PML View
wsj1149.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1149.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1149.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1149.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1149.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1149.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1149.cz.treex.gz |
---|
s-1
Ministerstvo
spravedlnosti
se
snaží
získat
kontrolu
nad
zákonem,
který
federální
soudce
David
Sentelle
nedávno
nazval
"monstrem".
s-2
Samozřejmě
není
třeba
dodávat,
že
hovořil
o
zákonu
RICO.
s-3
Na
základě
nedávno
zrevidovaných
směrnic
k
tomuto
zákonu
dává
ministerstvo
spravedlnosti
jednoznačně
najevo,
že
současná
podoba
zákona
obsahuje
příliš
mnoho
podnětů
pro
zneužití
ze
strany
žalobců.
s-4
Text
směrnic
"nové
politiky"
vypracovaných
trestním
oddělením
ministerstva
je
otištěn
hned
vedle.
s-5
Jasně
z
nich
vyplývá,
že
stíhání
Drexela
Burnhama
Lamberta,
Michaela
Milkena
a
společnosti
Princeton/Newport
ministerstvem
porušilo
zásady
základní
slušnosti.
s-6
Ministerstvo
spravedlnosti
se
pokouší
zabránit
opakování
takovýchto
postupů.
s-7
Dospělo
to
až
k
výjimečnému
neuznání
celoživotního
jmenování
kandidáta
na
post
newyorského
starosty
a
bývalého
státního
zástupce
Rudolpha
Giulianiho,
který
se
snažil
spíše
sbírat
skalpy,
než
pochopit
trhy.
s-8
Nové
směrnice
omezují
předsoudní
konfiskaci
majetku
obžalovaných,
jejich
investorů,
klientů,
bankéřů
a
dalších
na
základě
zákona
RICO.
s-9
Tyto
směrnice
následují
po
dřívějších
nových
směrnicích
daňového
oddělení,
které
zabránily
tomu,
aby
se
pod
roušku
zákona
RICO
ukrývaly
daňové
případy
podobné
případu
společnosti
Princeton/Newport.
s-10
V
memorandu
ke
konfiskacím
se
uvádí,
že
proběhla
"rozsáhlá
kritika
v
tisku
na
základě
dojmu,
že
předsoudní
zmrazení
majetku
je
rovnocenné
zabavení
majetku
bez
řádného
procesu".
s-11
Memorandum
nabádá
žalobce
k
tomu,
aby
nesahali
ke
konfiskacím,
existují-li
"méně
rušivé"
možnosti,
jako
jsou
obligace,
a
v
žádném
případě
nevolit
konfiskace,
"neodpovídající
závažnosti
trestného
činu
obžalovaného".
s-12
Tyto
změny
přišly
pro
společnost
Princeton/Newport,
první
společnost
obchodující
s
cennými
papíry,
která
byla
obžalována
podle
zákona
RICO,
poněkud
pozdě.
s-13
Byla
přinucena
k
likvidaci
ještě
před
soudem,
jelikož
investoři
poté,
co
vláda
požadovala
rozsáhlou
předsoudní
konfiskaci
majetku,
z
ní
rychle
stáhli
své
finance.
s-14
Investoři
společnosti
Princeton/Newport,
včetně
společnosti
McKinsey
&
Co.
a
Harvardského
nadačního
fondu,
učinili
racionální
rozhodnutí
stáhnout
své
peníze,
takže
pro
firmu
to
znamenalo
nejprve
trest,
a
teprve
poté
vynesení
rozsudku.
s-15
Žalobci
požadovali
konfiskaci
v
hodnotě
23,8
milionu
dolarů
za
údajný
daňový
únik
ve
výši
400 000
dolarů.
s-16
Zkušenost
s
případem
společnosti
Princeton/Newport
a
zahájení
dalších
konfiskačních
kauz
ze
zákona
RICO,
vedených
proti
zákonným
podnikům,
poučila
společnost
Drexel,
že
z
investiční
banky
se
po
aplikaci
zákona
RICO
stane
bývalá
investiční
banka.
s-17
Společnost
Drexel
proto
místo
toho
souhlasila
s
ujednáním,
umožňujícím
jí
obhajobu
při
obžalobách,
"s
nimiž
společnost
nedokáže
ve
svém
postavení
polemizovat"
kvůli
zákonu
RICO.
s-18
Součástí
obhajoby
společnosti
Drexel
mělo
být
odříznout
Milkena.
s-19
Po
tom
všem
humbuku
s
obžalobou
však
nikdo
dosud
nezjistil,
co
vlastně
firma
Drexel
provedla,
pokud
vůbec
něco
provedla.
s-20
Takže
dvakrát
hurá
pro
nová
pravidla.
s-21
Ministerstvo
spravedlnosti
nakonec
uznalo
zneužívání
ze
strany
svých
zaměstnanců,
a
to
především
díky
požadavkům
na
reformu
předloženým
bývalým
státním
zástupcem
ve
Washingtonu
Josepha
DiGenovy,
který
chce
uchránit
zákon
RICO
pro
skutečné
zločince.
s-22
Avšak
směrnice
pro
obžalobu
jsou
účinné
jen
tehdy,
jestliže
je
někdo
na
ministerstvu
spravedlnosti
ochoten
a
schopen
dohlížet
na
hyperaktivní
žalobce.
s-23
Soudce
Sentelle
z
odvolacího
soudu
ve
Washingtonu
na
totéž
upozornil
minulý
týden
na
konferenci
Cato
Institute
v
pozoruhodném
příspěvku
s
názvem
"RICO:
monstrum,
která
pozřelo
právní
vědu".
s-24
Uvedl,
že
naše
vláda
by
měla
být
"vládou
zákona,
nikoli
lidí",
a
přesto
nám
obhájci
zákona
RICO
"říkají,
že
bychom
se
měli
spoléhat
na
uvážení
žalobců,
abychom
se
ubránili
nadužívání
zákona
RICO".
s-25
Žádné
směrnice
pro
obžalobu,
ať
již
dodržované
nebo
nedodržované,
však
neomezují
občanskoprávní
případy
na
základě
zákona
RICO
na
žaloby
o
náhradu
škod.
s-26
Co
teď
s
představiteli
společností
Princeton/Newport,
Drexel
a
Milken?
s-27
Ministerstvo
spravedlnosti
by
mělo
tyto
případy
zrevidovat,
aby
zjistilo,
zda
nedošlo
k
dalšímu
zneužití
ze
strany
obžaloby.
s-28
Domníváme
se,
že
ministerstvo
spravedlnosti
bude
jednoho
dne
souhlasit
s
tím,
že
pouze
celkové
zrušení
zákona
RICO
může
zaručit
konec
bezpráví,
k
němuž
dochází
jeho
jménem.
dependency tree
•
text view