PML View
wsj0682.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0682.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0682.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0682.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0682.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0682.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0682.cz.treex.gz |
---|
s-1
Federální
vyšetřovatelé
odhalili
problém,
který
vloni
v
červenci
vedl
k
havárii
letu
společnosti
United
Airlines
ve
státě
Iowa:
konstrukční
vada
při
výrobě
titanového
lopatkového
kola
motoru.
s-2
Představitelé
Federální
letecké
správy
(FAA)
a
Rady
pro
bezpečnost
celostátní
dopravy
měli
několik
měsíců
podezření,
že
metalurgická
vada
na
lopatkovém
kole
způsobila
trhlinu,
která
nakonec
zapříčinila
oddělení
ocasního
motoru
během
letu.
s-3
Výbuch
rozprášil
úlomky
kovu,
které
přerušily
hydraulické
a
kontrolní
systémy
letounu
DC-10,
a
způsobil
havárii,
při
které
zahynulo
112
lidí.
s-4
Vyšetřovatelé
však
mohli
svoji
teorii
potvrdit
až
po
nedávném
nalezení
velkého
kusu
ocasního
motoru
letu
232
v
kukuřičném
poli
poblíž
letiště
Sioux
City
ve
státě
Iowa.
s-5
Bezpečnostní
rada
zahájí
zítra
v
Sioux
City
čtyřdenní
vyšetřování
nehody.
s-6
Rada
bude
kromě
jiného
zjišťovat,
zda
společnost
United
Airlines,
jednotka
společnosti
UAL
Corp.,
mohla
odhalit
trhliny
během
technických
kontrol.
s-7
Jednalo
se
o
motor
CF6-6,
který
vyrobila
společnost
General
Electric
Co.
s-8
Anthony
Broderick,
současný
výkonný
ředitel
pro
regulační
standardy
a
normy
u
Federální
letecké
správy,
uvedl,
že
nedávné
testy
vadného
lopatkového
kola
motoru
naznačují,
že
vada
-
známá
jako
"hard
alpha"
-
vznikla
v
titanu
během
jeho
výroby
před
téměř
dvaceti
lety.
s-9
Dodal,
že
v
té
době
neexistoval
žádný
způsob,
jak
vadu
objevit,
a
že
postup
se
od
té
doby
změnil,
aby
se
možnost
vzniku
takových
vad
snížila.
s-10
Federální
letecká
správa
již
nařídila,
aby
všech
232
lopatkových
kol
vyrobených
starou
metodou
bylo
z
letadel
vyjmuto
a
podrobeno
ultrazvukovému
testu
v
komoře
s
vodní
lázní.
s-11
Tyto
testy
zajistí
Federální
letecké
správě,
že
nehody
podobné
té
v
Sioux
City
"se
nestanou
znovu",
tvrdí
Broderick.
s-12
Mluvčí
společnosti
GE
uvedl,
že
společnost
na
tomto
případu
po
celou
dobu
spolupracovala
s
Federální
leteckou
správou
a
"plně
se
podrobí
požadovaným
kontrolám".
s-13
Také
však
zdůraznil,
že
tato
stažení
z
oběhu
nebudou
mít
žádný
vliv
na
výrobu
motorů
ve
společnosti
GE.
s-14
Uvedl,
že
motory
řady
CF6-6
se
již
nevyrábějí
a
používají
se
výhradně
v
letadlech
DC-10
řady
10,
která
jsou
dosud
v
provozu.
dependency tree
•
text view