Pět
'P'
uložených
do
vaty
Test
Lidových
novin
-
HONDA
LEGEND
3.2
Vladimír
Šulc
Auto,
které
neudělá
ostudu
žádnému
z
kapitánů
průmyslu
či
členu
bankovního
managementu
a
přitom
splní
i
ta
nejtajnější
přání
řidiče
-
labužníka,
taková
je
bez
nadsázky
Honda
Plelude
3.2,
kterou
nám
k
redakčnímu
testu
poskytl
dovozce,
Honda
Česká
republika.
Sedan
patřící
do
vyšší
třídy
stojí
s
automatickou
čtyřstupňovou
převodovkou
1 765 000
korun,
s
pětistupňovou
mechanickou
o
čtyřicet
tisíc
méně.
Za
své
peníze
se
však
případný
zájemce
povznese
až
k
branám
motoristického
ráje.
Testovaný
vůz
byl
vybaven
automatickou
převodovkou
a
pro
šestiválcový
motor
o
obsahu
3206
ccm
s
velice
pružným
průběhem
výkonu
se
zdála
být
vhodnější,
navíc
oproti
manuální
s
ní
dosáhnete
překvapivě
nižší
spotřeby
paliva.
Výrobce
udává
při
90,
120
km/hod.
a
ve
městě
spotřebu
8,1,
10,1
a
13,9
l.
Navíc
hraje
pro
tuto
variantu
skutečnost,
že
předpokládaná
cílová
skupina
zákazníků
musí
často
telefonovat.
Honda
Legend
vás
opravdu
během
jízdy
příliš
neruší
a
pozornost
vyžaduje
pouze
volant.
Výčet
technických
a
elektronických
vymožeností
umožňující
téměř
dokonalý
zážitek
z
bezpečné
a
plynulé
jízdy
by
pravděpodobně
zabral
celou
tiskovou
stranu.
A
tak
se
omezíme
na
ty
hlavní
lahůdky,
které
zatím
na
našich
silnicích
příliš
nezdomácněly.
Servomotory
v
sedadlech
řidiče
i
spolujezdce
umožňují
najít
opravdu
tu
nejideálnější
polohu,
v
případě
místa
u
volantu
jsou
pak
k
dispozici
dvě
paměti
pro
uložení
a
pohotové
vyvolání
právě
té
vaší
zvolené
varianty.
Automatické
udržování
digitálně
zvolené
teploty
v
kabině
znamená,
že
v
interiéru
v
koženém
provedení
jste
ve
vlastním
světě.
Bez
ohledu
na
počasí
a
povrch
vozovky
se
na
vašem
pohodlí
prakticky
nikdy
nic
nezmění.
Brzdový
systém
ABS
hlídá
překvapivě
krátkou
brzdnou
dráhu
u
masivního,
bezmála
pět
metrů
dlouhého
vozu.
Přizpůsobivý
podvozek
s
poněkud
měkčím
pérováním
a
kočičí
předení
motoru
mohou
být
ovšem
i
zrádné.
Pravděpodobně
nikdy
jsme
nejezdili
tak
'pomalu'
stovkou.
Honda
Legend
má
sice
dostatečně
objemný
zavazadlový
prostor,
aby
se
do
něj
věšel
libovolný
počet
zavazadel
na
dlouhou
služební
cestu,
zato
ho
nezvětšíte
kupříkladu
jinak
běžným
sklopením
opěradel
zadních
sedadel.
Mezi
nimi
je
umístěn
pouze
prostor,
kterými
dovnitř
můžete
speciálním
rukávem
prostrčit
lyže.
I
tím
dává
najevo
výrobce
vyhraněnost
určení
Hondy
Legend.