PML View
wsj1271.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1271.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1271.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1271.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1271.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1271.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1271.cz.treex.gz |
---|
s-1
Asi
400 000
dojíždějících
snažících
se
nalézt
cestu
v
zemětřesením
roztrhaném
dopravním
systému
v
oblasti
Bay
bylo
včera
natěsnáno
těsně
na
sobě
v
podzemkách,
trčelo
v
dopravních
zácpách
na
hlavních
dálnicích
nebo
marně
čekalo
na
autobus.
s-2
Jinými
slovy,
bylo
to
o
něco
lepší
než
průměrné
dojíždění
na
Manhattan.
s-3
Městští
úředníci
se
v
prvním
dni,
kdy
byl
po
zemětřesení
z
minulého
úterka
obnoven
běžný
pracovní
provoz,
obávali
rozsáhlého
kolapsu.
s-4
Toto
silné
zemětřesení,
které
usmrtilo
přinejmenším
61
lidí,
odřízlo
most
Bay
Bridge,
hlavní
dopravní
tepnu
na
východ,
a
uzavřelo
většinu
nájezdů
vedoucích
na
dálnici
č.
101
a
výjezdů
z
této
největší
dopravní
tepny
na
jih.
s-5
Oprava
mostu
potrvá
několik
týdnů
a
zabere
několik
měsíců,
než
bude
opravena
část
ze
101
přípojek.
s-6
Navzdory
větrné
bouři
se
však
kolaps
neuskutečnil,
hlavně
proto,
že
systém
podzemní
dráhy
Bay
Area
Rapid
Transit
(BART)
přepravil
o
50
%
více
pasažérů
než
normálně.
s-7
Poprvé
v
historii
byly
v
elegantních
moderních
vozech
systému
BART
k
dispozici
jen
místa
k
stání.
s-8
Navíc
se
na
dvou
hlavních
mostech
stále
spojujících
San
Francisko
s
oblastí
East
Bay
nevybíralo
mostné,
což
umožnilo,
aby
doprava
plynula
bez
zastavení.
s-9
Úředníci
se
také
domnívají,
že
dopravě
pomohla
opatření
velkých
zaměstnavatelů,
kteří
nechali
pracující
dojíždět
do
práce
v
neobvyklém
čase,
nebo
skutečnost,
že
mnoho
pracujících
stále
zůstává
doma.
s-10
Mnoho
dojíždějících,
kteří
normálně
přijížděli
přes
most
Bay
Bridge,
jenž
je
nyní
na
několik
týdnů
uzavřen
kvůli
poškození
jednoho
oblouku,
mohlo
včera
dorazit
do
práce
o
trochu
rychleji
systémem
BART,
pokud
na
přecpaných
stanicích
dokázali
nalézt
parkovací
místo.
s-11
I
v
těch
nelepších
obdobích
je
most
Bay
Bridge
nejhorším
místem
pro
dojíždění
v
regionu
a
v
koloně
se
tam
často
čeká
20
až
30
minut
nebo
i
více.
s-12
Ne
že
by
dostat
se
do
města
bylo
jednoduché.
s-13
Záplavy
po
bouři
způsobily
zácpy
na
dálnicích
a
mnoho
dojíždějících
si
muselo
nalézt
cestu
ke
stanicím
systému
BART,
protože
parkoviště
byla
už
před
svítáním
plná.
s-14
Autobusy
někdy
nedodržovaly
jízdní
řád
a
nechávaly
dojíždějící,
jako
třeba
Marilyn
Sullivanovou,
ve
štychu.
s-15
Její
cesta
do
práce
z
Petalumy
v
Kalifornii
přes
most
Golden
Gate,
který
spojuje
San
Francisko
s
oblastí
North
Bay,
trvá
normálně
hodinu
a
15
minut.
s-16
Včera
uplynuly
tři
hodiny
a
stále
čekala
na
autobusové
zastávce
a
snažila
se
přestoupit
do
autobusu
jedoucího
do
finanční
čtvrti.
s-17
"Je
to
horší,
než
jsem
si
myslela,"
řekla.
s-18
"Nevím,
kde
všechny
ty
autobusy
jsou."
s-19
Ačkoli
byl
však
provoz
přes
most
Golden
Gate
v
ranní
špičce
hustý,
v
8
hodin
ráno
již
zeslábl.
