PML View

wsj1317.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1317.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1317.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1317.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1317.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1317.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1317.cz.treex.gz

s-1 Právě pět měsíců poté, co byla společnost Ogilvy Group pohlcena v nevyžádaném převzetí, oznámil Kenneth Roman, předseda a generální ředitel společnosti Ogilvy, že odchází, aby převzal řídící pozici ve společnosti American Express Co.

s-2 59letý Roman náhle oznámil, že opustí ctihodnou reklamní agenturu, jejímž největším klientem je společnost American Express, aby se stal výkonným viceprezidentem společnosti American Express pro podnikové záležitosti a komunikaci.

s-3 Bude následníkem 57letého Harryho L. Freemana, který oznámil, že v prosinci odejde do důchodu.

s-4 Freeman v srpnu řekl, že na konci roku odejde do důchodu, aby převzal "výkonnou zodpovědnost" za trapné úsilí diskreditovat bankéře Edmonda Safru.

s-5 Představitelé společnosti American Express zjevně ovlivnili uveřejňování nepříznivých článků o Safrovi.

s-6 Společnost se později omluvila a souhlasila, že poskytne příspěvek ve výši 8 milionů dolarů na jím vybrané dobročinné účely.

s-7 Ačkoli jde Freeman do důchodu, bude pro společnost American Express nadále pracovat jako konzultant na základě projektů.

s-8 Vedoucí pracovníky odvětví Romanovo rozhodnutí opustit společnost Ogilvy nepřekvapilo.

s-9 Předtím, než v květnu podlehla, agentura pod jeho vedením urputně bojovala s pokusem o převzetí ze strany londýnské společnosti WPP Group PLC.

s-10 A ačkoli se Roman a vedoucí představitel společnosti WPP Martin Sorrell přestali veřejně vzájemně podporovat, lidé blízcí Romanovi říkají, že je nešťastný, že se musí řízení společnosti vzdát.

s-11 Někteří vedoucí pracovníci také zmiňují napětí způsobené úsilím Sorrella, zodpovědného za finance, snížit náklady agentury.

s-12 Nástupcem Romana jakožto ředitele vlajkové reklamní agentury společnosti Ogilvy, agentury Ogilvy & Mather Worldwide, bude 50letý Graham Phillips, který byl prezidentem provozů v severní Americe a který je, stejně jako Sorrell, Brit.

s-13 56letý Alexander Brody zaujme nově vytvořenou pozici prezidenta této celosvětové agentury a výkonného ředitele jejích mezinárodních provozů.

s-14 Dříve byl prezidentem mezinárodních provozů.

s-15 Roman také dohlížel na další dvě jednotky společnosti Ogilvy Group, reklamní agenturu Scali McCabe Sloves a její výzkumnou divizi, ale tyto jednotky budou nyní podřízeny přímo společnosti WPP.

s-16 Roman se zdá být pro práci ve společnosti American Express jako stvořený.

s-17 S pověstí tradičního manažera velmi dobře zapadne do konzervativního stylu společnosti American Express.

s-18 Navíc si po 26 letech u společnosti Ogilvy získal pověst čestného a spravedlivého člověka - což může společnosti American Express těsně po incidentu se Safrou jen pomoci.

s-19 také blízko k předsedovi a generálnímu řediteli společnosti American Express, Jamesi D. Robinsonovi III.

s-20 Kromě toho, že přibližně 11 let pracoval s Robinsonem na zakázkách na reklamu pro společnost American Express, funguje Roman v několika stejných charitativních organizacích a správních radách jako Robinson.

s-21 Náhlá změna vedení podnítila rozsáhlé spekulace, že Romana z nejvyššího místa u společnosti Ogilvy vytlačil Sorrell.

s-22 Roman však tyto spekulace rázně popřel a řekl, že Sorrell se jej několikrát pokoušel přesvědčit, aby zůstal, přičemž mu nabízel různé výhody a v jednom případě mu zároveň se vzkazem poslal bednu vína (víno bylo přirozeně značky firmy Seagram, klienta společnosti Ogilvy).

s-23 "Žádal , abych nerezignoval.

s-24 Závěr, že jsem byl odsunut stranou, by nebyl přesný," řekl Roman.

s-25 Sorrella, který cestuje po Dálném východě, se nepodařilo zastihnout.

s-26 Roman řekl, že s nabídkou práce za ním přišel Robinson ze společnosti American Express poprvé na konci září.

s-27 Podle vedoucích pracovníků odvětví byl vážným konkurentem na místo ve společnosti American Express také Peter Sutherland, bývalý komisař Evropského společenství z Irska.

s-28 Ačkoli mu nakonec nabídnuto nebylo, bude mít smlouvu se společností American Express jako poradce v mezinárodních záležitostech.

s-29 Roman řekl, že po několika rozhovorech uskutečněných během posledních čtyř týdnů souhlasí, že tuto práci přijme, protože "je to ve správný čas, je to obrovská příležitost a myslím, že nechávám společnost ve velmi silných rukou.

s-30 Bylo to rozhodnutí, ne někoho jiného".

s-31 Roman také odmítl zprávy o rivalitě mezi ním a Phillipsem, jeho nástupcem u společnosti Ogilvy.

s-32 Tito dva vedoucí pracovníci by jen těžko mohli být více odlišní.

s-33 Roman působí jako tichý řídící pracovník, Phillipsova osobnost je okázalejší.

s-34 Roman se ve volném čase stará o zahradu, Phillips se přiznává ke slabosti, kromě jiného, pro rychlá auta a letadla.

