PML View

wsj0062.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0062.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0062.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0062.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0062.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0062.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0062.cz.treex.gz

s-1 V současné době zběsilého soutěžení o dolary z inzerce se začíná spousta časopisů toužících po zisku důvěrně přátelit s inzerenty - podlézá jim ve článcích a nabízí celé stránky inzertní plochy.

s-2 Může tedy časopis přežít, když se bude točit zády k hlavním inzerentům?

s-3 Časopis Garbage, uváděný jako "Praktický časopis pro životní prostředí", se to právě chystá zjistit.

s-4 Časopis Garbage, založený vydavatelkou Patricií Pooreovou z Brooklynu ve státě New York, byl poprvé uveden na trh letos na podzim se slibem, že poskytne spotřebitelům atraktivní informace o krizi na americkém trhu s odpady.

s-5 Časopis kombinuje instruktážní články, např. jak si založit za domem kompost, s eseji vysvětlujícími, co se děje, když spláchnete záchod, a útočnými články o údajných znečišťovatelích životního prostředí.

s-6 Redaktoři časopisu Garbage s velkou vervou pobíhali v uličkách supermarketu ve snaze určit hodné a zlé firmy, působící v Americe.

s-7 V jednom článku nazvaném "V popelnici" redaktoři probírají výrobek, který považují za obzvlášť velkého znečišťovatele.

s-8 Z reklamního hlediska je problém v tom, že viníci budou pravděpodobně identičtí s některými hlavními současnými inzerenty.

s-9 Pouhými dvěma ranami pod pás si tak časopis Garbage některé budoucí inzerenty znepřátelil a další rozhněval.

s-10 Jeden z nich, společnost Campbell Soup, se zlobí, že její výrobek Souper Combo pro mikrovlnné trouby byl potrestán ve sloupku "V popelnici" zveřejněném v první čísle.

s-11 Redaktoři časopisu stvořili obrovské schéma výrobku se šipkami poukazujícími na obal z pěnového polystyrenu s polypropylénovým a polyesterovým povlakem - všechny tyto plasty jsou uváděny jako biologicky neodbouratelné.

s-12 "Je to přesně ten druh výrobku, který vytvořil hrůznou městskou skládku," napsali redaktoři.

s-13 "Myslím, že tento časopis se nejen jmenuje Garbage, smetí, ale také produkuje novinářské smetí," vzteká se mluvčí společnosti Campbell Soup.

s-14 Tvrdí, že společnost Campbell nebyla ani časopisem kontaktována, aby mohla záležitost komentovat.

s-15 Výrobek Souper Combo byl v době zveřejnění článku upraven, říká, takže škodí méně, než bylo uvedeno.

s-16 Připouští však, že z hlediska recyklovatelnosti nepatří mezi nejlepší výrobky společnosti Campbell Soup.

s-17 Nikoho nepřekvapí, že společnost Campbell Soup nemá podle mluvčího v plánu inzerovat v tomto časopise.

s-18 Někteří mediální experti zpochybňují, zda nový časopis může riskovat, že odradí firmy z Madison Avenue, které utrácejí nejvíce peněz.

s-19 "Skutečně potřebujete, aby se velké světové společnosti typu Campbell Soup zajímaly o váš časopis, jestliže chcete, aby byl úspěšný," říká Mike White, hlavní viceprezident a mediální ředitel společnosti DDB Needham z Chicaga.

s-20 "Ekonomika vydávání časopisů do značné míry vyžaduje, abyste měli dosti silnou základnu velkých inzerentů," dodává.

s-21 První dvě čísla obsahovala reklamy jen pár velkých inzerentů, včetně společnosti General Electric a Adolph Coors, ale většina byla od společností, jako je Waste Management Inc. a Bumkins International, které neutrácejí za reklamu příliš mnoho peněz a u nichž se nedá spolehnout, že by časopis podporovaly dlouhodobě.

s-22 Mluvčí společnosti Waste Management říká, že jejich reklama v prvním čísle časopisu byla jednorázovou investicí a že do dalších vydání inzerci neplánují.