s-20
"Je
to
jedna
z
nejplynulejších
cest
do
práce,
jakou
jsem
kdy
absolvoval,"
řekl
Charles
Catania,
pojišťovací
zprostředkovatel,
který
jel
autobusem
z
Mill
Valley
v
Marin
County.
s-21
"Připadám
si
jako
o
dovolené.
s-22
Myslím,
že
hodně
lidí
se
polekalo
a
zůstalo
doma."
s-23
Mluvčí
společnosti
BankAmerica
Corp.
však
řekla,
že
včerejší
pracovní
nepřítomnost
v
této
bankovní
holdingové
společnosti
nebyla
o
nic
vyšší
než
v
průměrný
den.
s-24
Na
mostě
San
Mateo
Bridge,
který
spojuje
sanfranciský
poloostrov
s
oblastí
East
Bay,
byla
policie
překvapena
rychlostí,
jakou
se
doprava
pohybovala.
s-25
"Všichni
se
hodně
zapojili
a
pomáhali,"
řekl
Stan
Perez,
seržant
kalifornské
dálniční
hlídky.
s-26
Hodně
známek
nasvědčovalo
tomu,
že
významnou
úlohu
sehrála
nová
pracovní
doba
zavedená
velkými
podniky.
s-27
Most
Golden
Gate
přepravil
včera
stejně
aut
jako
obvykle,
ale
místo
obvyklé
dvouhodinové
zácpy
to
bylo
v
průběhu
čtyř
hodin.
s-28
Společnost
Bechtel
Group
Inc.,
obří
strojírenský
koncern
ovládaný
malým
počtem
vlastníků
uvádí,
že
zavedl
opatření
o
flexibilní
pracovní
době
od
6
hodin
ráno
do
8
hodin
večer,
podle
něhož
si
zaměstnanci
mohou
v
těchto
hodinách
vybrat
jakýkoli
osmihodinový
interval
a
přijít
do
práce.
s-29
Ze
17 500
zaměstnanců
společnosti
Bechtel
jich
asi
4 000
pracuje
v
San
Francisku
-
a
jedna
třetina
z
nich
dojíždí
ze
zasažené
oblasti
East
Bay.
s-30
Společnost
Pacific
Gas
&
Electric
Co.
nabízí
svým
6 000
sanfranciským
zaměstnancům
dvojí
volitelnou
pracovní
dobu
-
od
6.00
do
14.00
nebo
od
10.00
do
18.00.
s-31
Pružná
pracovní
doba
možná
až
o
třetinu
sníží
počet
zaměstnanců
společnosti
PG&E,
kteří
běžně
pracují
od
9.00
do
17.00,
říká
mluvčí.
s-32
Část
zaměstnanců
se
může
rozhodnout
pro
čtyřdenní
pracovní
týden
při
10
hodinách
denně,
aby
dojíždění
snížila
o
20
%.
s-33
Ve
společnosti
Pacific
Telesis
Group
je
pružná
pracovní
doba
ponechána
na
jednotlivých
pracovních
skupinách,
protože
část
zaměstnanců
této
telefonní
společnosti
musí
být
přítomna
v
běžné
pracovní
době,
říká
mluvčí.
s-34
Někteří
jedinci
se
sami
pokusili
za
určitou
cenu
vyhnout
očekávanému
kolapsu.
s-35
Jeden
hlavní
viceprezident
společnosti
Bechtel
řekl,
že
aby
dojel
z
East
Bay
do
San
Franciska,
vstával
ve
tři
ráno.
s-36
Dopravní
úředníci
se
však
obávají,
že
tato
mimořádná
opatření
a
spolupráce
nebudou
trvat
dlouho.
s-37
Ačkoli
jeden
dopravní
úředník
uvedl,
že
řidiči,
kteří
nevyužili
možnost
spolujízdy,
se
dopustili
"protispolečenského
jednání",
samy
ve
voze
jely
asi
dvě
třetiny
motoristů
přejíždějící
Golden
Gate
v
porovnání
s
obvyklými
70
%.
s-38
A
někteří
dojíždějící,
uklidněni
tím,
že
nenastal
dopravní
kolaps,
se
chtějí
vrátit
ke
svým
starým
způsobům.
dependency tree
•
text view