Malý
bratr
golfu
zahajuje
kariéru
Nové
Polo
se
představilo
pod
Eiffelovkou,
u
nás
premiéra
v
listopadu
Vladimír
Šulc,
Paříž
Německý
Volkswagen
vstupuje
do
nejobsazenější,
ale
zároveň
komerčně
nejlákavější
třídy
automobilů
v
Evropě
s
modernizovaným
modelem
Polo.
V
minulých
dnech
se
odborné
veřejnosti
představil
v
Paříži
a
Lidové
noviny
byly
u
toho.
Z
fotografií
je
patrné,
že
nové
polo
má
se
starým
modelem,
kterého
se
mezi
roky
1975
až
1991
vyrobilo
tři
miliony
kusů,
jen
pramálo
společného.
A
nejen
vzhledově.
Základní
filozofií
pola
je'
druhý
vůz
do
rodiny'.
Čili
auto
využívané
především
v
městském
provozu,
při
cestách
na
kratší
vzdálenosti
nebo
za
nákupy.
Už
při
prvním
seznámení
a
osahání
novinky
při
prezentaci
na
pařížském
dostihovém
závodišti
d'
Auteuil
jsme
se
však
přesvědčili,
že
návrháři
šli
tentokrát
zřejmě
šťastnou
cestou.
Ne
náhodou
připomíná
polo
úspěšný
model
VW
Golf,
a
tak
si
brzy
získal
přezdívku'
Malý
bratr
golfu'.
Zavazadlový
prostor
245
l
je
pro
potřeby
většiny
rodin
dostatečný,
takže
se
polo
bude
nepochybně
vehementně
ucházet
o
přízeň
i
na
našem
trhu.
Jeho
hlavními
konkurenty
by
se
měly
stát
Opel
Corsa,
Fiat
Punto,
ale
díky
zajímavé
ceně
i
dlouho
ohlašovaná
mladoboleslavská
felicie.
Šéf
importu
Petr
Lange
zatím
pouze
prozradil,
že
se
s
uvedením
na
český
trh
počítá
v
polovině
listopadu
a
cena
základní
verze
by
neměla
přesáhnout
300000
korun.
Zástupci
Volkswagenu
tvrdí,
že
polo
je
stejně
proslulé
kvality
jako
osvědčené
golfy
nebo
passaty
a
při
seznámení
s
jízdními
vlastnostmi
na
testovacím
okruhu
kolem
Versailles
jsme
jim
museli
dát
za
pravdu.
Na
trh
je
polo
uváděno
se
třemi
motory
o
obsahu
1,
1.3
a
1.6
l
s
výkony
33,
40,
respektive
55
kW.
Naftový
motor
je
ve
výrobním
plánu
na
příští
rok.
Překvapením
bylo
především
svezení
s
nejslabší,
litrovou
verzí.
Tichý
motor
dává
sice
zrychlení
z
0
na
100
km/
hod.
21.4
s,
ale
zato
se
vyznačuje
úsporným
provozem.
Výrobcem
udávaná
spotřeba
(90,
120
km/
hod.,
město)
je
5.3,
7.1
a
7.5
l
na
100
km.
Stejně
slibné
jsou
však
hodnoty
i
u
silnějších
motorů
a
šestnáctistovka
svou
dynamikou
už
dává
možnosti
sportovnější
jízdy.
K
tomu
přispívá
i
výborný
tuhý
podvozek.
Polo
má
však
také
další
přednosti.
K
dispozici
byly
vozy
vybavené
airbagy
před
sedadly
řidiče
i
spolujezdce
a
k
dobré
kontrole
přispívá
i
ABS.
Polo
tak
napodobuje
a
předhání
v
bezpečnostních
prvcích
vůz
roku
1993
Nissan
Micra.
Unifikace
ovládacích
prvků
je
v
koncernu
VW
stále
patrnější.
Přístrojová
deska
se
téměř
v
ničem
neliší
od
Seatů
Ibiza
nebo
Cordoba.
Pouze
případné
elektrické
ovládání
vnějších
zrcátek
se
přestěhovalo
ze
středového
panelu
na
dveře
řidiče.
Airbag
spolujezdce
sice
ruší
zavedenou
odkládací
schránku,
v
předních
dveřích
jsou
však
dostatečně
hluboké
kapsy.
U
modelů
s
motorem
1.6
l
je
možno
objednat
i
jednoduchou,
ale
účinnou
klimatizaci.
Polo
má
před
sebou
zřejmě
dobrou
budoucnost.
Vždyť
ještě
před
uvedením
na
trh
jen
němečtí
dealeři
zaznamenali
na
10000
objednávek.
A
to
svědčí
o
mnohém.