s-35 Vedoucí pracovníci odvětví říkají, že ačkoliv se oba manažeři dříve dostávali do rozporů častěji, ono převzetí společností WPP je k sobě přiblížilo.

s-36 " jsem ten, kdo z něj udělal ředitele v New Yorku, ředitele v USA, prezidenta pro severní Ameriku a doporučil jsem ho (Sorrellovi) jako svého nástupce.

s-37 Udělal bych postupně všechny tyto kroky, kdybych si nemyslel, že je to ten pravý člověk?" zeptal se Roman.

s-38 Zprávy o neshodách označil za "směšné" a řekl, že část víkendu strávil na Phillipsově člunu v Connecticutu.

s-39 Roman bude pro společnost American Express kromě jiného dohlížet na styk s veřejností a vládní záležitosti, ale nebude zapojen do její reklamní činnosti, kterou mají na starosti provozní jednotky.

s-40 "Považuji to za druhou kariéru," řekl.

s-41 Bude také sedět ve výboru společnosti pro firemní plánování a strategie, který tvoří vrcholní vedoucí pracovníci firem a provozů.

s-42 Neočekává se, že by Romanův odchod měl mít u společnosti Ogilvy po některé stránce obrovský dopad.

s-43 Představitelé společností American Express, Kraft General Foods a Mattel řekli, že tento krok jejich vztahy se zmíněnou reklamní agenturou neovlivní.

s-44 "Vztah společnosti General Foods k jejím agenturám je založen na práci těchto agentur a bude tomu tak i nadále," řekl David Hurwitt, viceprezident společnosti Kraft General Foods.

s-45 Někteří klienti a analytici ale vyjádřili obavy, že Phillipse mnozí klienti tak dobře neznají.

s-46 "Ken byl můj klíčový kontakt," řekl J. Nicholas Hahn, prezident a generální ředitel společnosti Cotton Inc., která reprezentuje pěstitele bavlny.

s-47 "Neznám (Phillipse) tak dobře.

s-48 Neviděl jsem ho ani jsem s ním nemluvil několik let."

s-49 A někteří analytici se ptali, zda bude Phillips mít schopnosti, které společnost Ogilvy potřebuje, aby se tato agentura odrazila ode dna.

s-50 Zatímco si agentura v mnoha částech světa vedla dobře, její vlajková newyorská kancelář vykazovala v poslední době neradostný výkon, když získala jen málo nových zakázek na reklamu, zatímco o velké přišla, včetně společnosti Maxwell House.

s-51 "Myslím, že (Phillips) bude potřebovat trochu pomoci.

s-52 Domnívám se, že potřebují tvůrčí vedení a myslím si, že ho nemají," řekla Emma Hillová, analytička u společnosti Wertheim & Co.

s-53 Vrcholový tvůrčí vedoucí pracovník společnosti Ogilvy & Mather, Norman Berry, opustil agenturu již dříve tohoto roku.

s-54 "Norm Berry byl ve společnosti tvůrčí inspirací a toto prázdno nikdo nevyplnil," řekla Hillová.

s-55 Jiní analytici však prohlásili, že Phillipsův nástup na Romanovo místo přispěje k hladké přeměně.

s-56 "Graham Phillips je tam již dlouho, dobře zná onu kulturu, je agresivní a zjevně dobře vychází se" Sorrellem, řekl Andrew Wallach, analytik u společnosti Drexel Burnham Lambert.

s-57 "Asi je to rozumná přeměna.

s-58 Doufejme, že on bude odpovědí na problémy, které měli v New Yorku."

s-59 Prodej jednotky Saatchi se blíží

s-60 Společnost Computer Sciences Corp. z El Segunda v Kalifornii oznámila, že je blízko uzavření konečné dohody ohledně koupě společnosti Cleveland Consulting Associates od společnosti Saatchi & Saatchi

s-61 Společnost Computer Sciences nezveřejnila navrhovanou kupní cenu za společnost Cleveland Consulting, která radí firmám v oblasti logistiky a zásobování.

s-62 David Lord, šéfredaktor časopisu Consultants News, oborové publikace se sídlem ve Fitzwilliamu v New Hampshire, však řekl, že standard odvětví by předpokládal kupní cenu mezi jedno a dvojnásobkem ročního příjmu společnosti Cleveland Consulting v přibližné výši 15 milionů dolarů.

s-63 Společnost Saatchi & Saatchi, která v červnu oznámila svůj úmysl prodat většinu svých konzultačních firem, i společnost Cleveland Consulting odmítly navrhovaný prodej komentovat.

s-64 Poznámky ze světa reklamy...

s-65 NOVÁ ZAKÁZKA NA REKLAMU:

s-66 Společnost AmBase Corp. z New Yorku přidělila zakázku na reklamu na svoji jednotku Home Insurance Co. společnosti Biederman, Kelly & Shaffer z New Yorku.

s-67 Fakturace nebyly zveřejněny...

s-68 Společnost Puerto Rico Telephone Co. přidělila svou zakázku na reklamu v hodnotě 3 miliony dolarů firmě West Indies & Grey, kanceláři společnosti Grey Advertising v Portoriku.

s-69 DIETNÍ KOLA:

s-70 Společnost Coca-Cola Co. včera oznámila, že zpěvák Elton John včera podepsal dohodu, že vystoupí v reklamě na dietní kolu.

s-71 Podrobnosti o reklamním spotu, který bude součástí reklamní kampaně této značky pro rok 1990, nebyly zveřejněny.

s-72 Elton John se stává nejnovějším přírůstkem v řadě hudebních hvězd včetně George Michaela a Whitney Houstonové, které se objeví v reklamách na tento dietní nápoj.


dependency treetext view