PML View
wsj0911.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0911.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0911.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0911.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0911.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0911.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0911.cz.treex.gz |
---|
s-1
Článek
Roberta
H.
Knighta
na
redakční
stránce
z
5.
října
naříkající
nad
násilím
v
komediálních
filmech
("Hollywoode,
ničíš
mě")
je
zajímavý,
ale
poněkud
mylný.
s-2
Jako
fanda
starších
filmů
z
dvacátých
a
pozdějších
let
nepozoruji,
že
by
moderní
komedie
obsahovaly
vyšší
stupeň
násilí,
sexu
a
hrubých
výrazů
než
ostatní
filmy
z
nedávné
doby.
s-3
Starší
filmy
obsahují
spoustu
násilí,
třebaže
je
zobrazováno
v
souladu
s
více
omezujícími
společenskými
konvencemi
té
doby.
s-4
Jedním
z
mých
nejoblíbenějších
filmů
je
například
britská
komedie
z
roku
1949
"Kind
Hearts
and
Coronets
(Laskavá
srdce
a
korunky)",
v
níž
je
celé
komično
založeno
na
tom,
že
herec
Dennis
Price
vraždí
osm
urozených
příbuzných
(všechny
hraje
Alec
Guinness),
protože
urazili
jeho
matku
a
stáli
mu
v
cestě
k
získání
rodinného
titulu.
s-5
Stejně
tak
jedním
z
nejpopulárnějších
komediálních
žánrů
třicátých
a
čtyřicátých
let
byla
"detektivka
nebo
komedie
s
vraždou".
s-6
Série
filmů
"Thin
Man
(Hubený
muž)"
stejně
jako
mnoho
ostatních
zakládala
celou
svou
komediální
přitažlivost
na
hláškách
a
slovních
hříčkách
hvězdného
detektiva,
zatímco
ostatní
postavy
ve
filmech
byly
vražděny.
s-7
Dále
myslím,
že
pan
Knight
udělal
špatnou
volbu,
když
jako
příklad
žalostného
stavu
moderních
komediálních
filmů
vybral
dílo
"A
Fish
Called
Wanda
(Ryba
jménem
Wanda)".
s-8
Konkrétní
scéna,
kterou
zmiňuje
a
v
níž
jsou
rozmačkáni
domácí
psi,
připomíná
trampoty,
které
neustále
potkávaly
kojota
ve
starých
kreslených
groteskách
"Road
Runner
(Silniční
běžec)"
společnosti
Warner
Bros.
s-9
Není
tam
žádný
detailní
zpomalený
záběr
ukazující
krev
a
vnitřnosti
při
smrti
zvířete.
s-10
Mějte
na
paměti,
že
se
jedná
o
stejný
film,
v
němž
hrdinu
přejede
parní
válec
jen
proto,
aby
se
za
chvilku
postavil
a
podíval
se
-
zvenku
-
do
okna
startujícího
Boeingu
747.
s-11
Budu
první,
kdo
bude
souhlasit
s
tím,
že
v
moderní
filmařině
lze
nalézt
mnoho
špatného.
s-12
Mnoho
moderních
scénáristů
vypadá,
jako
by
nebyli
schopní
napsat
hru
či
cokoli
jiného
bez
sprostého
klení.
s-13
Sex
a
násilí
se
přidávají
rutinně,
dokonce
i
když
nesouvisejí
se
scénářem,
a
technicky
vyspělé
speciální
efekty
neustále
nahrazují
dobrou
zápletku
a
vývoj
postavy.
s-14
Máme
zkrátka
filmový
a
televizní
průmysl,
který
je
buď
neschopný,
nebo
přimražený
strachy,
že
by
mohl
udělat
film,
který
by
neměl
hodnocení
PG-13
nebo
R
(mládeži
nepřístupný).
s-15
Ono
vydatné
množství
nadbytečného
sexu,
násilí
a
hrubé
mluvy
tedy
slouží
jako
berličky.
s-16
Avšak
tyto
chyby
nejsou
výlučnou
vlastností
moderních
komedií
a
podle
mého
názoru
se
pan
Knight
mýlí,
když
se
tento
moderní
fenomén
pokouší
spojovat
příliš
těsně
s
jedinou
kategorií
filmové
tvorby.
s-17
Michael
Smith
dependency tree
•
text view