PML View
wsj0956.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0956.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0956.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0956.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0956.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0956.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0956.cz.treex.gz |
---|
s-1
V
rohu
rozsáhlého
nového
konferenčního
centra
Nippon
Convention
Center
je
umístěna
výstava
moderní
technologie
firmy
Mazda
Motor
Corp.
s-2
Hit:
"Systém
řízení
vůně".
s-3
Zmáčknutím
tlačítka
si
řidiči
mohou
vybrat
z
vůní
levandule,
jasmínu,
máty
nebo
parfému,
které
vhání
do
prostoru
klimatizační
systém
auta.
s-4
Jemné
vanoucí
vůně
"zlepší
jízdní
pohodlí",
tvrdí
se
na
výstavě
a
hrdý
zaměstnanec
říká,
že
Mazda
má
v
úmyslu
do
jednoho
či
dvou
let
přenést
celý
systém
z
laboratoře
do
svých
automobilů.
s-5
Vítejte
na
28.
tokijské
motoristické
přehlídky.
s-6
Můžete
zde
nalézt
firmu
Mitsubishi
Motors
Corp.
vystavující
"nákladní
vůz
pro
živé
ryby",
kamion
podobný
akváriu
na
kolech,
a
firmu
Nissan
Motor
Co.
s
jejím
"bezklíčovým"
modelem
Boga,
jehož
dveře
se
odemknou
po
rozpoznání
otisků
prstů
majitele.
s-7
Sportovní
automobil
Escudome
firmy
Suzuki
Motor
Co.
vyniká
výsuvným
zadním
stanem
a
zve
řidiče
"zpátky
do
přírody".
s-8
Ale
tato
akce,
největší
výstava
automobilů
a
kamionů
na
světě
konaná
každé
dva
roky,
má
i
svou
vážnou
tvář,
včetně
první
velké
výstavy
motorů
a
systémů
odpružení
budoucnosti.
s-9
Je
to
také
hlavní
vitrína
země,
jejíž
světová
dominance
v
tomto
odvětví
je
stále
uznávanější,
a
v
tom
je
její
přitažlivost.
s-10
Dokonce
i
největší
automobilové
výstavy
v
USA
jsou
hlavně
regionálními
záležitostmi,
ale
tokijská
přehlídka
je
mezinárodní.
s-11
Ukázal
se
tu
téměř
každý
motoristický
analytik
z
New
Yorku.
s-12
Lety
z
Detroitu
do
Tokia
byly
tento
týden
kompletně
rezervovány,
když
se
sjížděli
představitelé
města
motorů
včetně
Donalda
E.
Petersena,
předsedy
společnosti
Ford
Motor
Co.,
a
místopředsedy
společnosti
Chrysler
Corp.
Geralda
Greenwalda,
aby
nahlédli
do
budoucnosti.
s-13
Dokonce
i
Sovětský
svaz
přijel,
poprvé
za
24
let,
aby
předvedl
svůj
sedan
Lada
Niva
a
jeho
futuristický
tmavě
modrý
model
"Kompakt".
s-14
Zde
je
pohled
z
první
ruky
na
to,
čím
se
chlubili
japonští
hostitelé
a
co
viděli
zahraniční
návštěvníci.
s-15
Nová
technologie
s-16
Nejžhavějšími
exponáty
byly
součástky,
které
oddělují
cestující
od
hrbolů,
děr
a
ostatních
nepříjemností
silnice.
s-17
Tyto
"systémy
aktivního
odpružení"
elektronicky
rozeznávají
stav
silnice
a
upravují
jízdu
automobilu.
s-18
Existující
systémy
pérování
se
snaží
nárazy
pohltit,
ale
systémy
aktivního
odpružení
působí
silou
na
jejich
vyrovnání.
s-19
Firma
Nissan
v
34stránkovém
pojednání
skromně
přirovnává
své
"hydraulické
aktivní
odpružení"
ke
gepardovi
a
připodobňuje
různé
jeho
části
k
srdci,
mozku,
nervům
a
tepnám
zvířete.
s-20
Firma
Toyota
Motor
Corp.
velkolepě
předváděla
svůj
systém
na
autě,
které
se
rozpůlí
a
odhalí
tak
vnitřní
uspořádání
odpružení.
s-21
Firma
Nissan
tvrdí,
že
představí
svůj
první
systém
příští
měsíc
v
luxusním
sedanu
Infiniti
Q45,
a
kupé
Celica
firmy
Toyota
půjde
do
prodeje
s
odpružovacím
zařízením
příští
jaro.
s-22
Ale
řidiči
v
USA
musejí
čekat:
Japonci
si
prozatím
drží
aktivní
odpružení
pouze
pro
domácí
použití.
s-23
A
Velká
trojka
výrobců
automobilů
z
Detroitu
říká,
že
jejich
systémy
jsou
stále
ve
vývoji.
s-24
V
oddělení
motorů
vystavovalo
několik
společností
experimentální
modely,
které
by
za
deset
let
mohly
poskytovat
stejný
výkon
jako
motory
současné,
a
přesto
zabírat
pouze
polovinu
místa,
což
umožní
zkrátit
kapotu.
s-25
V
takzvaných
dvoutaktních
motorech,
které
mají
výrazně
zvýšit
dojezd,
jde
při
vytváření
tahu
každý
píst
nahoru
a
dolů
pouze
jednou.
s-26
Naproti
tomu
v
normálních
čtyřtaktních
motorech
se
písty
musí
v
každém
cyklu
přesunout
nahoru
a
dolů
dvakrát.
