PML View

wsj0634.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0634.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0634.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0634.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0634.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0634.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0634.cz.treex.gz

s-1 Společnost Dentsu Inc., díky svému vlivu na japonském trhu největší reklamní agentura na světě, zvažuje expanzi do zámoří.

s-2 V loňském roce společnost Dentsu rozjela činnost společnosti HDM, což je společná síť s americkou reklamní agenturou Young & Rubicam a francouzskou společností Eurocom.

s-3 Před několika měsíci získala společnost Dentsu 69 % australské agentury Fortune Communication Holdings Ltd. za 5,9 milionu australských dolarů (4,6 milionu amerických dolarů).

s-4 Společnost Dentsu v USA dceřiné společnosti, ty se však drží zpátky.

s-5 V současné době tato gigantická marketingová společnost, která drží 25 % japonského reklamního trhu v hodnotě 4,4 bilionu jenů (30,96 miliardy dolarů), zvažuje akvizici nějaké reklamní sítě v USA nebo v Evropě.

s-6 To, co žene společnost Dentsu do mezinárodní expanze, je z velké části potřeba držet krok se svými japonskými klienty, jejichž počet v USA i v Evropě narůstá.

s-7 "Pokud něco neuděláme... nebudeme schopni uspokojit poptávku," říká mluvčí společnosti Dentsu.

s-8 "Náš prezident řekl, že akvizice je účinný způsob."

s-9 V loňském roce tvořila zahraniční činnost společnosti Dentsu méně než 10 % celkového ročního obratu, ale společnost ji hodlá v blízké budoucnosti zvýšit na 20 %.

s-10 Zatím se zdá, že tento velký krok opatrně zvažuje.

s-11 Mluvčí například říká, že společnost Dentsu několikrát oslovily banky a společnosti obchodující s cennými papíry s tím, aby investovala do problémové britské marketingové skupiny Saatchi & Saatchi PLC.

s-12 Řekl však, že společnost Dentsu o Saatchi vážně neuvažuje.

s-13 Přestože společnost Dentsu uvádí, že nemá žádné konkrétní plány či termíny akvizice, pokládá základy pro mezinárodní růst.

s-14 Vytváří zvláštní tým, který se věnovat mezinárodním trhům a školení pracovníků, kteří budou pracovat v zahraničí.

s-15 Za rok, který skončil 31. března, stoupla tržba společnosti Dentsu ze 7,5 miliardy dolarů o 19 % na 8,9 miliardy dolarů a čistý zisk vyskočil ze 64 milionů dolarů o 59 % na 102 milionů dolarů.

s-16 Roční obrat společnosti Dentsu byl loni podle průzkumu uveřejněného v Advertising Age vyšší než ve společnosti Young & Rubicam, druhé největší reklamní agentury na světě.

s-17 Úspěch v zámoří na neznámých trzích by však mohl být komplikovanější než u jiných průmyslových odvětví, například u výrobců.

s-18 Samotná síla společnosti Dentsu v Japonsku by mohla mít na velkých zahraničních trzích u nejaponských klientů jen malou hodnotu.

s-19 Akvizice se tedy může prokázat jako nezbytná.

s-20 Japonské agentury jsou však ohledně expanze do zahraničí opatrné, neboť vztahy s klienty jsou odlišné.

s-21 Japonské agentury spolupracují s klienty soupeřícími ve stejném průmyslovém odvětví, což je praktika, "která by byla podle tradičního západního pojetí konfliktu zájmů nepřijatelná," uvádí Roy Warman, generální ředitel komunikační divize společnosti Saatchi & Saatchi v Londýně.

s-22 Ačkoli by akvizice zahraniční společnosti rozšířila působnost japonských reklamních agentur i na zahraniční klienty, mnohými klienty by opět byly japonské společnosti rovněž expandující do zahraničí, říká mluvčí společnosti Dentsu.

s-23 Odlišný systém podnikání by však společnosti Dentsu ztížil situaci, kdyby těmto japonským společnostem chtěla poskytovat služby stejného druhu, jaké poskytuje v Japonsku.


dependency treetext view