PML View
wsj1162.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1162.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1162.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1162.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1162.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1162.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1162.cz.treex.gz |
---|
s-1
Je
mnoho
důvodů,
proč
lidé
zakládají
vlastní
podniky.
s-2
Možnost
vyplnit
daňové
přiznání
je
však
jen
zřídka
jedním
z
nich.
s-3
Byrokracie
je
strašákem
drobného
podnikání.
s-4
Je
ironií,
že
osoba,
která
chce
rozběhnout
svůj
vlastní
podnik,
bývá
aktivní,
na
výsledky
orientovaný
typ
pravděpodobně
bude
nenávidět
dodržování
pravidel
a
požadavků
na
vedení
evidence,
které
vydávají
federální,
státní
a
místní
tvůrci
předpisů.
s-5
Nicméně
každý
vlastník
podniku
musí
čelit
hromadě
formulářů
a
nařízení,
a
často
se
s
nimi
musí
vypořádat
jen
on
sám.
s-6
Existuje
naděje
na
změnu.
s-7
Senátor
Malcolm
Wallop
(republikán
za
Wyoming)
minulý
týden
projednával
návrh
zákona
na
posílení
již
existujícího
zákona
určeného
k
redukci
zmatků
v
nařízeních
pro
drobné
podnikatele.
s-8
"Velmi
mnoho
federálních
nařízení
je
určeno
pro
větší
subjekty
a
pro
drobné
podnikatele
se
vskutku
nehodí,"
říká
Marian
Jacobová,
legislativní
poradkyně
senátora
Wallopa.
s-9
Jiní
zákonodárci
jsou
zaměstnáni
snahou
o
oživení
nyní
zrušeného
Zákona
o
redukci
administrativy,
který
mnozí
považují
za
prospěšný
pro
malé
podniky.
s-10
Optimističtí
podnikatelé
tedy
čekají
na
zemi
zaslíbenou,
kde
bude
méně
byrokracie
-
jen
co
si
strýček
Sam
najde
čas,
aby
to
zařídil.
s-11
Prozatím
vyřizují
hromady
papírů
a
představují
si
vysněný
svět,
kde
neexistují
poštovní
směrnice
o
hromadném
zasílání,
ani
státní
inspektoři.
s-12
Deník
Journal
chtěl
zjistit,
jaká
byrokracie
podnikatele
nejvíce
popuzuje,
a
proto
zcela
nevědecky
požádal
náhodný
vzorek
vlastníků
podniků,
aby
si
představili
formuláře
a
nařízení,
které
by
ze
všeho
nejraději
nechali,
aby
se
ztratily
v
poště.
s-13
Někteří
podnikatelé
říkají,
že
byrokracie,
kterou
nejvíce
nenávidí,
je
byrokracie,
kterou
by
také
velmi
neradi
ztratili.
s-14
Připouštějí,
že
hodně
vládního
obtěžování,
které
je
trápí,
je
nezbytné
pro
veřejný
prospěch,
a
dokonce
i
pro
jejich
vlastní
podniky.
s-15
Pravidla,
která
stanovují
normy
pro
výrobky
nebo
předepisují
chování
podniku,
což
je
obvykle
ta
nejlépe
viditelná
forma
byrokracie,
"vytvářejí
vyrovnanou
hrací
plochu
a
drží
stranou
bezohlednou
konkurenci,"
říká
Sydney
West,
prezident
společnosti
TechDesign
International
Inc.
ze
Springfieldu
ve
Virginii,
podniku,
který
navrhuje
telekomunikační
i
jiné
výrobky.
s-16
West
cituje
Federální
komunikační
komisi
a
její
normy
pro
telekomunikační
zařízení:
"Kontrolují
kvalitu
výrobků
a
předcházejí
zaplavování
trhu
aušusy."
s-17
Některé
stížnosti
na
byrokracii
jsou
předvídatelné:
architekti
si
stěžují
na
velké
množství
stavebních
nařízení,
automobilové
leasingové
společnosti
zas
na
pravidla
pojišťování
vozidel.
s-18
Mark
Dooling,
prezident
společnosti
Dooling
&
Co.,
architektonické
firmy
z
Newtonu
ve
státě
Massachusetts,
říká,
že
pro
architekty
může
být
noční
můrou
rozhodnout,
kdy
je
zapotřebí
bezbariérový
přístup.
s-19
Je
to
taková
změť
federálních,
státních
a
místních
zákonů,
že
"je
stavební
inspektoři
přestávají
vykládat,"
říká
Dooling.
s-20
Taxislužby,
leasingové
a
další
společnosti,
které
udržují
vozový
park,
vynakládají
značné
prostředky,
aby
vyhověly
státním
zákonům
o
pojištění
a
velkému
množství
státních
úřadů.
s-21
"Je
to
velmi
nákladné
a
časově
náročné,"
říká
Phil
Rosen,
společník
ve
společnosti
Fleet
&
Leasing
Management
Inc.,
automobilové
leasingové
společnosti
z
Bostonu.
s-22
Říká,
že
jeden
hlavní
vedoucí
pracovník
v
jeho
firmě
vynakládá
přibližně
20
%
svého
času
na
pojištění.
s-23
Jiné
formy
byrokracie
jsou
ještě
pronikavější.
s-24
Nejnáročnější,
říká
mnoho
podnikatelů,
je
vedení
evidence
a
archivování
dokladů,
které
požadují
daňové
úřady.
