PML View

wsj0730.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0730.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0730.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0730.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0730.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0730.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0730.cz.treex.gz

s-1 Kalifornské loupeže znervózňují pracovníky cestovních kanceláří.

s-2 PRACOVAT V CESTOVNÍ kanceláři bývalo velmi atraktivní.

s-3 Nyní se toto povolání stává vyloženě nebezpečným.

s-4 Podle policie a sdružení cestovních kanceláří bylo v uplynulých měsících přepadeno více než 25 poboček, zatímco v celém minulém roce pouze několika málo poboček.

s-5 Většina případů se stala v Kalifornii, kde byl jeden pracovník pobodán a další zastřelen.

s-6 Losangeleská policie uvedla, že zloději jsou zřejmě součástí zločinecké sítě, která dovede přeměnit nevyplněné letenky na platné.

s-7 Ukradené letenky již byly použity pro lety po celém světě.

s-8 Podle společnosti Airline Reporting Corp., střediska zpracování letenek, zloději doposud uloupili 3 632 nevyplněných letenek.

s-9 Policie uvedla, že přepadení většinou provádí skupina dvou pěti mužů, kteří do poboček přicházejí před zavírací dobou nebo před obědem, kdy je tam jen málo zaměstnanců.

s-10 "Na první pohled vypadali jako obyčejní zájemci o dovolenou," tvrdí Willy LLerena, majitel cestovní agentury Travel Air Service v Monte Bello v Kalifornii, o pěti mužích, kteří vstoupili do jeho kanceláře vloni v červnu.

s-11 Potom mu ale, jak říká, přiložili dvě nabité pistole ke spánku a dožadovali se otevření trezoru.

s-12 Když nejprve odmítl, pokračuje, střelili ho do zad a utekli s 2000 dolary a 280 nevyplněnými letenkami.

s-13 "Řekli, že mi chtějí ukázat, že to myslí vážně," vzpomíná.

s-14 Jakmile se zvěsti o řádění zločinců rozšířily, mnoho pracovníků cestovních kanceláří začalo zvažovat o změně zásad otevřených dveří.

s-15 Vstup zákazníků do cestovní agentury El Monte Travel Center v El Monte v Kalifornii je nyní zabezpečen bzučákem a systémem zamykání.

s-16 "Jednat tímto způsobem s klienty je obtížné, když podnikáte ve službách," říká Ralph "Bud" Conner, majitel agentury oloupené minulý měsíc o 180 nevyplněných letenek a 850 dolarů.

s-17 "Ale jsme prostě příliš vystrašení."

s-18 Loupeže také způsobily spory, jejichž součástí se staly i aerolinie.

s-19 Zástupci cestovních agentur tvrdí, že aerolinie, které sledují čísla všech uloupených letenek, by se měly více snažit polapit zloděje zabavením označených letenek.

s-20 "Mají nejdůmyslnější počítače na světě," říká LLerena.

s-21 "Měli by být schopni to udělat."

s-22 Ale aerolinie tvrdí, že kdyby začaly prověřovat letenky pomocí počítačových čteček u odbavovacích bran, bylo by to příliš drahé a způsobovalo by to zpoždění.

s-23 Texasané mají přiměřené pojištění půjčených vozů

s-24 OBHÁJCI zákazníků dlouho upozorňovali na to, že půjčovny automobilů požadují za pojištění půjčených vozů příliš mnoho.

s-25 Zdá se, že důkazem toho je nyní nový zákon v Texasu.

s-26 Zákon - první svého druhu - zavazuje společnosti půjčující vozy v Texasu, aby účtovaly pouze "přiměřené" sazby za pojištění osvobozené od náhrady škod způsobené nehodou.

s-27 Konkrétně zákon stanovuje, že sazby musejí co nejvíce odrážet skutečné náklady společností na výměnu poškozených vozů.

s-28 Než zákon začal minulý měsíc platit, účtovali půjčovny vozů v Texasu 12 dolarů za den za pojištění osvobozené od náhrady škod.

s-29 Nyní účtují pouhé 3 dolary.

s-30 "Pokud nyní mluví pravdu, pak předtím požadovali 300 % přiměřené ceny," tvrdí Steve Gardner, náměstek nejvyššího státního zástupce v Texasu.

s-31 Mluvčí společnosti Hertz Corp. přiznává: "Pojištění osvobozené od náhrady škod není zdrojem ochrany zákazníků, ale zdrojem příjmů."

s-32 Společnost Hertz ovšem zdůrazňuje, že sama nyní v Texasu požaduje 3,95 dolaru za den, zatímco někteří konkurenti žádají 6,99 dolaru.

s-33 Úřad nejvyššího státního zástupce vyšetřuje půjčovny aut, které účtují mnohem vyšší ceny.

s-34 Letušky a stevardi přestávají poskytovat služby ještě před přistáním letadel

s-35 POKUD LETUŠKY A STEVARDI vypadají poněkud unaveně, může být příčinou nepřetržitá 20hodinová práce.

s-36 Současný výzkum pro Federální leteckou správu (FAA) zjistil, že velké aerolinie někdy nutí letušky a stevardy pracovat nepřetržitě 16 a více hodin - přestože kolektivní smlouvy v některých aeroliniích omezují službu na 14 hodin.

s-37 Výzkum dále zjistil, že letušky a stevardi na některých charterových letech pracují v 20hodinových směnách.

s-38 Je to proto, že FAA nemá žádná pravidla pro pracovní dobu stevardů a letušek; pro srovnání, nekompromisně omezuje pracovní dobu pilotů a letových dispečerů, většinou nejvýše na 10 po sobě jdoucích hodin.

s-39 "Z pohledu FAA," říká Matt Finucane, vedoucí letové bezpečnosti Sdružení letušek a stevardů, "mohou letušky a stevardi pracovat neomezený počet hodin."

s-40 Odborníci uvádějí, že tak dlouhá pracovní doba letušek a stevardů představuje bezpečnostní riziko.

s-41 Únava letušek a stevardů může například způsobit, že nemusejí dost rychle reagovat během evakuace v případě nouze.

s-42 "Na konci pracovního dne jsou z nich zombie," tvrdí John Galipault, president Ústavu bezpečnosti letectví, veřejně prospěšného sdružení ve Worthingtonu v Ohiu.

s-43 "Musejí pracovat tak dlouho a při případné evakuaci očekáváme, že se stanou hrdiny."

s-44 V reakci na studii FAA uvádí, že uvažuje o změně svých zásad - nebo o jejich nedostatku - ohledně letušek a stevardů.

s-45 Agentura možná nebude mít velký výběr: V Kongresu byl předložen návrh zákona, který donutit agenturu omezit pracovní dobu letušek a stevardů na 14 hodin na amerických spojích a na 16 hodin na mezinárodních spojích.

s-46 Všehochuť

s-47 GOLF SE STAL posledním rozptýlením pro cestovatele, kteří uvízli na některých letištích.

s-48 Simulátory golfu, na kterých hráči odpalují golfové míčky do sítí, byly postaveny na letištích v Denveru a Pittsburghu...

s-49 Podle časopisu Corporate Travel je průměrná cena snídaně ve "slušné" hotelové restauraci v New Yorku 17,12 dolaru.

s-50 Nejlevnější snídaní ve 100 posuzovaných měst byla snídaně v El Pasu v Texasu za 5,11 dolaru.


dependency treetext view