PML View

wsj0044.cz

TEITOK: s-69

Studenti říkají, že při vyučování se učitelka Yearginová odlišovala tak, že obměňovala výukové metody - nutila děti, aby úkoly vypracovávaly ve dvojicích nebo pro připravovala soutěže typu pohárových soutěží na vysoké škole.

PML Files

Word Level

Studenti říkají1, že při vyučování se učitelka Yearginová odlišovala tak1, že obměňovala výukové metody - nutila děti1, aby úkoly vypracovávaly ve dvojicích nebo pro připravovala soutěže typu pohárových soutěží na vysoké škole1.

Morphology: m-wsj0044-001-p1s68

SourceFormLemmaTag
tagger-a
Studenti
studentNNMP1-----A----
tagger-a
říkají
říkatVB-P---3P-AAI--
tagger-a
,
,Z:-------------
tagger-a
že
že-1J,-------------
tagger-a
při
při-1RR--6----------
tagger-a
vyučování
vyučování_^(*3at)NNNS6-----A----
tagger-a
se
se_^(zvr._zájmeno/částice)P7--4----------
tagger-a
učitelka
učitelka_^(*2)NNFS1-----A----
tagger-a
Yearginová
Yearginová_;YNNFS1-----A----
tagger-a
odlišovala
odlišovatVpQW----R-AAI--
tagger-a
tak
tak-3Db-------------
tagger-a
,
,Z:-------------
tagger-a
že
že-1J,-------------
tagger-a
obměňovala
obměňovatVpQW----R-AAI--
tagger-a
výukové
výukovýAAFP4----1A----
tagger-a
metody
metodaNNFP4-----A----
tagger-a
-
-Z:-------------
tagger-a
nutila
nutitVpQW----R-AAI--
tagger-a
děti
dítě-2NNFP4-----A----
tagger-a
,
,Z:-------------
tagger-a
aby
abyJ,-------------
tagger-a
úkoly
úkolNNIP4-----A----
tagger-a
vypracovávaly
vypracovávat_^(*4at)VpTP----R-AAI--
tagger-a
ve
v-1RV--6----------
tagger-a
dvojicích
dvojiceNNFP6-----A----
tagger-a
nebo
neboJ^-------------
tagger-a
pro
pro-1RR--4----------
tagger-a
on-1PEXP4--3------1
tagger-a
připravovala
připravovatVpQW----R-AAI--
tagger-a
soutěže
soutěžNNFP4-----A----
tagger-a
typu
typNNIS2-----A----
tagger-a
pohárových
pohárovýAAFP2----1A----
tagger-a
soutěží
soutěžNNFP2-----A----
tagger-a
na
na-1RR--6----------
tagger-a
vysoké
vysokýAAFS6----1A----
tagger-a
škole
školaNNFS6-----A----
tagger-a
.
.Z:-------------

Analytical: a-wsj0044-001-p1s68

ord0
říkají
afunPred
ord2
Studenti
afunSb
ord1
že
afunAuxC
ord4
,
afunAuxX
ord3
odlišovala
afunAdv
ord10
při
afunAuxP
ord5
vyučování
afunAdv
ord6
se
afunAuxT
ord7
Yearginová
afunSb
ord9
učitelka
afunAtr
ord8
tak
afunAdv
ord11
že
afunAuxC
ord13
,
afunAuxX
ord12
obměňovala
afunAdv
ord14
metody
afunObj
ord16
výukové
afunAtr
ord15
-
afunAuxG
ord17
nutila
afunPred
is_member1
ord18
děti
afunObj
ord19
aby
afunAuxC
ord21
,
afunAuxX
ord20
vypracovávaly
afunObj
ord23
úkoly
afunSb
ord22
ve
afunAuxP
ord24
dvojicích
afunAdv
ord25
nebo
afunCoord
ord26
pro
afunAuxP
ord27
afunAdv
ord28
připravovala
afunAtr
is_member1
ord29
soutěže
afunObj
ord30
typu
afunAtr
ord31
soutěží
afunAtr
ord33
pohárových
afunAtr
ord32
na
afunAuxP
ord34
škole
afunAtr
ord36
vysoké
afunAtr
ord35
.
afunAuxK
ord37