s-25
Vyhovět
nařízením
o
životním
prostředí
a
o
pracovišti
je
hned
na
druhém
místě.
s-26
Stížností
je
však
celá
škála.
s-27
Tady
jsou
formy
byrokracie,
které
dotazované
vlastníky
podniků
zlobí
nejvíce:
s-28
EKOLOGICKÁ
NAŘÍZENÍ:
s-29
"Náklady
na
splnění
předpisů"
jsou
hned
za
zdravotním
pojištěním
nejrychleji
rostoucím
zdrojem
výdajů
chemické
společnosti
Impco
Inc.
z
města
Providence
ve
státě
Rhode
Island.
s-30
Peter
Gebhard,
vlastník
společnosti,
říká,
že
výdaje
na
právní
agendu
a
lidi,
kteří
ji
povedou
-
většinou,
aby
vyhověli
federálním,
státním
a
místním
ekologickým
zákonům
-
tento
rok
vzrostou
téměř
o
30
%
na
100 000
dolarů.
s-31
Gebhard
dodává,
že
výdaje
na
byrokracii
spojenou
s
životním
prostředím
činí
něco
mezi
6,5
%
a
7,5
%
všech
provozních
nákladů
společnosti
Impco.
s-32
Robert
Maguire,
prezident
společnosti
Eastern
Reproduction
Corp.
z
Walthamu
ve
státě
Massachusetts,
která
vyrábí
přesné
součástky
z
tenkého
kovu,
říká,
že
společnost
musí
obesílat
pět
federálních
a
státních
úřadů,
a
také
místní
požární,
policejní,
nemocenské
a
instalatérské
instituce.
s-33
Maquire
tvrdí,
že
jeden
státní
zřízenec
v
oblasti
životního
prostředí
vrátil
zprávu,
protože
"na
to,
aby
byla
správná,
neměla
dost
velkou
hmotnost".
s-34
PŘEDPISY
O
SRÁŽKÁCH
DANĚ:
s-35
Daň
vybíranou
srážkou,
která
převyšuje
3 000
dolarů,
musí
zaměstnavatelé
složit
do
tří
dnů
po
výplatě
-
jinak
zaplatí
přísnou
pokutu
-
a
to
je
pro
malé
podniky
velký
problém.
s-36
Mimořádně
nepříjemné
to
je,
"když
jste
zodpovědný
člověk
a
zrovna
cestujete,"
říká
Eddie
Brown,
prezident
společnosti
Brown
Capital
Management
Inc.
z
Baltimoru,
která
spravuje
finance.
s-37
PŘÍRUČKY
PRO
ZAMĚSTNANCE:
s-38
Berta
Giguierea,
prezidenta
společnosti
Professional
Agricultural
Management
Inc.
z
města
Fresno
v
Kalifornii,
poskytovatele
obchodních
služeb
farmářům,
stojí
přepracovávání
zaměstnaneckých
příruček
o
penzích,
zdravotní
péči
a
dalších
tématech
více
než
25 000
dolarů
ročně.
s-39
Říká,
že
když
příručky
neodrážejí
nejnovější
zákony,
je
zaměstnavatel
vystaven
velkému
riziku.
s-40
Jenže
všechny
stále
se
měnící
zákony
jsou
většinou
tak
složité
a
matoucí,
že
"potřebujete
pomoc
profesionálů,
sám
to
dělat
nemůžete,"
dodává.
s-41
PŘEDPISY
O
DŮCHODECH
A
PODÍLECH
NA
ZISKU:
s-42
Jejich
dodržování
stačí
k
tomu,
aby
se
vlastníci
podniků
těšili
na
dny
svého
vlastního
důchodu.
s-43
Každoroční
změny
ve
federálních
zákonech
o
přídavcích
nutí
malé
podniky
opětovně
přehodnocovat
a
předělávat
existující
plány.
s-44
Alice
Fixxová,
která
v
New
Yorku
provozuje
svoji
vlastní
firmu
pro
styk
s
veřejností,
říká,
že
v
posledních
třech
letech
musela
přepracovat
své
programy
penzí
a
podílů
na
zisku
celkem
třikrát.
s-45
"Dávky
se
tím
nezvýší,
je
to
jen
nákladné
a
časově
náročné,"
říká
Fixxová.
s-46
Říká,
že
minulý
rok
jí
dodržování
zvedlo
účetní
soupis
o
15
%
až
20
%.
s-47
PŘIZNÁNÍ
DANĚ
Z
OBRATU:
s-48
Ve
většině
lokalit
jsou
reklamní
agentury
a
jiné
společnosti
poskytující
služby
od
obecní
a
státní
daně
z
obratu
osvobozeny,
ale
osvobození
dostanete
jen
za
cenu
úplných
záznamů
a
přísných
kontrol.
s-49
Aby
tyto
podniky
odůvodnily
svoje
osvobozené
postavení
a
vyhnuly
se
pokutám,
musí
jednou
ročně
prokázat,
že
jedna
každá
transakce,
ze
kterých
neplatí
daň
z
obratu,
byla
zákonitým
obchodním
výdajem.
s-50
"Potřebujete
jednu
osobu
jen
na
to,
aby
se
starala
o
daň
z
obratu,"
říká
Jennie
Tongová,
výkonná
viceprezidentka
společnosti
Lee
Liu
&
Tong
Advertising
Inc.
z
New
Yorku.
dependency tree
•
text view