PML View
wsj1270.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1270.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1270.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1270.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1270.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1270.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1270.cz.treex.gz |
---|
s-1
avšak
rok
1990
jim
dělá
starosti.
s-2
Poté
co
byla
většina
zákonů
pro
tento
rok
odložena,
sčítají
malé
podniky
své
výsledky.
s-3
Hodně
pozornosti
věnovali
boji
s
organizovanými
zaměstnaneckými
iniciativami
ohledně
záležitostí,
kterým
malí
podnikatelé
tradičně
oponují
-
od
zvyšování
státních
minimálních
platů
po
nařizování
příspěvků
zdravotního
pojištění.
s-4
I
když
byly
výsledky
v
mnoha
státech
smíšené,
"malé
podniky
si
vedly
docela
dobře",
soudí
Don
L.
Robinson,
náměstek
ředitele
Národní
federace
nezávislých
podnikatelů
(NFIB),
největší
organizace
malých
podniků.
s-5
Pět
států
-
Oregon,
Rhode
Island,
New
Hampshire,
Iowa
a
Wisconsin
-
přijalo
zákon
na
zvýšení
minimální
mzdy,
ale
v
dalších
19
státech
byly
tyto
návrhy
zamítnuty.
s-6
Sazba
v
Oregonu
vzrostla
od
1.
ledna
1991
na
4,75
dolaru
za
hodinu,
což
je
nejvíce
v
celé
zemi.
s-7
V
Iowě
bude
druhá
nejvyšší
-
4,65
dolaru
na
hodinu
od
ledna
1992
-
ale
lobbyisté
za
malé
podnikatele
dosáhli
výjimky
pro
velmi
malé
podniky
a
nižší
sazby
ve
zkušební
době.
s-8
V
17
centrálních
státech
ukazuje
jeden
výpočet
malých
podniků,
že
zákonodárci
přijali
jen
tři
ze
46
návrhů
zákonů
ustanovujících
zdravotní
pojištění
nebo
rodičovskou
dovolenou.
s-9
Illinoiský
zákonodárný
sbor
přijal
těsnou
většinou
zákon
o
rodičovské
dovolené,
který
guvernér
James
Thompson
vetoval,
a
státy
Iowa
a
Tennessee
pozměnily
zákony
tak,
aby
po
zaměstnavatelích
požadovaly
hradit
testy
na
rakovinu
prsu.
s-10
Malé
podniky
se
připravují,
aby
měly
sílu
na
lavinu
podobných
návrhů
v
příštím
roce.
s-11
"Tato
témata
se
vždy
znovu
vrací,"
říká
Robert
Beckwith,
který
řídí
úřad
pro
malé
podniky
při
Obchodní
komoře
v
Illinois.
s-12
NAVZDORY
VÍTĚZSTVÍM
v
tomto
roce
se
malé
podniky
obávají
prohry
ve
válce
o
rodičovskou
dovolenou.
s-13
Pouze
dva
státy
-
Vermont
a
Washington
-
se
letos
připojily
k
pěti
dalším,
které
požadují
po
soukromých
zaměstnavatelích,
aby
poskytli
dovolenou
zaměstnancům
s
novorozenými
nebo
adoptovanými
dětmi.
s-14
Přinejmenším
v
15
jiných
státech
byly
podobné
návrhy
zamítnuty.
s-15
Ale
malé
podniky,
které
obecně
nenávidí
státem
nařizované
výhody,
si
povšimly
narůstajícího
počtu
těsných
hlasování.
s-16
"Je
jen
otázkou
času,
kdy
se
karta
obrátí,"
říká
jeden
lobbyista
ze
Středozápadu.
s-17
Proto
malé
podniky
podnikají
"aktivnější"
kroky,
aby
se
bránily
nařizovaným
dovoleným.
s-18
V
Pensylvánii
usilují
malé
podniky
o
dobrovolnou
alternativu;
jsou
pro
vytvoření
komise,
jež
by
předložila
vzorovou
politiku
dovolené,
kterou
by
zaměstnavatel
mohl
přijmout.
s-19
Také
podporují
daňové
dobropisy
pro
zaměstnavatele,
jež
by
kompenzovaly
náklady
na
přijímání
a
školení
pracovníků,
kteří
dočasně
nahradí
zaměstnance
na
rodičovské
dovolené.
s-20
Očekává
se,
že
v
roce
1990
bude
tento
problém
aktuální
zejména
na
Aljašce,
v
Kalifornii,
Michiganu,
New
Yorku,
Pensylvánii
a
v
Illinois.
s-21
"Budeme
se
hodně
bránit,
zvláště
na
Středozápadě
a
Severovýchodě,"
říká
Jim
Buente
z
NFIB.
s-22
V
LOS
ANGELES
zvažuje
více
malých
podniků
přijetí
politiky
péče
o
děti.
s-23
Hodno
přezkoumání
je
nedávné
rozhodnutí
městské
rady
dávat
při
zadávání
městských
kontraktů
přednost
dodavatelům
s
ustanovenou
politikou
péče
o
děti
pro
své
zaměstnance.
s-24
Přednostní
právo
se
týká
dokonce
přidělování
malých
kontraktů
do
25 000
dolarů
a
poradenských
a
dočasných
služeb
-
které
jsou
často
zadávány
menším
firmám.
s-25
Firmám
je
umožněna
široká
flexibilita
opatření
péče
o
děti,
kterou
poskytují.
