PML View

wsj1270.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1270.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1270.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1270.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1270.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1270.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1270.cz.treex.gz

s-1 avšak rok 1990 jim dělá starosti.

s-2 Poté co byla většina zákonů pro tento rok odložena, sčítají malé podniky své výsledky.

s-3 Hodně pozornosti věnovali boji s organizovanými zaměstnaneckými iniciativami ohledně záležitostí, kterým malí podnikatelé tradičně oponují - od zvyšování státních minimálních platů po nařizování příspěvků zdravotního pojištění.

s-4 I když byly výsledky v mnoha státech smíšené, "malé podniky si vedly docela dobře", soudí Don L. Robinson, náměstek ředitele Národní federace nezávislých podnikatelů (NFIB), největší organizace malých podniků.

s-5 Pět států - Oregon, Rhode Island, New Hampshire, Iowa a Wisconsin - přijalo zákon na zvýšení minimální mzdy, ale v dalších 19 státech byly tyto návrhy zamítnuty.

s-6 Sazba v Oregonu vzrostla od 1. ledna 1991 na 4,75 dolaru za hodinu, což je nejvíce v celé zemi.

s-7 V Iowě bude druhá nejvyšší - 4,65 dolaru na hodinu od ledna 1992 - ale lobbyisté za malé podnikatele dosáhli výjimky pro velmi malé podniky a nižší sazby ve zkušební době.

s-8 V 17 centrálních státech ukazuje jeden výpočet malých podniků, že zákonodárci přijali jen tři ze 46 návrhů zákonů ustanovujících zdravotní pojištění nebo rodičovskou dovolenou.

s-9 Illinoiský zákonodárný sbor přijal těsnou většinou zákon o rodičovské dovolené, který guvernér James Thompson vetoval, a státy Iowa a Tennessee pozměnily zákony tak, aby po zaměstnavatelích požadovaly hradit testy na rakovinu prsu.

s-10 Malé podniky se připravují, aby měly sílu na lavinu podobných návrhů v příštím roce.

s-11 "Tato témata se vždy znovu vrací," říká Robert Beckwith, který řídí úřad pro malé podniky při Obchodní komoře v Illinois.

s-12 NAVZDORY VÍTĚZSTVÍM v tomto roce se malé podniky obávají prohry ve válce o rodičovskou dovolenou.

s-13 Pouze dva státy - Vermont a Washington - se letos připojily k pěti dalším, které požadují po soukromých zaměstnavatelích, aby poskytli dovolenou zaměstnancům s novorozenými nebo adoptovanými dětmi.

s-14 Přinejmenším v 15 jiných státech byly podobné návrhy zamítnuty.

s-15 Ale malé podniky, které obecně nenávidí státem nařizované výhody, si povšimly narůstajícího počtu těsných hlasování.

s-16 "Je jen otázkou času, kdy se karta obrátí," říká jeden lobbyista ze Středozápadu.

s-17 Proto malé podniky podnikají "aktivnější" kroky, aby se bránily nařizovaným dovoleným.

s-18 V Pensylvánii usilují malé podniky o dobrovolnou alternativu; jsou pro vytvoření komise, jež by předložila vzorovou politiku dovolené, kterou by zaměstnavatel mohl přijmout.

s-19 Také podporují daňové dobropisy pro zaměstnavatele, jež by kompenzovaly náklady na přijímání a školení pracovníků, kteří dočasně nahradí zaměstnance na rodičovské dovolené.

s-20 Očekává se, že v roce 1990 bude tento problém aktuální zejména na Aljašce, v Kalifornii, Michiganu, New Yorku, Pensylvánii a v Illinois.

s-21 "Budeme se hodně bránit, zvláště na Středozápadě a Severovýchodě," říká Jim Buente z NFIB.

s-22 V LOS ANGELES zvažuje více malých podniků přijetí politiky péče o děti.

s-23 Hodno přezkoumání je nedávné rozhodnutí městské rady dávat při zadávání městských kontraktů přednost dodavatelům s ustanovenou politikou péče o děti pro své zaměstnance.

s-24 Přednostní právo se týká dokonce přidělování malých kontraktů do 25 000 dolarů a poradenských a dočasných služeb - které jsou často zadávány menším firmám.

s-25 Firmám je umožněna široká flexibilita opatření péče o děti, kterou poskytují.

