PML View

wsj0119.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0119.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0119.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0119.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0119.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0119.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0119.cz.treex.gz

s-1 Někteří demokraté v kongresu varují před tím, že by složitý nový proces financování dvou federálních antitrustových úřadů mohl vyústit v další snižování přísunu peněz do této oblasti, která byla v posledních letech již tak výrazně omezena.

s-2 Mechanismus financování, který byl schválen kongresem a měl by ho podepsat i prezident Bush, by měl dopad na antitrustové operace ministerstva spravedlnosti a Federální obchodní komise (FTC).

s-3 Kongres totiž v rámci obecných snah snížit výdaje o 30 milionů dolarů zredukoval požadavek Bushovy vlády, aby byla zvýšena antitrustová podpora na fiskální rok 1990 začínající 1. říjnem.

s-4 Kongres při prvním kroku redukování schválil poplatek ve výši 20 000 dolarů, který budou muset zaplatit investoři a společnosti pokaždé, kdy uskuteční povinnou registraci u antitrustových kontrolorů ohledně fúzí, akvizic a některých dalších transakcí.

s-5 Někteří demokraté v čele s poslancem Jackem Brooksem (demokratem za Texas), se postavili proti tomuto opatření, protože se obávají, že poplatky nebudou plně kompenzovat škrty v rozpočtu, ovšem neúspěšně.

s-6 Jenže ministerstvo spravedlnosti a představitelé FTC uvedli, že podle jejich očekávání poplatky za registraci budou kompenzovat redukce v rozpočtu, a patrně je i převýší.

s-7 "Mohlo by tak dojít k tomu, že se náš rozpočet naopak rozroste," řekl v rozhovoru James Rill, vedoucí antitrustového odboru ministerstva spravedlnosti.

s-8 Na základě opatření, která schválily obě komory kongresu, bude požadavek vlády na 47 milionů dolarů pro Antitrustovou sekci snížen o 15 milionů dolarů.

s-9 Požadavek FTC na 70 milionů dolarů, z nichž by asi 34 milionů dolarů bylo věnováno na vymáhání dodržování antitrustových opatření, bude rovněž snížen o 15 milionů dolarů.

s-10 Vláda požadovala na podporu antitrustových opatření pro fiskální rok 1990 přibližně stejnou částku, jaká byla schválena na fiskální rok 1989.

s-11 Kompenzační poplatky by se vztahovaly na registrace na základě Zákona Hart-Scott-Rodino.

s-12 Podle tohoto zákona strany navrhující fúze či akvizice v hodnotě 15 milionů dolarů a více musejí uvědomit FTC a antitrustové kontrolory ministerstva spravedlnosti dříve, než se transakce dokončí.

s-13 Vláda si v současné době za takovéto registrace nic neúčtuje.

s-14 Zastánci poplatkového systému předpokládají, že na základě počtu registrací z poslední doby, kterých je přes 2 000 ročně, poplatky vynesou přinejmenším 40 milionů dolarů za stávající fiskální rok, čili o 10 milionů dolarů více, než jaká je výše škrtů v rozpočtu.

s-15 "Zrealizujeme-li to, pak nenastane škrt, program dokonce získá ještě 5 milionů dolarů navíc" pro FTC i pro ministerstvo spravedlnosti, řekl při diskuzi ve sněmovně poslanec Neal Smith (demokrat za Iowu).

s-16 Jenže poslanec Don Edwards (demokrat za Kalifornii) namítl, že by hospodářský pokles mohl zpomalit realizaci fúzí, takže by se snížilo množství vybraných poplatků.

s-17 Počet zaměstnanců zabývajících se antitrustovými opatřeními, kteří pracují pro FTC a ministerstvo spravedlnosti, se za Reaganovy vlády snížil o 40 %, přičemž během dané doby realizace velkých fúzí výrazně poklesla.

s-18 "Dnes není vhodná doba na to, aby kongres jakkoli podporoval neutěšený stav, do jakého antitrustová opatření dospěla," tvrdí Don Edwards.

s-19 Částka přesahující 40 milionů dolarů vybraná na poplatcích ve fiskálním roce 1990 by byla převedena do státní pokladny.

s-20 Právníci korporací uvedli, že nové poplatky neutlumí většinu fúzí či jiných transakcí.

s-21 Někteří právníci uvedli, že potenciální nabyvatelé usilují o to, aby registraci stihli předtím, než poplatky začnou platit, představitelé vlády však vypověděli, že prudký nárůst registrací zaznamenán nebyl.


dependency treetext view