s-27
Dvoutaktní
motory
vystavované
společnostmi
Toyota
a
Fuji
Heavy
Industries,
výrobcem
aut
Subaru,
přitáhly
velký
zájem
představitelů
amerického
automobilového
průmyslu,
kteří
se
o
vývoj
dvoutaktních
motorů
překotně
snaží.
s-28
Konvenčnější
pětiválcový
motor
předvádí
společnost
Honda
Motor
Co.
v
novém
modelu
Accord
Inspire,
který
prodělal
svůj
debut
právě
v
tomto
měsíci
-
pouze
v
Japonsku.
s-29
Honda
tvrdí,
že
pětiválcový
motor
je
kompromisem
mezi
úsporným
čtyřválcem
a
silou
V-6.
s-30
Povídá
se,
že
je
určen
pro
nový
model
v
luxusní
řadě
Acura
v
USA,
ale
představitelé
společnosti
Honda
to
nechtěli
komentovat.
s-31
Divná
auta,
legrační
jména
s-32
Je
tu
spousta
bizarnosti,
ale
není
vždy
jasné,
zda
je
záměrná.
s-33
Symbolem
přehlídky
je
žena
jedoucí
na
hlemýždi,
což
není
obvyklá
metafora
pro
rychlost
a
hbitost.
s-34
Ale
sponzoři
mají
vysvětlení:
"Prostřednictvím
charakteru
spojeného
s
hlemýžděm,"
říkají,
"se
hledají
důležité
hodnoty
jako
soulad
s
přírodou
a
snažení
směřující
do
budoucnosti."
s-35
Japonští
výrobci
automobilů
jsou
proslulí
vymýšlením
žertovných
názvů,
ale
letos
tato
činnost
asi
dosáhla
nového
vrcholu
-
či
dna.
s-36
Honda
má
malý
motocykl
nazvaný
Opice
a
o
něco
většího
bratrance,
Gorilu.
s-37
Mitsubishi
má
futuristickou
dodávku
nazvanou
Paví
očko.
s-38
Mazda
má
kamion
Bongo
a
pod
svým
firemním
štítkem
Autozam
"mikrododávku"
nazvanou
Skrumáž.
s-39
Její
miniauto
Carol
připomínající
brouka
je
"navrženo
s
měkkostí,
jemností
a
s
vřelým
srdcem".
s-40
Ale
dvorním
šaškem
se
zdá
být
výrobce
nejmenších
japonských
aut,
Daihatsu
Motor
Co.
s-41
Jedním
z
jeho
futuristických
konceptů
je
bublinovitá
Teniska,
ve
které
sedí
pouze
jedna
osoba
vpředu
a
dozadu
se
vejde
malé
dítě
a
taška
s
nákupem.
s-42
Daihatsu
má
také
Chlapíka
90,
Pavouka
Lízu
a
Hijet
Dumbo.
s-43
Vtipkují
však
nejen
Japonci.
s-44
Regie
Nationale
des
Usines
Renault,
francouzský
výrobce
automobilů,
má
koncept
auta
nazývaného
Megane.
s-45
Jméno
má
vyvolávat
konotaci
ženské
velikosti,
ale
v
japonštině
znamená
"brýle".
s-46
Zahraniční
vystavovatelé
s-47
Zahraniční
výrobci
automobilů
berou
tokijskou
motoristickou
přehlídku
vážněji
než
kdykoli
jindy.
s-48
Společnost
AB
Volvo
vyzývá
kolemjdoucí
návštěvníky,
aby
si
zahráli
"na
testovací
figurínu"
a
naskočili
do
auta,
které
simuluje
srážku,
aby
si
vyzkoušeli,
jak
funguje
upínací
zařízení
bezpečnostního
pásu.
s-49
Jihokorejská
společnost
Hyundai
Motor
Co.
vystavuje
svoje
exponáty
v
Tokiu
poprvé.
s-50
General
Motors
Corp.
sponzoruje
svou
první
nezávislou
expozici
za
10
let,
jejíž
součástí
je
i
hranatý
vůz
Buick
kombi
s
bočním
obložením
s
texturou
dřeva.
s-51
Firmy
Ford
a
Chrysler
mají
také
své
expozice,
i
když
ty
se
tísní
v
oddělené
místnosti
v
ne
tak
populárním
oddělení
automobilových
dílů.
s-52
"Musíme
se
oprostit
od
detroitské
mentality
a
stát
se
součástí
mentality
celosvětové,"
prohlašuje
Charles
M.
Jordan,
viceprezident
společnosti
GM,
když
vysvětluje
svou
cestu
na
tokijskou
přehlídku.
s-53
Ani
tím
však
není
tradiční
americká
domýšlivost
dramaticky
ohrožena.
s-54
Zástupci
společnosti
Ford
se
například
halasně
vychloubali
svým
zcela
prvním
vítězstvím
v
závodě
Tokyo
Grand
Prix.
s-55
Pravda,
firma
Ford
byla
v
neděli
prohlášena
za
vítěze,
ale
až
poté,
co
byl
řidič
vozu
Honda,
který
vjel
do
cílové
pásky
jako
první,
diskvalifikován,
jelikož
narazil
do
jiného
auta
a
na
okamžik
se
dostal
mimo
vymezený
prostor.
s-56
Jordan
z
firmy
GM
mezitím
neustále
kritizuje
japonský
styl.
s-57
"Pro
Japonce
je
obtížné,"
říká,
"vnést
do
auta
nějaký
pocit,
dostat
do
auta
vášeň,
dostat
do
auta
emoce.
dependency tree
•
text view