PML View

wsj0972.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0972.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0972.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0972.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0972.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0972.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0972.cz.treex.gz

s-1 "Rodičovství", úspěšný a zábavný film letošního léta o rodičích a dětech, byl zřejmě jen začátek.

s-2 Zdá se, že nový film s příběhem dítěte, které se vyrovnává se smrtí matky, adopcí, stárnoucími rodiči nebo těhotenstvím, se objevuje každý den.

s-3 A proč ne?

s-4 Někteří z našich nejlepších a nejsvéráznějších filmových tvůrců - od Truffauta přes Felliniho k Woodymu Allenovi - se inspirovali u Čechova: Když se udělat působivé drama, není lepší místo než prostředí domova.

s-5 Příliš mnoho lidí, kteří dnes v Hollywoodu pracují, však pravděpodobně trpí bludem, že drama, které se odehrává v každé domácnosti, bude zajímavé i pro lidi žijící někde jinde.

s-6 A není tomu tak.

s-7 Některé deníčky prostě nestojí za to, aby je někdo rozebíral.

s-8 Přesto se najdou lidé, kteří si popláčou u filmu "Pohotová rodina", slabě postaveného a útočného filmu o adopci.

s-9 To jsou ty citlivé duše, které soucítí, a dokonce si užívají, když slyší o problémech někoho jiného, bez ohledu na to, jak kostrbatě nebo předvídatelně se ten smutný příběh vypráví.

s-10 Film "Pohotová rodina", který napsala Barbara Benedeková, spoluautorka filmu "Velký mráz", zaujímá postoj, že jen bohatí lidé bydlící v hezkých domech by měli mít děti.

s-11 Tvůrci filmu zabalili tuto útočnou myšlenku do hezkého obalu.

s-12 Všichni jsou velmi hodní a hezcí - adoptivní rodiče (Glenn Closeová a James Woods) i pár teenagerů, kteří se rozhodnou dát své dítě k adopci (Mary Stuart Mastersonová a Kevin Dillon).

s-13 Linda a Michael (Closeová a Woods), jimž může táhnout tak na 40, žijí ve velkém a vkusně vyzdobeném domě na předměstí Seattlu.

s-14 Všichni jejich přátelé mají děti a oni nemohou, takže nyní chtějí dítě více než všechno ostatní - možná i více než Michael chtěl svůj oblíbený kabriolet nebo luxusní stereo soupravu.

s-15 Myšlenka na dítě jako nutný majetek mladého zbohatlíka je určitě motivuje, protože prosperující potomci jejich přátel se v pětileté terapii ukazují jako pěkní rošťáci.

s-16 Když Linda a Michael vyčerpali všechny moderní prostředky podporující plodnost, rozhodli se pro adopci.

s-17 Herci svými bolestnými výrazy vyjadřují svou opravdovou touhu po maličkém - nebo se možná jen ne tak jemně vyjadřují k nedokonalosti scénáře a chabé režii Jonathana Kaplana ("Obviněný").

s-18 Nebo jsou možná znechuceni doslovným hudebním doprovodem: pokud některá postava dospěje k důležitému rozhodnutí, odhalí se její myšlenky melodií "Teď vidím jasně".

s-19 Kancelář zařizující adopce trvá na tom, aby se adoptivní rodiče setkali s rodnou matkou, takže Linda a Michael zaplatí těhotné Lucy (Mastersonová) autobusový lístek z Ohia.

s-20 (Proč jsou v těchto filmech svobodné nastávající matky vždy z Ohia?

s-21 Ptám se na to jen tak jakožto rozený obyvatel Ohia.)

s-22 Lucy je samozřejmě krásná a vtipná, ačkoli nemá žádné vzdělání.

s-23 Každý se do každého zamiluje.

s-24 Nějaká bolest se objeví, když Lucy porodí a když "nevěděla, že se bude takhle cítit" a chce si dítě ponechat.

s-25 Ale na konci se v deformovaném pohledu tvůrců filmu všechno obrátí v dobré.

s-26 Stejně jako právníci v nepřátelském prostředí akvizic jde i dítě tam, kde jsou peníze.

s-27 Na opačném konci životního cyklu je film "Táta", adaptace románu Williama Whartona od Garyho Davida Goldberga.

s-28 Tento film je o synovi ve středním věku, který si zajišťuje, že jeho opožděný svazek s otcem potrvá, a čeká na jeho stmelení do posledního okamžiku před tím, než starý muž zemře.

s-29 Obratný styl líčení emocí, který si Goldberg vybrousil v televizních "Rodinných vazbách", nestaví na tom, že by šel do hloubky.

s-30 Jeho postavy prakticky projdou obrovským množstvím lidských emocí jako turista, který proběhne za osm dní 10 měst.

s-31 Zastaví se pouze, aby zaznamenaly slzičky bolesti a výdechy zadostiučinění, jako turisté registrující pamětihodnosti, které viděli z okna autobusu.

s-32 Tomuto filmu nepřidá na atraktivitě ani osvědčená šouravá chůze Jacka Lemmona.

s-33 Takže je dobře možné, že ve srovnání s pompézností jiných filmů, které teď vznikají, není film "Kdopak to mluví" tak zábavný, jak vypadá.

s-34 Ze srovnání s nimi však tato lehká komedie vychází jako klenot.

s-35 Začíná oplodněním z pohledu spermie a pak přechází do pohledu dítěte.

s-36 Nejlepší vlastností Bruce Willise jakožto herce je jeho plachý, pomalý hlas, kterým mluví za děcko: to je vše, co tu z něj máte.

s-37 A konečně je tu jeden rodinný film, který docela výmluvně zkoumá hloubku lidských pocitů - jenže jeho hvězdami jsou medvědi.

s-38 Francouzský režisér Jean-Jacques Annaud ve filmu "Medvědi" již podruhé ukazuje, jak mohou být filmy působivé.

s-39 (Poprvé to bylo ve filmu "Boj o oheň".)

s-40 Bezpochyby se divíme, co je to za člověka, kterého láká snažit se porozumět nejprimitivnějším touhám a instinktům způsobem, který vyžaduje nejdůmyslnější hodnocení obrazového vyprávění.

s-41 Pravděpodobně nabídl tento film svému producentovi Claudeovi Berrimu ve čtyřech dějových linkách:

s-42 "Osiřelé medvědí mládě.

s-43 Velký osamocený medvěd.

s-44 V lese dva lovci.

s-45 Z pohledu zvířat."

s-46 Ale potom nemohlo ani obrovské množství slov vystihnout výjimečný pocit z tohoto filmu o osiřelém medvědovi a jeho adopci.

s-47 Tip na video:

s-48 Jeden z nejlepších filmů o vztazích mezi dětmi a rodiči za poslední léta jsou "Zmatky v Arizoně", komedie bratří Coenů z roku 1987, která určitě není o těch obyčejných lidech odvedle.


dependency treetext view