PML View

wsj1307.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1307.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1307.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1307.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1307.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1307.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1307.cz.treex.gz

s-1 Členové senátního Zpravodajského výboru si v překvapivém zvratu stěžují, že na někdo z výkonné složky donáší.

s-2 Předseda Zpravodajského výboru David Boren je rozčílený, že někdo vyzradil existenci dopisu pro výbor od Reaganovy administrativy, kde se doporučuje, aby se USA zavázaly, že varují panamského gangstera Manuela Noriegu, pokud se dozvědí o hrozícím státním převratu, který by mohl skončit jeho nájemnou vraždou.

s-3 S patřičným respektem k "vysoce tajné korespondenci" a jiným trendovým výrazům tito donašeči konají službu veřejnosti.

s-4 Pokud se Ústřední zpravodajská služba stala ochrannou službou pro Noriegu, měl by o tom americký lid vědět.

s-5 Kde se v Panamě stala chyba je vhodným předmětem pro vyšetřování ze strany veřejnosti i Kongresu.

s-6 Senátor Boren a jeho výbor by se samozřejmě rádi přestali kontrolovat a obvinili výkonnou složku, zatímco na vlastní spoluvinu dávají razítko "přísně tajné".

s-7 Ve zveřejnění debaty, která zní na celé třídě Pennsylvania Avenue, však neexistuje žádné nebezpečí odhalení zdrojů a metod.

s-8 A jestliže Kongres převezme pravomoc k detailnímu řízení zahraniční politiky, bude muset také převzít určitou odpovědnost.

s-9 Prezident Spojených států vybídl panamské ozbrojené síly, aby proti Noriegovi zasáhly.

s-10 Když to učinily, jeho velitelům kromě toho, že zatarasili pár silnic, chyběla další iniciativa.

s-11 Výkonná složka nese hlavní odpovědnost za bázlivost.

s-12 Ale jaký druh iniciativy můžete očekávat, když Kongres udává takové klima?

s-13 Co například přesně řekla Ústřední zpravodajská služba majoru Giroldimu a jeho spoluspiklencům o amerických zákonech a vládních nařízeních ohledně nájemných vražd?

s-14 Jakou úlohu hrála americká varování v majorově neochotě stisknout spoušť, když měl generála Noriegu ve vazbě, ale byl vystaven útoku jednotek Noriegových stoupenců?

s-15 Jakmile měl Noriega pistoli, jej žádné rozpaky netrápily.

s-16 Možná potřebujeme verzi Ústřední zpravodajské služby, jak poučit zadrženého o jeho právech: máte právo tajit své plány na spiknutí, protože my vás můžeme udat.

s-17 Nebo možná varování hlavního lékaře: důvěra ve Spojené státy může být osudná.

s-18 Šéf Ústřední zpravodajské služby William Webster, který by se těžko Washingtonu postavil, minulý týden dosáhl odstartování debaty, když upozornil na fakt, že ono vládní nařízení, které zakazuje nájemné vraždy, přispělo k ochromení Spojených států během onoho státního převratu.

s-19 Náměstek ředitele operací Ústřední zpravodajské služby, Richard Stoltz, se to po několika dnech pokoušel zamluvit, ale místo toho Websterovo tvrzení pouze zdůraznil.

s-20 "Výklad" tohoto vládního nařízení, řekl Stoltz, "a způsob, jakým jej celou dobu vykládaly různé výbory, podle vedl k náležité opatrnosti ze strany členů operace včetně ".

s-21 Jinými slovy, Kongres toho Ústřední zpravodajské službě mnoho nedovolí, a to Ústřední zpravodajské službě vyhovuje.

s-22 Plat je stejný a služba je lehčí.

s-23 A samozřejmě dělat cokoliv, co by si mohl Kongres podruhé rozmyslet, s sebou nese těžké tresty.

s-24 Sledujte Walshovu žalobu na Ollieho Northa.

s-25 Senátor William Cohen, služebně nejstarší republikán ve Zpravodajské službě, se spojil se senátorem Georgem Mitchellem, aby napsali bestseller o aféře Írán-Kontra, kde odsuzují "Horlivé muže".

s-26 Určitě to četlo mnoho lidí z Ústřední zpravodajské služby, Pentagonu a Národního bezpečnostního výboru.

s-27 Jaký druh iniciativy bychom měli očekávat od lidí, kteří jsou v ohrožení, kteří to všechno přečetli a vědí, co se může stát, pokud selžou?

s-28 Kdo chce skončit jako hlavní postava morality Billa Cohena?

s-29 Nařízení proti nájemným vraždám jsou dalším artefaktem stále stejného smýšlení Kongresu, které je důsledkem vietnamského syndromu ze 70. let oponujícího jakémukoli činu výkonné moci.

s-30 Prezident Bush by sám sobě i celé zemi prokázal laskavost, kdyby toto nařízení zrušil coby neurčité vměšování do jeho způsobilosti bránit americkou národní bezpečnost.

s-31 Jistě existují dobré důvody, proč by se USA neměly angažovat v záležitostech spojených s nájemnými vraždami, ale zrušení tohoto vládního nařízení není totéž jako tvrzení, že by USA měly začít rozdávat vybuchující doutníky.

s-32 Protože svět je tak ošklivé místo, jakým je, chceme, aby prezidenti mohli nařizovat operace, ve kterých může být někdo zabit.

s-33 V takové situaci nemůžete psát zákony předem, můžete jen zajistit, že prezident přebere odpovědnost.

s-34 Zmíněné vládní nařízení a ohlášené dohody se Zpravodajskou službou nejsou ani rozumné ani morální.

s-35 Teď je to tak, že USA mohou bombardovat Tripolis, ale nemohou "zavraždit" plukovníka Kaddáfího.

s-36 Mohou poslat letku stíhaček, aby ostřelovala teroristickou skrýš v údolí Bikáa, ale nemohou zastřelit Abu Nidala.

s-37 Jak vládní nařízení o nájemných vraždách, tak i kvalita rozpravy ve Washingtonu napovídají světu, že USA budou moci zabít šílence, jedině když zajistí, že spolu s ním dostaneme i několik nevinných civilistů.


dependency treetext view