PML View
wsj0562.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0562.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0562.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0562.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0562.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0562.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0562.cz.treex.gz |
---|
s-1
Důvod,
proč
reagovat
na
potřeby
zákazníků
rychleji
než
konkurence,
je
jasný:
Vaše
společnost
získá
výhodu
lepšího
podílu
na
trhu,
vyšší
spokojenosti
zákazníků
a
většího
zisku.
s-2
Dnešní
manažeři
jsou
si
ve
skutečnosti
více
než
kdy
jindy
vědomi
rychlosti
coby
proměnné
v
oblasti
konkurence.
s-3
Jenže
pro
řadu
z
nich
není
řízení
rychlosti
samozřejmé.
s-4
"Většina
z
nás
vyrostla
na
zásadách
"Práce
kvapná
málo
platná"
a
"Jen
se
nepřetrhni",
což
jsou
názory,
které
se
zdají
být
s
pojetím
řízení
rychlosti
v
rozporu,"
říká
Dean
Cassell,
viceprezident
pro
integritu
produktů
u
společnosti
Grumman
Corp.
s-5
"Jenže
ve
skutečném
světě
se
naučíte,
že
rychlost
a
kvalita
nemusí
stát
proti
sobě.
s-6
Rychlost
je
součástí
kvality
-
jedna
z
věcí,
které
musíme
zajistit,
aby
byli
zákazníci
spokojení."
s-7
Společnosti,
které
v
současnosti
obchodují
s
rychlostí
coby
součástí
svých
služeb,
školí
manažery
ve
vedení
a
zapojení
se
do
týmů,
které
zvyšují
rychlost
a
zdokonalují
kvalitu
v
každodenním
provozu.
s-8
Manažeři
se
učí
nacházet
příležitosti
ke
zvýšení
spokojenosti
zákazníka
pomocí
rychlosti
a
přesouvat
část
odpovědnosti
za
analýzu,
zdokonalování
a
zefektivňování
pracovního
procesu
ze
sebe
na
týmy
zaměstnanců.
s-9
Jeden
tým
ze
stanice
Pozemních
provozů
společnosti
Federal
Express
ve
městě
Natick
v
Massachussetts
se
zaměřil
na
činnost,
která
je
obzvláště
citlivá
na
čas:
ranní
třídění
balíků.
s-10
Do
Pozemní
stanice
města
Natick
totiž
každé
ráno
přijíždějí
tahače
s
návěsem
z
Loganova
letiště
v
Bostonu
a
přivážejí
denní
náklad
balíků.
s-11
V
sezóně
přivážejí
až
4 000
kusů.
s-12
Balíky
musejí
být
rychle
roztříděny
a
rozděleny
na
rozvoz
do
dodávek
tak,
aby
kurýři
mohli
vyrazit
na
cestu
do
8.35.
s-13
Třídění
ranních
balíků
se
žádný
zákazník
neúčastní,
přesto
je
tento
proces
pro
spokojenost
zákazníků
zásadní.
s-14
"Zavazujeme
se
doručit
zákazníkův
balík
do
stanovené
doby,
obvykle
do
10.30,"
poznamenává
Glenn
Mortimer,
kurýr
společnosti
Federal
Express,
který
vedl
tým
v
Naticku.
s-15
"Čím
dřív
naše
dodávky
ráno
vyjedou,
tím
snazší
je
pro
nás
tento
závazek
splnit."
s-16
Po
vzoru
metodiky
řešení
problémů,
kterou
používají
týmy
v
celé
společnosti
Federal
Express,
sledovali
členové
týmu
v
Naticku
svůj
obvyklý
ranní
postup,
pečlivě
si
zaznamenávali,
kde
a
kdy
byly
prostředky
skupiny
využity
efektivně
a
kde
byly
v
nečinnosti,
když
čekaly
na
ostatní
články
procesu,
až
pošlou
balíky
na
cestu.
s-17
"Předpokládali
jsme,
že
součástí
procesu
jsou
prostoje.
s-18
Jenže
dokud
jsme
neprovedli
sběr
dat,
nevěděli
jsme,
kde
přesně
jsou,"
říká
Mortimer.
s-19
"Údaje
jsme
použili
k
přepracování
třídícího
systému
a
prostředky
jsme
zaměřili
tam,
kde
budou
nejužitečnější."
s-20
Tým
si
dokonce
vybudoval
bodový
systém,
aby
posoudil,
kteří
kurýři
a
podskupiny
nejvíce
přispívají
ke
snižování
času
třídění
balíků.
s-21
Vítězové
této
přátelské
soutěže
získají
i
se
svými
protějšky
pozvání
na
steak.
s-22
"Ze
záznamů
vyplývá,
že
nový
systém
týmu
z
Naticku
skutečně
zkracuje
čas
potřebný
na
ranní
třídění,"
shrnuje
James
Barksdale,
provozní
ředitel
společnosti
Federal
Express.
