PML View
wsj0044.cz
TEITOK: s-20
Případ
učitelky
Yearginové
rovněž
poodhaluje
temnou
stránku
školské
reformy,
kdy
stále
roste
tlak
na
učitele
a
kdy
testování,
při
němž
je
toho
hodně
v
sázce,
zvyšuje
pokušení
podvádět.
PML Files
Word Level
Případ učitelky Yearginové rovněž poodhaluje temnou stránku školské reformy1, kdy stále roste tlak na učitele a kdy testování1, při němž je toho hodně v sázce1, zvyšuje pokušení podvádět1.
Source | Form | Lemma | Tag |
---|
tagger-a | | případ | NNIS1-----A---- |
tagger-a | | učitelka_^(*2) | NNFS2-----A---- |
tagger-a | | Yearginová_;Y | NNFS2-----A---- |
tagger-a | | rovněž | Db------------- |
tagger-a | | poodhalovat | VB-S---3P-AAI-- |
tagger-a | | temný | AAFS4----1A---- |
tagger-a | | stránka | NNFS4-----A---- |
tagger-a | | školský | AAFS2----1A---- |
tagger-a | | reforma | NNFS2-----A---- |
tagger-a | | , | Z:------------- |
tagger-a | | kdy | Db------------- |
tagger-a | | stále_^(*1ý) | Dg-------1A---- |
tagger-a | | růst-2 | VB-S---3P-AAI-- |
tagger-a | | tlak | NNIS1-----A---- |
tagger-a | | na-1 | RR--4---------- |
tagger-a | | učitel | NNMP4-----A---- |
tagger-a | | a-1 | J^------------- |
tagger-a | | kdy | Db------------- |
tagger-a | | testování_^(*3at) | NNNS1-----A---- |
tagger-a | | , | Z:------------- |
tagger-a | | při-1 | RR--6---------- |
tagger-a | | jenž_^(který_[ve_vedl.větě]) | P4ZS6---------- |
tagger-a | | být | VB-S---3P-AAI-- |
tagger-a | | ten | PDZS2---------- |
tagger-a | | hodně_^(*1ý) | Dg-------1A---- |
tagger-a | | v-1 | RR--6---------- |
tagger-a | | sázka | NNFS6-----A---- |
tagger-a | | , | Z:------------- |
tagger-a | | zvyšovat | VB-S---3P-AAI-- |
tagger-a | | pokušení_^(*4sit) | NNNS4-----A---- |
tagger-a | | podvádět | Vf--------A-I-- |
tagger-a | | . | Z:------------- |
| | | | | | | | | | | roste | afun | Pred |
---|
is_member | 1 |
---|
ord | 13 |
---|
| |
| kdy | afun | ExD |
---|
is_member | 1 |
---|
ord | 18 |
---|
|
| testování | afun | Obj |
---|
is_member | 1 |
---|
ord | 19 |
---|
| | | | | | | | zvyšuje | afun | Pred |
---|
is_parenthesis_root | 1 |
---|
ord | 29 |
---|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
deepord | 0 |
---|
eng_sentence | Mrs. Yeargin's case also casts some light on the dark side of school reform, where pressures on teachers are growing and where high-stakes testing has enhanced the temptation to cheat. |
---|
| poodhaluje | nodetype | complex |
---|
t_lemma | poodhalovat |
---|
functor | PRED |
---|
gram | |
---|
deepord | 5 |
---|
val_frame.rf | v#v-whsa_653hsa_654 |
---|
| Případ | nodetype | complex |
---|
t_lemma | případ |
---|
functor | ACT |
---|
gram | |
---|
deepord | 1 |
---|
| Yearginové | nodetype | complex |
---|
t_lemma | Yearginová |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 3 |
---|
coref_text | |
---|
| učitelky | nodetype | complex |
---|
t_lemma | učitelka |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 2 |
---|
|
|
|
|
|
| rovněž | nodetype | atom |
---|
t_lemma | rovněž |
---|
functor | RHEM |
---|
deepord | 4 |
---|
|
| stránku | nodetype | complex |
---|
t_lemma | stránka |
---|
functor | PAT |
---|
gram | |
---|
