem,
proč
26
%
firem
hlásilo
potíže
při
nabírání
personálu
a
proč
19
%
uvedlo,
že
uvažuje
o
stěhování.
s-24
Více
než
jedna
třetina
firem,
které
odpověděly,
uvedla,
že
jim
škodí
prodej
drog
a
potulování
lidí
poblíž
jejich
sídel.
s-25
V
Brooklynu
a
Bronxu
je
každý
rok
vyloupena
jedna
ze
čtyř
obchodních
firem.
s-26
Průmyslovým
čtvrtím
se
vede
ještě
hůř,
míra
loupeží
tam
činí
dvojnásobek
průměru
za
celé
město.
s-27
Zločin
je
bezpochyby
ničivější
pro
drobné
podnikání
než
pro
velké
podniky.
s-28
Správa
drobného
podnikání
před
dvěma
lety
informovala
o
významné
studii
profesora
Alberta
Reisse
z
univerzity
Yale
o
zločinech
spáchaných
proti
2 500
drobným
firmám,
která
vycházela
z
federálních
statistik
finančních
úřadů.
s-29
Zjistil,
že
peněžní
ztráty
ze
zločinů
byly
v
poměru
k
hrubým
příjmům
u
malých
firem
37krát
vyšší
než
u
velkých.
s-30
Společnosti
zahrnuté
do
newyorské
studie
měly
v
průměru
27
zaměstnanců
a
jejich
roční
ztráty
způsobené
zločinem
dosáhly
v
průměru
okolo
15 000
dolarů
s
dodatečnými
náklady
8 385
dolarů
ročně
na
zabezpečení
-
dost
peněz
na
najmutí
nejméně
jednoho
dalšího
pracovníka.
s-31
Náklady
zaviněné
zločinem
mohou
být
dostatečné
na
to,
aby
zničily
firmu,
která
má
problémy.
s-32
Ať
jsou
peněžní
ztráty
způsobené
zločinem
jakékoli,
nemusejí
pro
podnikatele
být
zdaleka
tak
důležité
jako
riziko
újmy
na
zdraví.
s-33
Někteří
podnikatelé
mohou
po
opakovaných
ozbrojených
loupežích
ze
strachu
o
své
životy
přestat
podnikat.
s-34
Jeden
pár
z
Washingtonu
nedávno
prodal
svůj
obchod
s
lihovinami
po
jeho
34letém
provozování,
během
kterého
v
jeho
sídle
došlo
ke
čtyřem
úmrtím
při
loupežích
a
16
loupežím
či
vloupáním.
s-35
Tato
zjištění
názorně
ukazují
začarovaný
kruh,
kterému
ředitel
Národního
institutu
práva
James
K.
Stewart
říká
"zločin
způsobující
chudobu".
s-36
Čtvrti
obývané
nejchudšími
vrstvami
nabízejí
poměrně
málo
pracovních
příležitostí,
což
přispívá
k
chudobě
místních
obyvatel.
s-37
Malé
firmy
v
sousedství
by
mohly
poskytnout
více
pracovních
míst,
kdyby
vzniku
a
provozování
těchto
firem
tolik
neškodil
zločin.
s-38
To
může
pomoci
vysvětlit,
proč
malé
firmy
v
celostátním
měřítku
vytvářejí
65
%
pracovních
míst,
ale
jen
22
%
pracovních
míst
ve
zločinem
sužovaném
městě,
jako
je
New
York.
s-39
Větší
firmy
si
často
mohou
dovolit
ve
větší
míře
minimalizovat
náklady
způsobené
zločinem.
s-40
Newyorská
studie
zjistila,
že
náklady
na
bezpečnostní
opatření
ve
firmách
s
méně
než
5
zaměstnanci
činí
téměř
1 000
dolarů
na
pracovníka
ve
srovnání
s
jednou
třetinou
této
částky
u
firem
s
více
než
10
zaměstnanci.
s-41
Přesun
maloobchodu
do
velkých
nákupních
center
přinesl
vytváření
obchodního
prostředí
s
nízkou
zločinností
díky
velikosti
ještě
větší
úspory.