s-26
Členka
městské
rady
Joy
Picusová,
hlavní
zastánkyně
tohoto
opatření,
je
pokládá
za
součást
"prorodinné
politiky",
která
staví
Los
Angeles
na
vedoucí
příčku
v
"polidšťování
pracoviště".
s-27
LISTOPADOVÁ
HLASOVÁNÍ
budou
zahrnovat
několik
témat
o
referendech
či
peticích,
které
se
dotýkají
hlavně
malých
podniků.
s-28
V
San
Francisku
usilují
malé
podniky
o
schválení
místní
iniciativy
za
výstavbu
nového
baseballového
stadionu
v
centru
města
v
hodnotě
95
milionů
dolarů;
věří,
že
to
posílí
maloobchodní
prodej
a
hotelové
a
restaurační
služby.
s-29
Ve
státě
Washington
jsou
však
malé
podniky
obecně
proti
iniciativám
na
zvýšení
výdajů
na
dětské
programy
o
částku
360
milionů
dolarů,
neboť
se
obávají,
že
se
zvýší
daň
z
obratu,
která
je
v
tomto
státě
7,8
%,
na
financování
těchto
vydání.
s-30
VYTÁČENÍ
DOLARŮ:
s-31
Současně
s
tím,
jak
malé
podniky
na
předměstí
Chicaga
mění
kromě
jiného
tiskopisy
a
informují
zákazníky,
zjišťují,
že
se
změna
telefonní
předvolby
k
11.
listopadu
-
z
důvěrně
známého
312
na
708
-
neobejde
bez
jistých
nákladů.
s-32
Společnost
Wessels
&
Pautsch,
malá
právnická
firma
v
St.
Charles,
hodlá
rozeslat
500
zákazníkům
seznam
nových
telefonních
a
faxových
čísel
svých
právníků,
jakož
i
aktualizované
karty
Rolodex.
s-33
Mnoho
vlastníků
však
plánuje
šetřit
-
starý
směrový
kód
budou
škrtat
a
vpisovat
nový,
dokud
nevyčerpají
své
zásoby.
s-34
Dokonce
ani
provozovatel
tiskárny
Clay
Smith
z
Naperville
své
staré
zásoby
nevyhodí.
s-35
(Oznamuje,
že
díky
zákazníkům
vyměňujícím
staré
zásoby,
se
mu
v
podnikání
trochu
lépe
daří.)
s-36
KALIFORNIE,
KTERÁ
URČUJE
SMĚR
licenčních
franšízových
pravidel,
rozpoutává
polemiku.
s-37
Některá
nově
přijatá
pravidla,
jak
říkají
státní
úředníci,
zjednodušila
-
a
zrychlila
-
prodej
nových
licencí,
jejichž
podmínky
se
liší
od
podmínek
ve
státem
registrovaných
smlouvách.
s-38
Dříve
regulátoři
vyžadovali,
aby
poskytovatelé
licencí
takové
změny
v
tomto
státě
předběžně
registrovali
-
což
byl
nákladný
proces
trvající
přinejmenším
šest
týdnů.
s-39
Nyní
nemusí
být
některé
dohodnuté
prodeje,
které
splňují
řadu
testů,
předběžně
registrovány.
s-40
Poskytovatelé
licencí
například
nemusí
předběžně
registrovat
prodeje
žadatelům
o
licenci,
kteří
se
kvalifikují
jako
"sofistikovaní
kupující".
s-41
Tito
kupující
musí
mít
minimálně
1
milion
dolarů
čistého
jmění,
roční
příjem
200 000
dolarů
nebo
čerstvé
zkušenosti
v
oblasti
podnikání,
pro
niž
je
licence
prodávána.
s-42
Kritici
však
považují
tyto
změny
za
regresivní.
s-43
Lewis
G.
Rudnick,
chicagský
právník,
který
zastupuje
poskytovatele
licencí,
tvrdí,
že
Kalifornie
příležitosti
pro
jednání
o
prodeji
licencí
úzce
omezuje
-
spíše
než
rozšiřuje.
s-44
Tvrdí,
že
kalifornští
regulátoři
tradičně
vykládali
svůj
zákon
mylně
-
a
říká,
že
i
dohodnuté
prodeje,
které
nejsou
předběžně
registrovány,
jsou
po
celou
dobu
legální.
s-45
Sanfranciský
právník
Timothy
H.
Fine,
který
zastupuje
uživatele
licencí,
trvá
na
tom,
že
obezřetnost
Kalifornie
pomáhá
chránit
uživatele
licencí
před
prohnanými
zprostředkovateli
prodejů,
kteří
protlačují
nezákonné
klauzule.
s-46
NA
KONVERZAČNÍ
TÉMA:
s-47
Nový
marylandský
zákon
zbavuje
vlastníky
obchodů
odpovědnosti,
pokud
zákazník
zakopne
nebo
si
jinak
způsobí
zranění
cestou
na
toaletu...
s-48
Jen
4
%
dotázaných
malých
podnikatelů
v
Missouri
říká,
že
otestovalo
zaměstnance
nebo
uchazeče
o
zaměstnání
na
užití
drog
nebo
alkoholu...
s-49
Poměrem
52
%
ke
36
%
hlasují
členové
NFIB
z
Tennessee
pro
zákony
na
omezení
zahraničního
vlastnictví
půdy
nebo
zařízení
v
tomto
státě.
dependency tree
•
text view