PML View

wsj0682.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0682.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0682.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0682.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0682.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0682.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0682.cz.treex.gz

s-1 Federální vyšetřovatelé odhalili problém, který vloni v červenci vedl k havárii letu společnosti United Airlines ve státě Iowa: konstrukční vada při výrobě titanového lopatkového kola motoru.

s-2 Představitelé Federální letecké správy (FAA) a Rady pro bezpečnost celostátní dopravy měli několik měsíců podezření, že metalurgická vada na lopatkovém kole způsobila trhlinu, která nakonec zapříčinila oddělení ocasního motoru během letu.

s-3 Výbuch rozprášil úlomky kovu, které přerušily hydraulické a kontrolní systémy letounu DC-10, a způsobil havárii, při které zahynulo 112 lidí.

s-4 Vyšetřovatelé však mohli svoji teorii potvrdit po nedávném nalezení velkého kusu ocasního motoru letu 232 v kukuřičném poli poblíž letiště Sioux City ve státě Iowa.

s-5 Bezpečnostní rada zahájí zítra v Sioux City čtyřdenní vyšetřování nehody.

s-6 Rada bude kromě jiného zjišťovat, zda společnost United Airlines, jednotka společnosti UAL Corp., mohla odhalit trhliny během technických kontrol.

s-7 Jednalo se o motor CF6-6, který vyrobila společnost General Electric Co.

s-8 Anthony Broderick, současný výkonný ředitel pro regulační standardy a normy u Federální letecké správy, uvedl, že nedávné testy vadného lopatkového kola motoru naznačují, že vada - známá jako "hard alpha" - vznikla v titanu během jeho výroby před téměř dvaceti lety.

s-9 Dodal, že v době neexistoval žádný způsob, jak vadu objevit, a že postup se od doby změnil, aby se možnost vzniku takových vad snížila.

s-10 Federální letecká správa již nařídila, aby všech 232 lopatkových kol vyrobených starou metodou bylo z letadel vyjmuto a podrobeno ultrazvukovému testu v komoře s vodní lázní.

s-11 Tyto testy zajistí Federální letecké správě, že nehody podobné v Sioux City "se nestanou znovu", tvrdí Broderick.

s-12 Mluvčí společnosti GE uvedl, že společnost na tomto případu po celou dobu spolupracovala s Federální leteckou správou a "plně se podrobí požadovaným kontrolám".

s-13 Také však zdůraznil, že tato stažení z oběhu nebudou mít žádný vliv na výrobu motorů ve společnosti GE.

s-14 Uvedl, že motory řady CF6-6 se již nevyrábějí a používají se výhradně v letadlech DC-10 řady 10, která jsou dosud v provozu.


dependency treetext view