PML View
wsj0469.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0469.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0469.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0469.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0469.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0469.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0469.cz.treex.gz |
---|
s-1
Americká
Komise
pro
rovné
pracovní
příležitosti
(EEOC)
zažalovala
stát
New
York
za
věkovou
diskriminaci
jmenovaných
státních
soudců.
s-2
Žaloba
podaná
u
federálního
soudu
na
Manhattanu
viní
stát
New
York
z
toho,
že
povinný
věk
76
let
pro
odchod
do
důchodu
porušuje
federální
zákon.
s-3
V
jiném
kontextu
komise
zasahovala
při
žalobě
u
federálního
soudu
ve
městě
New
Heaven,
kterou
podal
jeden
státní
soudce
z
Connecticutu
kvůli
předpojatosti
vůči
věku.
s-4
V
tomto
případě
komise
zpochybňuje
povinný
věk
pro
odchod
do
důchodu
u
jmenovaných
soudců
ve
státě
Connectitut,
jímž
je
70
let.
s-5
Žaloba
v
New
Yorku
byla
podána
za
soudce
Isaaca
Rubina,
jehož
jmenování
do
státního
odvolacího
výboru
vyprší
na
konci
roku,
a
za
všechny
další
soudce
poškozené
údajnou
věkovou
diskriminací.
s-6
Tato
žaloba,
přidělená
federálnímu
soudci
Kimbu
Woodovi,
požaduje
trvalý
soudní
příkaz,
zpětné
vyplacení
soudců,
kteří
byli
nuceni
odejít
do
důchodu,
opětovné
dosazení
soudců
v
důchodu
do
funkce
a
"další
odškodnění
potřebné
k
vymýcení
účinků
nezákonných
zaměstnavatelských
praktik
(New
Yorku)".
s-7
Soudce
Rubin,
státní
soudce
od
roku
1969,
uvedl,
že
povinný
věk
odchodu
do
důchodu
poškozuje
soudní
systém,
jelikož
připravuje
stát
o
zkušené
soudce,
kteří
jsou
stále
schopni
pracovat.
s-8
"Problémem
není
věk
-
věk
je
jen
číslo.
s-9
Problémem
jsou
zkušenosti
soudce,
jeho
schopnosti
a
fyzická
schopnost
pracovat,"
řekl
soudce
Rubin.
s-10
"Já
s
vykonáváním
svých
povinností
a
úkolů
žádné
potíže
nemám."
s-11
Vzhledem
k
tomu,
že
soudci
Rubinovi
bylo
9.
května
76
let,
není
možné
jej
na
konci
roku
opětovně
jmenovat
do
úřadu.
s-12
Žaloba
na
New
York
bude
však
nejspíš
mít
jen
omezený
vliv.
s-13
Většina
newyorských
soudců
je
totiž
volená
a
federální
zákon
diskriminující
věk
se
na
volené
představitele
nevztahuje,
řekl
James
L.
Lee,
oblastní
právník
EEOC
v
New
Yorku.
s-14
Podle
newyorského
zákona
musejí
zvolení
soudci
odejít
do
důchodu
v
70
letech,
ale
až
do
76
let
mohou
být
jmenováni
na
další
dvouletá
období.
s-15
Mluvčí
státního
Úřadu
pro
správu
soudů
se
k
žalobě
odmítla
vyjádřit.
s-16
Uvedla
však,
že
v
současné
době
má
stát
35
jmenovaných
soudců,
kterým
je
více
než
70
let.
s-17
Avšak
v
Connecticutu
je
většina
soudců
jmenována
guvernérem
a
schvalována
státními
zákonodárnými
orgány.
s-18
Strany
v
kauze
Connecticut
souhlasily
s
tím,
že
řízení
pozastaví
až
do
projednání
odvolání
v
dalším
případu
diskriminace
na
základě
věku,
který
podala
EEOC
proti
státu
Vermont.
s-19
V
kauze
Vermont
federální
soudce
rozhodl,
že
povinný
věk
v
tomto
státě,
70
let
pro
jmenované
soudce,
je
protiprávní,
přičemž
odvolání
státu
Vermont
proti
tomuto
rozhodnutí
čeká
na
projednání
u
amerického
odvolacího
soudu
druhého
stupně
na
Manhattanu.
s-20
Aaron
Ment,
nejvyšší
soudní
správce
v
Connecticutu,
se
odmítl
k
žalobě
a
k
intervenci
EEOC
vyjádřit.
s-21
Řekl,
že
stát
má
165
jmenovaných
soudců
a
15
"soudních
arbitrů",
jimiž
jsou
bývalí
soudci
nad
70
let,
a
jejichž
postavení
coby
soudců
je
omezené.
s-22
ORGANIZOVANÝ
ZLOČIN
stíhající
zásahové
jednotky
budou
patrně
příští
měsíc
zrušeny.
s-23
Navzdory
opozici
demokratických
představitelů
Kongresu
a
právníků
z
těchto
speciálních
jednotek
by
příští
měsíc
měl
vejít
v
platnost
plán
ministra
spravedlnosti
USA
Dicka
Thornburgha
na
zrušení
14
oblastních
zásahových
jednotek
proti
organizovanému
zločinu.
s-24
Tyto
jednotky
jsou
nezávislé
na
úřadech
amerických
státních
návladních
a
zaměřují
se
výhradně
na
soudní
stíhání
v
kauzách
organizovaného
zločinu.
s-25
Plán
zrušit
tyto
jednotky
oznámil
Thornburgh
v
únoru.
s-26
Říká,
že
právníci
zásahových
jednotek
budou
pracovat
mnohem
efektivněji
pod
dohledem
státních
návladních.
