PML View
wsj1122.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj1122.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj1122.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj1122.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj1122.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj1122.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj1122.cz.treex.gz |
---|
s-1
STÁTY
POSTIHOVANÉ
PŘÍRODNÍMI
KATASTROFAMI
nepřistoupí
ke
zvýšení
daní
za
účelem
materiální
pomoci
a
obnovy.
s-2
Každopádně
ne
teď.
s-3
Krátce
poté,
co
hurikán
Hugo
poničil
Jižní
Karolínu,
někteří
vládní
představitelé
hovořili
o
možném
přidání
pence
ke
státní
dani
z
benzínu,
nebo
zvýšení
daní
z
nemovitostí.
s-4
Guvernér
Campbell
zareagoval,
že
"Mluví
o
provazu,
když
se
v
rodině
někdo
oběsil".
s-5
Podle
mluvčího
věří
guvernér
v
to,
že
se
dokáže
vyhnout
zvyšování
cen
spolehnutím
se
na
federální
pomoc
a
přesunutí
fondů
ve
státních
programech.
s-6
Přesto
by
následky
Huga
mohly
oživit
neúspěšné
návrhy
udělit
lokálním
vládám
pravomoc
uložit
daně
z
obratu.
s-7
Mluvčí
severokarolínského
guvernéra
Martina
říká,
že
Hugo
nepodnítil
návrhy
na
zvyšování
ani
na
státní,
ani
lokální
úrovni.
s-8
Kalifornie,
kde
škody
způsobené
zemětřesením
mohou
dosáhnout
až
5
miliard
dolarů,
plánuje
speciální
zákonodárné
zasedání.
s-9
Úleva
na
dani
z
nemovitosti
je
pravděpodobná.
s-10
Zákonodárci
hovoří
o
dočasném
zvýšení
daní
z
obratu
a
benzínu,
ačkoli
guvernér
Deukmejian
říká,
že
by
měly
být
poslední
volbou.
s-11
Potřeby
nejsou
jasné
a
státní
zřízení
velmi
komplikuje
zvyšování
daní
a
výdajů.
s-12
Někteří
zákonodárci
se
však
domnívají,
že
možná
dozrál
čas
na
revizi
zřízení.
s-13
BERNÍ
ÚŘAD
BUDE
PLATIT,
pokud
vás
jeho
chyba
zatíží
sankcemi
ze
strany
banky.
s-14
Prohlášení
o
postupu,
9-5-39
stanoví
naše
pravidla.
s-15
V
případě
mylného
vymáhání
peněz
z
bankovního
konta
ze
strany
berního
úřadu
může
být
daňový
poplatník
nucen
platit
administrativní
poplatky
a
poplatky
za
debetní
saldo.
s-16
Pokud
berní
úřad
svou
chybu
uzná
a
poplatky
již
byly
zaplaceny,
vrátí
peníze
tomu
daňovému
poplatníkovi,
který
neodmítl
podat
včasné
odpovědi
na
dotazy
berního
úřadu
nebo
který
nepřispěl
k
udržování
či
znásobování
chyby.
s-17
Berní
úřad
nedávno
přijal
tento
postup,
aby
pokryl
poplatky
za
zastavení
výplaty
šeků,
které
ztratil.
s-18
Pokud
berní
úřad
požádá
o
náhradu
šeku
a
dostane
ji,
přičemž
uzná
jeho
ztrátu
při
zpracovávání,
vyplatí
daňovému
poplatníkovi
výdaje
na
poplatky
za
zastavení
výplaty
originálu.
s-19
Žádosti
o
refundaci
musejí
být
podány
na
příslušném
berním
úřadu
nebo
u
ředitele
servisního
střediska
do
roka
po
vzniku
nákladů.
s-20
Pokud
berní
úřad
vyžaduje
úroky
z
prodlené
platby
kvůli
ztracenému
šeku,
měli
byste
si
zažádat
o
odečet
úroků,
poznamenává
nakladatel
Prentice
Hall.
s-21
POTŘEBUJEME
JEN
O
PĚT
AKRů
VÍC,
abychom
se
cítili
skutečně
jako
doma,
říkají.
s-22
Pár,
kterému
budeme
říkat
Blandingovi,
zaplatil
téměř
800 000
dolarů
za
15akrovou
parcelu
a
dům
a
má
starou
hypotéku
na
175 000
dolarů
osvobozenou
od
nového
limitu
odpočtu
hypotečních
úroků.
s-23
Mají
v
plánu
rozšířit
pozemek,
na
němž
dům
stojí,
koupí
pěti
sousedních
akrů
za
200 000
dolarů,
které
si
půjčí
na
základě
první
hypotéky
na
pět
akrů
a
protiručením
svým
15akrovým
pozemkem.
s-24
Jejich
dluh
bude
značně
pod
hranicí
1
milionu
dolarů
-
při
půjčce
na
nabytí,
výstavbu
nebo
rekonstrukci
domu
-,
která
opravňuje
k
odpočtu
hypotečních
úroků.
s-25
Jak
si
sami
spočítáte,
Blandingovi
si
chtějí
odpočíst
úrok
na
hypotéku
na
bydlení
z
půjčky
na
200 000
dolarů.
