PML View

wsj1248.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1248.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1248.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1248.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1248.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1248.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1248.cz.treex.gz

s-1 Emisní práva společnosti British Airways PLC v hodnotě 320 milionů liber (508 milionů dolarů) dopadla špatně - stala se obětí nedávných turbulencí trhu a selhání nabídky k odkupu na společnost UAL Corp., mateřskou společnost firmy United Airlines.

s-2 Tento britský přepravce plánoval emisi za účelem pomoci financovat koupi 15% podílu ve společnosti UAL ve výši 750 milionů dolarů.

s-3 Společnost British Airways však minulý pátek od plánu vedení a zaměstnanců společnosti UAL na odkup akcií odstoupila, neboť se skupině nepodařilo získat finance od banky pro svůj odkup ve výši 6,79 miliardy dolarů.

s-4 Společnost British Airways uvedla, že její akcionáři akceptovali pouze 6,3 % konvertibilních kapitálových obligací, zbytek emise však převezmou upisovatelé.

s-5 Analytici uvedli, že 6,3% hladina znamená nejhorší výsledek ze všech velkých britských emisních práv od celosvětového pádu trhu cenných papírů v roce 1987.

s-6 " blízko k tomu, aby byla rekordním úpisem," řekl Bob Bucknell, analytik londýnské makléřské společnosti Smith New Court Securities.

s-7 "Správci finančních prostředků nemají rádi emisní práva, která nemají jasný důvod.

s-8 Evidentním důvodem byla (pro společnost British Air) koupě podílu ve společnosti United Airlines."

s-9 V prohlášení uvedl předseda společnosti British Air lord King, že společnost je "zjevně zklamaná, že emise nebyla přijata, avšak vzhledem k nestálosti trhu cenných papírů od vydání emise by bylo nepřiměřené očekávat lepší výsledek".

s-10 Avšak kromě rozpaků vyjde společnost British Air z propadu emise akcií relativně bez újmy.

s-11 Upisovatelé v čele se společností Lazard Brothers & Co. přijmou zbytek nabídky letecké společnosti na čtyři konvertibilní kapitálové obligace vždy za devět kmenových akcií.

s-12 Společnost Lazard a další primární upisovatelé omezili či zcela vyloučili své ohrožení dalším úpisem emise mezi britské instituční investory.

s-13 "Ztráta (cenných papírů) je" pro tyto dílčí upisovatele "velmi nízká", poznamenal John Nelson, vrchní ředitel společnosti Lazard.

s-14 V každém případě, dodal, "většina institucí tyto obligace patrně neprodá".

s-15 A namísto koupě podílu ve společnosti UAL bude britský přepravce schopen snížit svou vysokou hladinu zadluženosti a vybudovat si pozici pro akviziční bitvu.

s-16 "Z pohledu peněžního toku na tom bude společnost British Airways lépe, když do společnosti United Airlines v brzké době nevstoupí," uvedl Andy Chambers, analytik Výzkumného institutu Nomura v Londýně.

s-17 Další britský analytik dodal: "Získají tak trochu peněz do kasičky pro okamžik, kdy budou chtít něco podniknout."

s-18 Společnost British Air například nadále jedná se společností KLM Royal Dutch Airlines o tom, že obě strany získají 20% podíl ve společnosti Sabena World Airlines, přidružené firmě pro leteckou dopravu belgických národních aerolinek.

s-19 Konečná dohoda se očekávala do konce července.

s-20 Neúspěšná emisní práva by rovněž měla mít mírný dopad na akcie společnosti British Air.

s-21 Cena akcií této letecké společnosti je od doby, kdy společnost na konci září emisní práva oznámila, již hluboko pod hladinou 210 pencí (3,33 dolaru).

s-22 Při včerejším pozdním obchodování na londýnské burze cenných papírů klesly akcie o tři pence na 194 pencí.

s-23 A vzhledem k tomu, že společnost British Air vydává spíše konvertibilní obligace než kmenové akcie, nebude cena akcií přímo poškozena žádným přebytkem u upisovatelů poté, co se pokusí prodat emisi na otevřeném trhu.

s-24 Odstoupení společnosti British Air od odkupu společnosti UAL by však mohlo mít další dozvuky.

s-25 Někteří analytici včera spekulovali o tom, že tento krok podnítil rozkol v zasedací místnosti správní rady, který by mohl vést k odstoupení sira Colina Marshalla, výkonného ředitele tohoto přepravce.

s-26 "Takové informace jsou nesmyslné," řekl mluvčí společnosti British Air.

s-27 "(Předseda) lord King a sir Colin nemají rozdílné názory na žádný aspekt firemní politiky.


dependency treetext view