Tectogrammatical: T-wsj0044-001-p1s68

deepord0
eng_sentenceIn the classroom, students say, Mrs. Yeargin distinguished herself by varying teaching approaches -- forcing kids to pair up to complete classroom work or using college-bowl type competitions.
říkají
nodetypecomplex
t_lemmaříkat
functorPRED
gram
semposv
deepord3
val_frame.rfv#v-w5882f1
nodetypeqcomplex
is_generated1
t_lemma#Gen
functorADDR
deepord1
Studenti
nodetypecomplex
t_lemmastudent
functorACT
gram
semposn.denot
deepord2
odlišovala
nodetypecomplex
t_lemmaodlišovat_se
functorEFF
gram
semposv
deepord10
val_frame.rfv#v-w2765f1
nodetypeqcomplex
is_generated1
t_lemma#Gen
functorPAT
deepord4
vyučování
nodetypecomplex
t_lemmavyučování
functorTPAR
gram
semposn.denot.neg
deepord5
val_frame.rfv#v-w8521f2
nodetypecomplex
is_generated1
t_lemma#PersPron
functorACT
deepord6
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s67a33
typeSPEC
nodetypecomplex
is_generated1
t_lemma#PersPron
functorPAT
deepord7
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s68a2
typeSPEC
Yearginová
nodetypecomplex
t_lemmaYearginová
functorACT
gram
semposn.denot
deepord9
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s68a44
typeSPEC
učitelka
nodetypecomplex
t_lemmaučitelka
functorRSTR
gram
semposn.denot
deepord8
-
nodetypecoap
t_lemma#Dash
functorAPPS
deepord15
nodetypecomplex
is_generated1
t_lemma#PersPron
functorACT
gram
semposn.pron.def.pers
deepord11
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s68a9
typeSPEC
obměňovala
nodetypecomplex
t_lemmaobměňovat
functorMEANS
is_member1
gram
semposv
deepord12
val_frame.rfv#v-w10636f2
metody
nodetypecomplex
t_lemmametoda
functorPAT
gram
semposn.denot
deepord14
výukové
nodetypecomplex
t_lemmavýukový
functorRSTR
gram
semposadj.denot
deepord13
nebo
nodetypecoap
t_lemmanebo
functorDISJ
is_member1
deepord22
nutila
nodetypecomplex
t_lemmanutit
functorMEANS
is_member1
gram
semposv
deepord16
val_frame.rfv#v-w2428f1
děti
nodetypecomplex
t_lemmadítě
functorADDR
gram
semposn.denot
deepord17
vypracovávaly
nodetypecomplex
t_lemmavypracovávat
functorPAT
gram
semposv
deepord19
val_frame.rfv#v-w8240f1
úkoly
nodetypecomplex
t_lemmaúkol
functorPAT
gram
semposn.denot
deepord18
nodetypecomplex
is_generated1
t_lemma#PersPron
functorACT
deepord20
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s68a19
typeSPEC
dvojicích
nodetypecomplex
t_lemmadvojice
functorMANN
gram
semposn.denot
deepord21
připravovala
nodetypecomplex
t_lemmapřipravovat
functorMEANS
is_member1
gram
semposv
deepord24
val_frame.rfv#v-w5241f3
nodetypecomplex
t_lemma#PersPron
functorBEN
gram
semposn.pron.def.pers
deepord23
coref_text
target_node.rfT-wsj0044-001-p1s68a46
typeSPEC
soutěže
nodetypecomplex
t_lemmasoutěž
functorPAT
gram
semposn.denot
deepord25
typu
nodetypecomplex
t_lemmatyp
functorRSTR
gram
semposn.denot
deepord26
soutěží
nodetypecomplex
t_lemmasoutěž
functorRSTR
gram
semposn.denot
deepord28
pohárových
nodetypecomplex
t_lemmapohárový
functorRSTR
gram
semposadj.denot
deepord27
škole
nodetypecomplex
t_lemmaškola
functorLOC
gram
semposn.denot
deepord30
vysoké
nodetypecomplex
t_lemmavysoký
functorRSTR
gram
semposadj.denot
deepord29

back to sentencesdependency treetext viewpmltq tree view