s-26 Členka městské rady Joy Picusová, hlavní zastánkyně tohoto opatření, je pokládá za součást "prorodinné politiky", která staví Los Angeles na vedoucí příčku v "polidšťování pracoviště".

s-27 LISTOPADOVÁ HLASOVÁNÍ budou zahrnovat několik témat o referendech či peticích, které se dotýkají hlavně malých podniků.

s-28 V San Francisku usilují malé podniky o schválení místní iniciativy za výstavbu nového baseballového stadionu v centru města v hodnotě 95 milionů dolarů; věří, že to posílí maloobchodní prodej a hotelové a restaurační služby.

s-29 Ve státě Washington jsou však malé podniky obecně proti iniciativám na zvýšení výdajů na dětské programy o částku 360 milionů dolarů, neboť se obávají, že se zvýší daň z obratu, která je v tomto státě 7,8 %, na financování těchto vydání.

s-30 VYTÁČENÍ DOLARŮ:

s-31 Současně s tím, jak malé podniky na předměstí Chicaga mění kromě jiného tiskopisy a informují zákazníky, zjišťují, že se změna telefonní předvolby k 11. listopadu - z důvěrně známého 312 na 708 - neobejde bez jistých nákladů.

s-32 Společnost Wessels & Pautsch, malá právnická firma v St. Charles, hodlá rozeslat 500 zákazníkům seznam nových telefonních a faxových čísel svých právníků, jakož i aktualizované karty Rolodex.

s-33 Mnoho vlastníků však plánuje šetřit - starý směrový kód budou škrtat a vpisovat nový, dokud nevyčerpají své zásoby.

s-34 Dokonce ani provozovatel tiskárny Clay Smith z Naperville své staré zásoby nevyhodí.

s-35 (Oznamuje, že díky zákazníkům vyměňujícím staré zásoby, se mu v podnikání trochu lépe daří.)

s-36 KALIFORNIE, KTERÁ URČUJE SMĚR licenčních franšízových pravidel, rozpoutává polemiku.

s-37 Některá nově přijatá pravidla, jak říkají státní úředníci, zjednodušila - a zrychlila - prodej nových licencí, jejichž podmínky se liší od podmínek ve státem registrovaných smlouvách.

s-38 Dříve regulátoři vyžadovali, aby poskytovatelé licencí takové změny v tomto státě předběžně registrovali - což byl nákladný proces trvající přinejmenším šest týdnů.

s-39 Nyní nemusí být některé dohodnuté prodeje, které splňují řadu testů, předběžně registrovány.

s-40 Poskytovatelé licencí například nemusí předběžně registrovat prodeje žadatelům o licenci, kteří se kvalifikují jako "sofistikovaní kupující".

s-41 Tito kupující musí mít minimálně 1 milion dolarů čistého jmění, roční příjem 200 000 dolarů nebo čerstvé zkušenosti v oblasti podnikání, pro niž je licence prodávána.

s-42 Kritici však považují tyto změny za regresivní.

s-43 Lewis G. Rudnick, chicagský právník, který zastupuje poskytovatele licencí, tvrdí, že Kalifornie příležitosti pro jednání o prodeji licencí úzce omezuje - spíše než rozšiřuje.

s-44 Tvrdí, že kalifornští regulátoři tradičně vykládali svůj zákon mylně - a říká, že i dohodnuté prodeje, které nejsou předběžně registrovány, jsou po celou dobu legální.

s-45 Sanfranciský právník Timothy H. Fine, který zastupuje uživatele licencí, trvá na tom, že obezřetnost Kalifornie pomáhá chránit uživatele licencí před prohnanými zprostředkovateli prodejů, kteří protlačují nezákonné klauzule.

s-46 NA KONVERZAČNÍ TÉMA:

s-47 Nový marylandský zákon zbavuje vlastníky obchodů odpovědnosti, pokud zákazník zakopne nebo si jinak způsobí zranění cestou na toaletu...

s-48 Jen 4 % dotázaných malých podnikatelů v Missouri říká, že otestovalo zaměstnance nebo uchazeče o zaměstnání na užití drog nebo alkoholu...

s-49 Poměrem 52 % ke 36 % hlasují členové NFIB z Tennessee pro zákony na omezení zahraničního vlastnictví půdy nebo zařízení v tomto státě.


dependency treetext view