PML View
wsj0972.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0972.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0972.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0972.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0972.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0972.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0972.cz.treex.gz |
---|
s-1
"Rodičovství",
úspěšný
a
zábavný
film
letošního
léta
o
rodičích
a
dětech,
byl
zřejmě
jen
začátek.
s-2
Zdá
se,
že
nový
film
s
příběhem
dítěte,
které
se
vyrovnává
se
smrtí
matky,
adopcí,
stárnoucími
rodiči
nebo
těhotenstvím,
se
objevuje
každý
den.
s-3
A
proč
ne?
s-4
Někteří
z
našich
nejlepších
a
nejsvéráznějších
filmových
tvůrců
-
od
Truffauta
přes
Felliniho
k
Woodymu
Allenovi
-
se
inspirovali
u
Čechova:
Když
se
má
udělat
působivé
drama,
není
lepší
místo
než
prostředí
domova.
s-5
Příliš
mnoho
lidí,
kteří
dnes
v
Hollywoodu
pracují,
však
pravděpodobně
trpí
bludem,
že
drama,
které
se
odehrává
v
každé
domácnosti,
bude
zajímavé
i
pro
lidi
žijící
někde
jinde.
s-6
A
není
tomu
tak.
s-7
Některé
deníčky
prostě
nestojí
za
to,
aby
je
někdo
rozebíral.
s-8
Přesto
se
najdou
lidé,
kteří
si
popláčou
u
filmu
"Pohotová
rodina",
slabě
postaveného
a
útočného
filmu
o
adopci.
s-9
To
jsou
ty
citlivé
duše,
které
soucítí,
a
dokonce
si
užívají,
když
slyší
o
problémech
někoho
jiného,
bez
ohledu
na
to,
jak
kostrbatě
nebo
předvídatelně
se
ten
smutný
příběh
vypráví.
s-10
Film
"Pohotová
rodina",
který
napsala
Barbara
Benedeková,
spoluautorka
filmu
"Velký
mráz",
zaujímá
postoj,
že
jen
bohatí
lidé
bydlící
v
hezkých
domech
by
měli
mít
děti.
s-11
Tvůrci
filmu
zabalili
tuto
útočnou
myšlenku
do
hezkého
obalu.
s-12
Všichni
jsou
velmi
hodní
a
hezcí
-
adoptivní
rodiče
(Glenn
Closeová
a
James
Woods)
i
pár
teenagerů,
kteří
se
rozhodnou
dát
své
dítě
k
adopci
(Mary
Stuart
Mastersonová
a
Kevin
Dillon).
s-13
Linda
a
Michael
(Closeová
a
Woods),
jimž
může
táhnout
tak
na
40,
žijí
ve
velkém
a
vkusně
vyzdobeném
domě
na
předměstí
Seattlu.
s-14
Všichni
jejich
přátelé
mají
děti
a
oni
nemohou,
takže
nyní
chtějí
dítě
více
než
všechno
ostatní
-
možná
i
více
než
Michael
chtěl
svůj
oblíbený
kabriolet
nebo
luxusní
stereo
soupravu.
s-15
Myšlenka
na
dítě
jako
nutný
majetek
mladého
zbohatlíka
je
určitě
motivuje,
protože
prosperující
potomci
jejich
přátel
se
v
pětileté
terapii
ukazují
jako
pěkní
rošťáci.
s-16
Když
Linda
a
Michael
vyčerpali
všechny
moderní
prostředky
podporující
plodnost,
rozhodli
se
pro
adopci.
s-17
Herci
svými
bolestnými
výrazy
vyjadřují
svou
opravdovou
touhu
po
maličkém
-
nebo
se
možná
jen
ne
tak
jemně
vyjadřují
k
nedokonalosti
scénáře
a
chabé
režii
Jonathana
Kaplana
("Obviněný").
s-18
Nebo
jsou
možná
znechuceni
doslovným
hudebním
doprovodem:
pokud
některá
postava
dospěje
k
důležitému
rozhodnutí,
odhalí
se
její
myšlenky
melodií
"Teď
vidím
jasně".
s-19
Kancelář
zařizující
adopce
trvá
na
tom,
aby
se
adoptivní
rodiče
setkali
s
rodnou
matkou,
takže
Linda
a
Michael
zaplatí
těhotné
Lucy
(Mastersonová)
autobusový
lístek
z
Ohia.
s-20
(Proč
jsou
v
těchto
filmech
svobodné
nastávající
matky
vždy
z
Ohia?
