PML View

wsj0453.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0453.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0453.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0453.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0453.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0453.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0453.cz.treex.gz

s-1 Ta reklama byla zcela bez zvuku.

s-2 Když se minulý týden v pondělí při večerním zápase vkradla do bouřlivého fotbalového utkání mezi týmy Chicago Bears a Cleveland Browns, byla to jen velká písmena naskládaná na televizní obrazovce.

s-3 "Z důvodu zemětřesení v San Francisku věnuje společnost Nissan svůj reklamní čas vysílání zpráv amerického Červeného kříže s žádostí o pomoc v nouzi.

s-4 Prosíme, přispějte čímkoli," stálo v reklamě.

s-5 Na okamžik se na obrazovce mihlo logo společnosti Nissan a pak se objevila předtočená prosba bývalého prezidenta Reagana o příspěvky - následovaná písmeny beze zvuku s pokyny divákům, kam mají zavolat.

s-6 Podle jednoho vedoucího pracovníka Červeného kříže diváci během dvou hodin přislíbili více než 400 000 dolarů.

s-7 Říkejme tomu marketing v neštěstí.

s-8 Společnost Nissan Motor je jen jedním ze spousty inzerentů, kteří svoji reklamu spojili se zničujícím zemětřesením v San Francisku a hurikánem Hugo.

s-9 Někdy se reklamy pokoušejí vybírat peníze, ale vždy se snaží podpořit dobrou vůli.

s-10 Firmy doufají, že když vysílají reklamu na pomoc při katastrofě, budou vypadat jako kladní hrdinové.

s-11 Taková strategie však může mít opačný účinek, protože v případě, že reklama bude působit příliš vypočítavě, mohou společnosti dopadnout tak, že namísto hodných samaritánů budou vypadat jako oportunisti nejhrubšího zrna.

s-12 To však řadu společností neodradilo.

s-13 Kromě společnosti Nissan spojily své reklamy s příspěvky Červenému kříži i společnosti Burger King Grand Metropolitan PLC a New York Life Insurance.

s-14 Jiné reklamy se získáváním příspěvků nezatěžují, a dojemná, ne-li sebeděkovná reklama společnosti American Telephone & Telegraph, která se vysílala v neděli, ukazovala záběry zničeného San Franciska a Charlestonu ve státě Jižní Karolína spolu s rozhovory lidí, kteří líčili, jak jim společnost AT&T pomohla.

s-15 Ve společnosti Nissan "cítili, že chtějí udělat něco, aby jim pomohli vybrat peníze, a přitom měli ten vysílací čas v pondělí večer při fotbale," vysvětlila Brooke Mitzelová, kreativní ředitelka reklamního oddělení společnosti Nissan.

s-16 "Co jsme z toho měli?

s-17 Nějakou publicitu jsme získali... a ukázali jsme dobrou vůli."

s-18 Tyto reklamy jsou nejnovějším důkazem toho, jak televizní reklama reaguje stále rychleji.

s-19 Zatímco výroba televizních komerčních reklam obvykle trvá několik týdnů, inzerenti se v posledních pár letech naučili šetřit peníze, takže reklamy vznikají v průběhu dní, či dokonce hodin.

s-20 Velké makléřské domy se naučily umění okamžité reklamy po zhroucení burzy v roce 1987, kdy vydávaly uklidňující reklamy, které vyzývali investory k návratu na burzu.

s-21 Po náhlém propadu trhu před pár týdny rychle vyrukovaly s další úrodou okamžitých reklam.

s-22 Společnost Nissan vytvořila svoji reklamu se zemětřesením přes víkend.

s-23 Jenže s tím, jak inzerenti čím dál častěji využívají pohromy, riskují, že sami sebe poškodí ve stejné míře, v jaké celé věci pomohou.

s-24 Hrozí jim totiž, že se jim odcizí ti zákazníci, které se snaží přilákat tím, že vypadají jako žraloci číhající na příležitost.

s-25 "Lidé vidí v reklamách i další informace a pokud se výrobce z toho zjevně snaží něco získat... pokud je to příliš průhledné... pak to zákazníci prokouknou," varuje John Philip Jones, vedoucí katedry reklamy na Newhousově fakultě veřejné komunikace na Univerzitě města Syrakusy.