s-27
Podle
Davida
Runkela,
mluvčího
ministerstva
spravedlnosti,
bude
Thornburgh
moci
zrušit
zásahové
jednotky
po
tom,
co
Kongres
schválí
dotaci
ve
výši
479
milionů
dolarů
pro
federální
orgány
činné
v
trestním
řízení
a
protidrogové
instituce.
s-28
Návrh
zákona
by
měl
projít
Kongresem
příští
měsíc.
s-29
Kongres
Thornburghovy
snahy
dočasně
pozastavil
rozhodnutím
o
dotacích,
které
mu
zabránilo
využít
k
realizaci
jeho
plánu
finanční
prostředky
zahrnuté
do
rozpočtu.
s-30
Odpůrci
tvrdí,
že
Thornburghův
plán
zbytečně
ukončí
dlouhodobě
působící,
úzce
propojené
jednotky
bojující
proti
zločinu,
které
úspěšně
stíhaly
vůdčí
postavy
organizovaného
zločinu.
s-31
Předpovídají,
že
až
budou
jednotky
zrušeny
a
jejich
povinnosti
převedeny
na
úřady
amerických
státních
návladních,
aktivita
organizovaného
zločinu
stoupne.
s-32
Někteří
bývalí
zaměstnanci
zásahových
jednotek
uvádějí,
že
se
jednotky
už
začaly
rozpadat.
s-33
Jednotka
ve
východním
obvodu
v
Brooklynu
ve
státě
New
York
tento
rok
přišla
o
15
právníků,
částečně
kvůli
tomu,
že
plánovaná
reorganizace
působila
právníkům
problémy,
říká
Laura
A.
Brevettiová,
která
z
této
zásahové
jednotky
odešla
do
newyorské
právní
firmy
Morrison
Cohen
Singer
&
Weinstein.
s-34
"Ti,
kteří
odešli,
vyjádřili
názor,
že
by
zásahová
jednotka
měla
pokračovat,"
uvedla
Brevettiová.
s-35
Jenže
Runkel
tvrdí,
že
žádný
odliv
právníků
z
jednotek
neprobíhá.
s-36
Říká,
že
od
oznámení
Thornburghova
plánu
odešlo
27
právníků
a
21
jich
bylo
najato.
s-37
V
době
oznámení
plánu
pracovalo
v
jednotkách
135
právníků.
s-38
Někteří
představitelé
Kongresu
mají
v
úmyslu
v
boji
za
nezávislé
zásahové
jednotky
pokračovat.
s-39
Mluvčí
senátora
Edwarda
M.
Kennedyho
(demokrata
za
Massachussetts)
říká,
že
bude-li
schválen
navrhovaný
souhrnný
zákon
o
trestné
činnosti,
Thornburgh
bude
muset
v
příštím
roce
jednotky
obnovit.
s-40
Návrh
zákona
mimo
jiné
usiluje
o
reorganizaci
ministerstva
spravedlnosti.
s-41
Předpokládá
se,
že
Senát
bude
návrh
zákona
zvažovat
krátce,
uvedl
mluvčí
senátora.
s-42
Runkel
říká,
že
pochybuje
o
tom,
že
Kennedy
dokáže
v
Kongresu
získat
pro
reorganizaci
ministerstva
spravedlnosti
dostatečnou
podporu.
s-43
"Proti
tomu
návrhu
se
rázně
postavíme,"
řekl.
s-44
"Nemyslím
si,
že
se
(reorganizace)
uskuteční."
s-45
WHITMAN
&
RANSOM
provádějí
nábor
právníků
z
rozpouštěné
firmy:
s-46
Z
newyorské
firmy
s
204
právníky
přijde
nejméně
12
partnerů
a
ze
společnosti
Golenbock
&
Barell,
která
bude
rozpuštěna
k
31.
prosinci,
dosud
neurčený
počet
společníků.
s-47
Společnost
Golenbock,
která
má
35
právníků,
během
loňského
roku
přišla
o
několik
partnerů.
s-48
Podle
partnerů
v
obou
firmách
někteří
právníci
firmy
Golenbock
nebudou
vyzváni
k
tomu,
aby
se
k
firmě
Whitman
&
Ransom
přidali.
s-49
Společník-jednatel
společnosti
Whitman
&
Ransom
Maged
F.
Riad
řekl,
že
posily
ze
společnosti
Golenbock
rozšíří
oddělení
firemních
agend
a
oddělení
vedení
soudních
sporů
této
firmy.
s-50
KRÁTKÉ
SUKNĚ
nejsou
u
texaského
soudu
vítány:
s-51
Shelly
Hancock,
soudce
okresního
soudu
v
Houstonu,
odmítl
vpustit
ženu
obviněnou
z
řízení
v
opilosti,
protože
měla
sukni
tři
palce
nad
kolena.
s-52
Žena
se
ve
čtvrtek
dostavila
k
soudu,
aby
vypovídala,
ale
když
se
vydala
na
cestu
k
soudní
lavici,
soudce
Hancock
ji
zastavil.
s-53
Ženině
právníkovi,
Victoru
Blaineovi,
řekl,
že
krátká
sukně
je
u
soudu
nepřípustná.
s-54
Navzdory
protestům
Victora
Blainea
soudce
odložil
její
případ
na
27.
listopad.
s-55
Kelly
Sieglerová,
asistentka
oblastního
návladního,
která
byla
v
soudní
síni
přítomna,
zpochybnila,
že
by
tento
krok
byl
sexistický,
přičemž
tvrdila,
že
už
viděla,
jak
soudce
Hancock
"mockrát"
odmítl
obžalované
muže
oblečené
v
šortkách,
vestách
nebo
tričkách
bez
rukávů.
s-56
Soudce
Hancock
na
telefonáty
nereagoval.
dependency tree
•
text view