s-21
Ptám
se
na
to
jen
tak
jakožto
rozený
obyvatel
Ohia.)
s-22
Lucy
je
samozřejmě
krásná
a
vtipná,
ačkoli
nemá
žádné
vzdělání.
s-23
Každý
se
do
každého
zamiluje.
s-24
Nějaká
bolest
se
objeví,
když
Lucy
porodí
a
když
"nevěděla,
že
se
bude
takhle
cítit"
a
chce
si
dítě
ponechat.
s-25
Ale
na
konci
se
v
deformovaném
pohledu
tvůrců
filmu
všechno
obrátí
v
dobré.
s-26
Stejně
jako
právníci
v
nepřátelském
prostředí
akvizic
jde
i
dítě
tam,
kde
jsou
peníze.
s-27
Na
opačném
konci
životního
cyklu
je
film
"Táta",
adaptace
románu
Williama
Whartona
od
Garyho
Davida
Goldberga.
s-28
Tento
film
je
o
synovi
ve
středním
věku,
který
si
zajišťuje,
že
jeho
opožděný
svazek
s
otcem
potrvá,
a
čeká
na
jeho
stmelení
až
do
posledního
okamžiku
před
tím,
než
starý
muž
zemře.
s-29
Obratný
styl
líčení
emocí,
který
si
Goldberg
vybrousil
v
televizních
"Rodinných
vazbách",
nestaví
na
tom,
že
by
šel
do
hloubky.
s-30
Jeho
postavy
prakticky
projdou
obrovským
množstvím
lidských
emocí
jako
turista,
který
proběhne
za
osm
dní
10
měst.
s-31
Zastaví
se
pouze,
aby
zaznamenaly
slzičky
bolesti
a
výdechy
zadostiučinění,
jako
turisté
registrující
pamětihodnosti,
které
viděli
z
okna
autobusu.
s-32
Tomuto
filmu
nepřidá
na
atraktivitě
ani
osvědčená
šouravá
chůze
Jacka
Lemmona.
s-33
Takže
je
dobře
možné,
že
ve
srovnání
s
pompézností
jiných
filmů,
které
teď
vznikají,
není
film
"Kdopak
to
mluví"
až
tak
zábavný,
jak
vypadá.
s-34
Ze
srovnání
s
nimi
však
tato
lehká
komedie
vychází
jako
klenot.
s-35
Začíná
oplodněním
z
pohledu
spermie
a
pak
přechází
do
pohledu
dítěte.
s-36
Nejlepší
vlastností
Bruce
Willise
jakožto
herce
je
jeho
plachý,
pomalý
hlas,
kterým
mluví
za
děcko:
to
je
vše,
co
tu
z
něj
máte.
s-37
A
konečně
je
tu
jeden
rodinný
film,
který
docela
výmluvně
zkoumá
hloubku
lidských
pocitů
-
jenže
jeho
hvězdami
jsou
medvědi.
s-38
Francouzský
režisér
Jean-Jacques
Annaud
ve
filmu
"Medvědi"
již
podruhé
ukazuje,
jak
mohou
být
filmy
působivé.
s-39
(Poprvé
to
bylo
ve
filmu
"Boj
o
oheň".)
s-40
Bezpochyby
se
divíme,
co
je
to
za
člověka,
kterého
láká
snažit
se
porozumět
nejprimitivnějším
touhám
a
instinktům
způsobem,
který
vyžaduje
nejdůmyslnější
hodnocení
obrazového
vyprávění.
s-41
Pravděpodobně
nabídl
tento
film
svému
producentovi
Claudeovi
Berrimu
ve
čtyřech
dějových
linkách:
s-42
"Osiřelé
medvědí
mládě.
s-43
Velký
osamocený
medvěd.
s-44
V
lese
dva
lovci.
s-45
Z
pohledu
zvířat."
s-46
Ale
potom
nemohlo
ani
obrovské
množství
slov
vystihnout
výjimečný
pocit
z
tohoto
filmu
o
osiřelém
medvědovi
a
jeho
adopci.
s-47
Tip
na
video:
s-48
Jeden
z
nejlepších
filmů
o
vztazích
mezi
dětmi
a
rodiči
za
poslední
léta
jsou
"Zmatky
v
Arizoně",
komedie
bratří
Coenů
z
roku
1987,
která
určitě
není
o
těch
obyčejných
lidech
odvedle.
dependency tree
•
text view