s-42
Soukromé
ochranky
a
policisté
ve
vedlejším
pracovním
poměru
se
mohou
odvolat
na
právo
vniknout
na
cizí
pozemek,
aby
přístup
do
těchto
poloveřejných
míst
regulovali.
s-43
Od
roku
1984
výnosy
10
největších
bezpečnostních
firem,
které
slouží
zejména
takovýmto
velkým
podnikům,
ve
skutečnosti
stouply
o
téměř
62
%.
s-44
Takovou
ochranu
si
však
může
dovolit
málo
malých
lokálních
firem,
i
kdyby
to
bylo
ve
spolupráci
s
ostatními
místními
obchodníky.
s-45
Ve
čtvrtích
s
nejvyšší
zločinností
se
malé
firmy
obvykle
spoléhají
na
ochranu
státní
policie.
s-46
To
vede
k
několika
problémům.
s-47
Jedním
z
nich
je,
že
není
dostatek
policistů
na
to,
aby
malým
firmám
vyhověli.
s-48
Návrhem
číslo
jedna
na
snížení
zločinnosti
bylo
ve
zmíněném
newyorském
průzkumu
přidělení
většího
počtu
policistů
do
pěších
či
motocyklových
hlídek,
což
navrhly
více
než
dvě
třetiny
respondentů.
s-49
Pouze
22
%
podpořilo
soukromé
bezpečnostní
hlídky
financované
samotnými
obchodníky.
s-50
Druhým
problémem
je
dlouhodobá
frustrace
z
falešných
poplachů,
která
může
způsobit,
že
policie
ve
městech
není
příliš
nadšená,
když
má
reagovat
na
volání
z
malé
firmy.
s-51
Pokud
jde
o
dotázané
malé
newyorské
firmy,
pouze
polovina
z
nich
je
spokojena
s
reakcí
policie,
které
se
jim
dostává.
s-52
Některá
města
včetně
New
Yorku
podnikla
pokusy
se
zvláštními
daňovými
okrsky
pro
komerční
zóny,
které
zajišťují
doplňkové
hlídky
financované
lokálními
firmami.
s-53
To
však
zvyšuje
překážky
v
podnikání
ve
městech
v
podobě
dodatečných
nákladů.
s-54
Dalším
řešením,
které
města
mohou
zvažovat,
je
udělení
zvláštního
práva
policejním
hlídkám
v
oblastech,
kde
sídlí
drobné
firmy.
s-55
Pro
města,
která
přicházejí
o
obchody
ve
prospěch
předměstských
nákupních
center,
to
může
být
moudrou
obchodní
investicí,
která
pracovní
místa
a
daň
z
obratu
udrží
v
hranicích
města.
s-56
Intenzivnější
hlídkování
u
obchodních
zón
dává
smysl,
protože
městský
zločin
se
převážně
soustřeďuje
v
takovýchto
"žhavých
místech"
s
hustým
výskytem
chodců.
s-57
Policie
v
Minneapolisu
a
Institut
pro
kontrolu
zločinu
za
podpory
Národního
institutu
práva
v
současné
době
testují
výsledky
této
strategie
a
srovnávají
její
odstrašující
účinek
s
tradičními
namátkovými
hlídkami.
s-58
Hlídky
u
malých
firem
by
byly
mimořádně
účinným
krokem,
kdykoli
by
drobný
podnikatel
měl
svědčit
proti
osobě
podezřelé
z
vloupání.
s-59
Ačkoli
to
není
zaručené,
zvýšená
přítomnost
policie
by
dokonce
mohla
zabránit
dodatečným
přepadením.
s-60
Mohla
dokonce
zachránit
život
a
živnost
Israela
Ortize.
s-61
Pan
Sherman
je
profesorem
kriminologie
na
Universitě
státu
Maryland
a
prezidentem
Institutu
pro
kontrolu
zločinu
ve
Washingtonu,
D.
C.
dependency tree
•
text view