deepord | 7 |
---|
| temnou | nodetype | complex |
---|
t_lemma | temný |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 6 |
---|
|
| reformy | nodetype | complex |
---|
t_lemma | reforma |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 9 |
---|
| školské | nodetype | complex |
---|
t_lemma | školský |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 8 |
---|
|
| a | nodetype | coap |
---|
t_lemma | a |
---|
functor | CONJ |
---|
deepord | 15 |
---|
| roste | nodetype | complex |
---|
t_lemma | růst |
---|
functor | RSTR |
---|
is_member | 1 |
---|
gram | |
---|
deepord | 12 |
---|
val_frame.rf | v#v-w5841f5_ZU |
---|
| kdy | nodetype | complex |
---|
t_lemma | kdy |
---|
functor | TWHEN |
---|
gram | |
---|
deepord | 10 |
---|
coref_gram.rf | |
---|
|
| stále | nodetype | complex |
---|
t_lemma | stálý |
---|
functor | THL |
---|
gram | |
---|
deepord | 11 |
---|
|
| tlak | nodetype | complex |
---|
t_lemma | tlak |
---|
functor | ACT |
---|
gram | |
---|
deepord | 13 |
---|
| učitele | nodetype | complex |
---|
t_lemma | učitel |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 14 |
---|
|
|
|
|
|
| zvyšuje | nodetype | complex |
---|
t_lemma | zvyšovat |
---|
functor | RSTR |
---|
is_member | 1 |
---|
gram | |
---|
deepord | 25 |
---|
val_frame.rf | v#v-w10009f1 |
---|
| kdy | nodetype | complex |
---|
t_lemma | kdy |
---|
functor | TWHEN |
---|
gram | |
---|
deepord | 16 |
---|
coref_gram.rf | |
---|
|
| testování | nodetype | complex |
---|
t_lemma | testování |
---|
functor | ACT |
---|
gram | |
---|
deepord | 19 |
---|
val_frame.rf | v#v-w6815f1 |
---|
| nodetype | complex |
---|
is_generated | 1 |
---|
t_lemma | #Gen |
---|
functor | PAT |
---|
deepord | 17 |
---|
|
| nodetype | qcomplex |
---|
is_generated | 1 |
---|
t_lemma | #Gen |
---|
functor | ACT |
---|
deepord | 18 |
---|
|
| je | nodetype | complex |
---|
t_lemma | být |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 21 |
---|
val_frame.rf | v#v-w243f45 |
---|
| němž | nodetype | complex |
---|
t_lemma | který |
---|
functor | TPAR |
---|
gram | |
---|
deepord | 20 |
---|
coref_gram.rf | |
---|
|
| toho | nodetype | complex |
---|
t_lemma | ten |
---|
functor | ACT |
---|
gram | |
---|
deepord | 22 |
---|
| hodně | nodetype | complex |
---|
t_lemma | hodně |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 23 |
---|
|
|
|
| sázce | nodetype | dphr |
---|
t_lemma | v_sázce |
---|
functor | DPHR |
---|
gram | |
---|
deepord | 24 |
---|
|
|
|
|
|
| pokušení | nodetype | complex |
---|
t_lemma | pokušení |
---|
functor | PAT |
---|
gram | |
---|
deepord | 27 |
---|
| podvádět | nodetype | complex |
---|
t_lemma | podvádět |
---|
functor | RSTR |
---|
gram | |
---|
deepord | 28 |
---|
val_frame.rf | v#v-w10784f2 |
---|
| nodetype | complex |
---|
is_generated | 1 |
---|
t_lemma | #PersPron |
---|
functor | ACT |
---|
deepord | 26 |
---|
coref_text | |
---|
|
| nodetype | qcomplex |
---|
is_generated | 1 |
---|
t_lemma | #Gen |
---|
functor | PAT |
---|
deepord | 29 |
---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
back to sentences
•
dependency tree
•
text view
•
pmltq tree view