s-26
Jenže
důvěrný
předpis
berního
úřadu
8940061
uvádí,
že
žádné
pravidlo
ani
nařízení
zákonodárných
sborů
se
přímo
netýkají
otázky
připojení
půdy
k
základnímu
obydlí.
s-27
Takže
berní
úřad
si
z
prodeje
domu
s
pozemkem,
rozděleného
na
dvě
části
a
prodaného
v
různých
letech
stejnému
kupci,
vyvodil
logický
princip;
zákonodárný
orgán
dovolil
prodejci
v
původním
případě
nakládat
se
záležitostí
jako
s
prodejem
jednoho
obydlí.
s-28
Proto,
jak
berní
úřad
uvádí,
je
půjčka
Blandingových
na
200 000
dolarů
dluhem
za
nabytí
domu
a
úrok
z
ní
je
plně
odpočitatelný.
s-29
OBĚTI
ZEMĚTŘESENÍ,
které
čelí
bezprostředně
hrozícímu
podání
žaloby
nebo
termínu
plateb,
obdrží
odklad
a
osvobození
od
pokut,
podobně
jako
tomu
bylo
u
obětí
Huga;
podrobnosti
uvádí
vyhláška
berního
úřadu
89108.
s-30
Vyhláška
89-107
nabízí
další
úlevy
pro
koncerny
postižené
hurikánem,
které
musejí
podat
daňové
přiznání
o
důchodových
a
sociálních
dávkach.
s-31
ÚDAJE
O
PLATBÁCH
nezávislým
smluvním
stranám
za
služby
musejí
být
podány
firmami,
avšak
nesázejte
na
to,
že
neoznámený
příjem
smluvních
stran
bude
takto
odhalen.
s-32
Úřad
pro
všeobecné
účetnictví
odhaduje,
že
50
%
revize
účtů
berního
úřadu
nezjistí
společnosti,
které
nepodají
daňova
přiznání
s
těmito
údaji.
s-33
NE,
NE:
s-34
Tvrzení
Petera
Testy
z
New
Yorku,
že
mu
nějaký
cizí
člověk
zaplatil
500
dolarů
za
to,
že
půjde
do
banky
a
vymění
44 400
dolarů
v
malých
bankovkách
za
velké
bankovky,
"je
nepřesvědčivý",
usoudil
soud
ve
věcech
daňových.
s-35
Dospěl
k
závěru,
že
Testa
má
zdanit
44 400
dolarů
nehlášeného
příjmu.
s-36
PROČ
BÝT
PROSTŘEDNÍKEM
dobročinných
darů?
ptá
se
jeden
důchodce.
s-37
Elektroinženýr
v
důchodu,
říkejme
mu
Ben,
pracuje
na
částečný
úvazek
jako
poradce,
avšak
nechce
si
vydělávat
příliš
moc,
aby
mu
správa
sociálního
zabezpečení
nesnížila
vyplácené
peněžní
dávky.
s-38
Proto
zařídil,
aby
univerzitní
nadace
založila
nadační
fond
pro
studenty
inženýrského
studia.
s-39
Má
v
úmyslu
říci
některým
klientům,
aby
určité
platby
platili
přímo
nadaci
místo
jemu;
tyto
platby
vyjme
z
hlášených
příjmů
ve
svém
daňovém
přiznání.
s-40
Zeptal
se
proto
berního
úřadu,
zda
takový
plán
může
realizovat.
s-41
Nu,
poznamenává
důvěrná
vyhláška
berního
úřadu
8934014,
"základní
princip"
je
ten,
že
příjem
musí
být
zdaněný
tomu,
kdo
jej
vydělal.
s-42
Toto
pravidlo
se
vrací
přinejmenším
k
rozhodnutí
nejvyššího
soudu
z
roku
1930,
uvádí
Robert
Willens
ze
společnosti
Shearson
Lehman
Hutton.
s-43
Pokud
svůj
příjem
připíšete
někomu
jinému,
stále
jste
ovlivnil
jeho
použití
a
požíváte
plody
své
práce,
i
když
nepřímo.
s-44
Ben
vydělává
všechny
platy
přímo
zasílané
na
dobročinnost
a
musí
je
zdanit,
uvádí
berní
úřad;
pochopitelně
si
z
nich
může
odečítat
příspěvek
na
dobročinnost.
s-45
STRUČNĚ:
s-46
Dlouholetý
člen
stálého
výboru
Kongresu
kontrolujícího
finanční
zákonodárství
Gephardt
(demokrat,
stát
Missouri)
přesídlil
do
Sněmovního
rozpočtového
výboru,
na
jeho
místo
nastupuje
poslanec
Cardin
(demokrat,
stát
Maryland)...
s-47
Licenční
poplatky
v
Seattlu
za
peep
show
pro
dospělé
se
liší
od
jiných
zábavních
akcí,
které
jsou
provozovány
na
základě
vhazování
mincí
do
přístrojů,
neslouží
skutečným
vládním
zájmům
a
jsou
protiústavní,
míní
odvolací
soud
devátého
obvodu
v
případu
společnosti
Acorn
Investments
Inc.
dependency tree
•
text view