s-23 "Nevydáváme moc peněz na reklamu v tisku," říká.

s-24 Šéfredaktorka a vydavatelka časopisu Pooreová však tvrdí, že Garbage může přežít, alespoň ze začátku, díky příjmům z předplatného.

s-25 Jednotlivé výtisky časopisu se prodávají za 2,95 dolaru a roční předplatné stojí 21 dolarů.

s-26 (Jsou samozřejmě tištěny na recyklovaném papíře.)

s-27 Podle Pooreové společnost Old-House Journal Corp., její vydavatelská firma, vytiskla a prodala všech 126 000 výtisků prvního čísla.

s-28 První a druhé číslo se prodalo na novinových stáncích, říká, a časopis objednávky na 93 000 předplatných.

s-29 Na otázku, zda přímá politika časopisu neodradí potenciální inzerenty, odpovídá séfredaktorka Pooreová: "Nevím a je mi to jedno.

s-30 Netvrdím, že příjmy z reklamy nejsou důležité," říká, "ale nemohla bych v noci spát", kdyby se časopis podřizoval nějaké firmě jen proto, že stáhla reklamu.

s-31 Poznámky k reklamě....

s-32 SPOLEČNOST INTERPUBLIC V TELEVIZI:

s-33 Společnost Interpublic Group oznámila, že její provozy výroby televizních programů - které začátkem tohoto roku rozšířila - se dohodly na dodání více než 4 000 hodin vlastních programů v roce 1990 do celé Evropy.

s-34 Společnost uvedla, že programy, většinou televizní soutěže, budou dodány jednotkou E. C. Television spolu se společností Fremantle International, producentem a distributorem televizních soutěží, v níž nedávno zakoupila 49% podíl.

s-35 Společnost uvedla, že tento objem z činí největšího dodavatele původních televizních programů v Evropě.

s-36 Společnost Interpublic poskytuje programy výměnou za reklamní čas, jenž podle bude mít v roce 1990 hodnotu přes 75 milionů dolarů a v roce 1991 to bude 150 milionů dolarů.

s-37 Společnost plánuje prodávat reklamní čas svým klientům se slevou.

s-38 NOVÁ REKLAMA:

s-39 Společnost CoreStates Financial Corp. z Filadelfie jmenovala společnost Earle Palmer Brown & Spiro z Filadelfie agenturou pro natočení reklamy v hodnotě 5 milionů dolarů.

s-40 Obchod byl zprostředkován společností VanSant Dugdale z Baltimore.

s-41 FAXY SPOLEČNOSTI AT&T:

s-42 General Business Systems, newyorská divize společnosti Amarican Telephone & Telegraph, přidělila reklamu na své výrobky faxové řady společnosti Ogilvy & Mather z New Yorku, agentuře ze skupiny WPP Group.

s-43 Rozúčtování tohoto malého účtu, který dříve vedla společnost Young & Rubicam z New Yorku, nebylo zveřejněno.

s-44 PRVNÍ KAMPAŇ:

s-45 Společnost Enterprise Rent-A-Car Inc. přichází tento týden se svou první celostátní reklamní kampaní.

s-46 Tato společnost se sídlem v St. Louis se specializuje na pronájem náhradních vozidel poskytovaných pojišťovnami za vozidla poškozená při nehodě.

s-47 Reklamní kampaň za 6 milionů dolarů vyrobená společností Avrett, Free & Ginsberg z New Yorku uvádí služby zákazníkům společnosti Enterprise a služby bezplatné nakládky a vykládky.

s-48 SPOLEČNOST LANDOR ASSOCIATES:

s-49 Společnost Young & Rubicam oznámila, že dokončila akvizici společnosti Landor Associates, sanfranciské firmy zabývající se řízením podnikové identity.

s-50 AKVIZICE:

s-51 Společnost Ketchum Communications z Pittsburku získala společnost Braun & Co. z Los Angeles, která se zabývá vztahy s investory a marketingovou komunikací.

s-52 Podmínky nebyly zveřejněny.


dependency treetext view