s-26 "Může to mít opačný účinek, jelikož společnosti mohou překročit hranici a zajít příliš daleko, být přehnaně naléhavé," souhlasí Gary Stibel, ředitel poradenské skupiny New England Consulting Group z Westportu ve státě Connecticut.

s-27 "Dokonalá forma charity je taková, když to nikomu neříkáte."

s-28 Přesto uvádí, že pouze málo kampaní souvisejících se zemětřesením bylo "nevkusných", a že "většina byla lidem, kteří potřebují pomoc, skutečně prospěšná.

s-29 Nepovažuje se to za stav, kdy by oběti byly přesvědčovány k vymáhání náhrady škody".

s-30 Ani společnosti, které provozují reklamy orientované na pohromy, se zajisté nepovažují za ty, kteří oběti přesvědčují k vymáhání škody.

s-31 Barry Gibbons, výkonný ředitel společnosti Burger King, hraje hlavní roli v reklamách, které uvádějí, že tento řetězec rychlého občerstvení přispěje Červenému kříži 25 centy z každého prodaného hamburgeru BK Doubles.

s-32 Tato kampaň, která odstartovala minulý týden a potrvá do 23. listopadu, přičemž finanční prostředky budou účelově vázané na zemětřesení i hurikán Hugo, "napadla Barryho", uvedla mluvčí.

s-33 "Barry měl silný pocit odpovědnosti.

s-34 Domníval se, že bychom měli něco věnovat."

s-35 Kampaň sice byla nápad Barryho Gibbonse, avšak on ji platit nebude: Dary totiž budou hrazeny z celostátního fondu reklamy tohoto řetězce, který je financován uživateli licencí.

s-36 A tím, že se dary budou odvíjet od hamburgerů BK Doubles, nové řady dvojitých hamburgerů, kterou se tento řetězec snaží propagovat, zapracuje společnost Burger King do svého dobročinného sdělení i neúměrné vychvalování zboží.

s-37 Divize luxusních vozů Lexus společnosti Toyota, sponzor Světové série, rovněž zapojila při zápase Světové série, který sponzorovala, reklamu na dary Červenému kříži.

s-38 "Světovou sérii vám přináší společnost Lexus, která vás žádá, abyste pomohli zmírnit utrpení způsobené nedávným zemětřesením...," pronesl hlasatel utkání.

s-39 A společnost New York Life požádala o příspěvky Červenému kříži v novinové reklamě v oblasti San Franciska, přičemž využila bezúhonné pověsti Červeného kříže: "Červený kříž pomáhá lidem již 125 let.

s-40 Společnost New York Life dělá to samé více než 140 let."

s-41 Nancy Craigová, manažerka reklamy Červeného kříže, ochotně připouští, že "využívají jejich pověsti".

s-42 Ale nevadí to, protože říká: "Vlastně nám tím pomáhají."

s-43 Červený kříž nesleduje, kdo získal příspěvky na základě reklam spojených s pohromami, ale od 23. září, kdy poprvé zahájil iniciativu na pomoc lidem po hurikánu, již nashromáždil 46,6 milionu dolarů.

s-44 Reklamní sdělení....

s-45 NOVÝ KLIENT:

s-46 Společnost Northrup King Co. z města Golden Halley v Minnesotě věnovala společnosti Creswell, Munsell, Fultz & Zirbel, divizi společnosti Young & Rubicam z města Cedar Rapids v Iowě, svého klienta z oblasti osiv polních plodin, který hodnotu 4 miliony dolarů.

s-47 Tohoto klienta původně spravovala společnost Saatchi & Saatchi Wegener z New Yorku.

s-48 průvodce světem televize:

s-49 Společnost Wieden & Kennedy z Portlandu ve státě Oregon byla jmenována, aby vedla účet na obchodní reklamu za 1 2 miliony dolarů na publikaci společnosti News Corp.

s-50 Společnost N W Ayer, newyorská agentura, která tohoto klienta spravovala od roku 1963, se klienta vzdala před dvěma měsíci.

s-51 BEZ ALKOHOLU:

s-52 Společnost Miller Brewing Co. 1. ledna představí své první nealkoholické pivo.

s-53 Toto pivo, nazvané Miller Sharp's, budou podporovat reklamy, které vytvořila společnost Frankenberry, Laughlin & Constable z města Milwaukee.


dependency treetext view