s-23
"V
průměru
odjíždějí
dodávky
přinejmenším
o
15
minut
dřív
než
předtím.
s-24
Zvýšila
se
i
úroveň
služeb,
která
se
nyní
trvale
drží
nad
99
%."
s-25
Multifunkční
tým
závodu
společnosti
Union
Carbide
ve
městě
Tonawanda
ve
státě
New
York,
který
vyrábí
kyslíkové
aparáty,
se
za
účelem
snížení
výrobní
doby
vydal
podobnou
cestou.
s-26
"Tým
zahrnoval
řemeslníky
z
dílny,
stejně
jako
techniky,
plánovače
a
nákupčí,"
sděluje
Alan
Westendorf,
ředitel
pro
kvalitu.
s-27
"Nejdřív
si
vytvořili
vývojový
diagram,
který
podrobně
specifikuje
proces,
jímž
kyslíkový
aparát
v
současnosti
vzniká.
s-28
Poté
identifikovali
potíže
při
procesu."
s-29
Tým
z
města
Tonawanda
zjistil,
že
hlavním
problémem
jsou
zdržení
při
kontrolách,
a
určil,
která
zpoždění
se
týkala
nezbytných
kontrol,
a
která
byla
méně
zásadní,
nebo
je
mohli
vyřešit
již
dělníci
u
výrobních
linek.
s-30
Tým
potom
vedení
navrhl
úpravy
svého
pracovního
procesu.
s-31
"Zdokonalený
výrobní
proces
je
pro
naše
zákazníky
přínosem
přinejmenším
ve
dvou
oblastech,"
uzavírá
Alan
Westendorf.
s-32
"Zaprvé
máme
lépe
zajištěnou
kvalitu,
než
kdykoli
předtím,
protože
lidé,
kteří
produkt
vyrábějí,
převzali
více
zodpovědnosti
za
kvalitu
vlastní
práce.
s-33
Zadruhé
jsme
odbourali
více
než
měsíc
z
času
nutného
na
dodávku
hotových
produktů."
s-34
Multifunkční
tým
v
divizi
Aircraft
Systems
Division
společnosti
Grumman
zkrátil
čas
potřebný
k
přípravě
nové
obchodní
nabídky
na
důležitou
vládní
smlouvu.
s-35
Tým
tvořili
zástupci
technického
oddělení,
oddělení
výroby,
oddělení
firemních
kalkulací,
oddělení
leteckých
testů,
materiálového
oddělení,
oddělení
kontroly
kvality
a
dalších.
s-36
"Na
sestavení
návrhu
jsme
potřebovali
podněty
ze
všech
oddělení,"
říká
Carl
Anton,
manažer
pro
konfigurační
a
datové
řízení
v
programu
bojových
letounů
A-6
společnosti
Grumann.
s-37
"Avšak
namísto
postupu
po
malých
krůčcích
jsme
vytvořili
tým,
který
se
shodl
na
cílích
návrhu
a
vytvořil
pracovní
program,
podle
něhož
se
řídily
všechny
zúčastněné
funkce."
s-38
Každé
oddělení
připravilo
na
základě
této
společné
dohody
a
s
požadovanými
vstupními
informacemi
vlastní
specifický
příspěvek
k
návrhu,
přičemž
údaje
a
odhady
nákladů
dodalo
podle
pečlivě
stanoveného
časového
harmonogramu.
s-39
"Otázky
a
nesrovnalosti
jsme
vyřídili
velmi
rychle,
jelikož
součástí
pracovního
týmu
byli
lidé,
kteří
měli
dovednosti
a
předpoklady
potřebné
k
jejich
řešení,"
vysvětluje
Anton.
s-40
Tým
zkrátil
původní
dobu
potřebnou
na
vypracování
srovnatelných
návrhů
o
více
než
dva
měsíce.
s-41
"Tým
odstranil
krizové
duševní
bloky,
které
mohou
být
vyvolány
termíny
návrhů.
s-42
Výsledkem
byl
promyšlenější,
úplnější
a
konkurenceschopnější
návrh,"
uzavírá
Anton.
s-43
Z
úspěchů,
jichž
dosáhly
společnosti
Federal
Express,
Union
Carbide
a
Grumman,
vyplývá,
že
řízení
rychlosti
může
být
nedostatečně
využitým
zdrojem
konkurenčních
výhod.
s-44
Manažeři
ve
všech
třech
společnostech
považují
rychlost
za
součást
kvality
a
klíč
ke
spokojenosti
zákazníků.
s-45
Efektivně
vedou
snahy
týmů
o
omezení
doby
výroby.
s-46
A
připravují
všechny
lidi
na
zvýšení
rychlosti
a
zlepšení
kvality
vlastní
práce.
s-47
Pan
Labovitz
je
prezident
společnosti
ODI,
poradenské
společnosti
z
Burlingtonu
v
Massachussetts.
dependency tree
•
text view