ln94211_36

ln94211_36

ProjectPDT
Genredescription

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Česká centra propagují i ekonomiku

Praha ()- Informace o životě v ČR, o možnostech podnikání a ekonomické situaci, turistické nabídce i české kultuře přináší zájemcům v zahraničí zatím jedenáct českých center. Při jednání zahraničního výboru parlamentu to uvedla ředitelka Správy českých center Gita Fuchsová.

Česká centra se transformovala většinou z bývalých kulturních a informačních středisek a nyní jim půjde o efektivní propagaci České republiky. Jsou otevřena v hlavních městech sousedních zemí, ale i v Moskvě, Sofii, Londýně a Bukurešti. V Bratislavě by mělo centrum vzniknout do konce roku, stejně jako v New Yorku a Bruselu. V příštím roce přibude Djakarta, výhledově Afrika a Střední Amerika.

Od 1. července centra převzala síť obchodních delegátů, kteří zastupují v zahraničí české firmy a dosud spadali pod zastupitelské úřady. Odstátněním delegáti přijdou o výhody služebních pasů a označení CD na automobilech. Se zprostředkováním obchodních kontaktů v zahraničí by jim měla nyní pomáhat česká centra. Fuchsová předpokládá, že by centra mohla spolehlivým servisem zvýšit šance pro uplatnění českých výrobků na západních trzích.

Z šedesáti procent si na sebe vydělávají obchodní činností. V příštím roce však potřebují od státu 115 milionů korun na rozvoj. S tím nesouhlasí ministr financí.

Jak ale připomněl poslanec Michal Lobkowicz, ve světě tyto instituce z 99 procent financuje stát.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View