wsj2234.cz

wsj2234.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společná konference Senátu a Sněmovny schválila trvalý zákaz kouření na všech domácích leteckých linkách v rámci kontinentálních Spojených států a u všech letů trvajících šest a méně hodin na Aljašku a Havaj. Tato omezení by se kromě malého procenta vztahovala na veškerou domácí leteckou dopravu a představují významné rozšíření stávajícího zákazu kouření u dvouhodinových a kratších letů. Výjimka pro delší lety na Aljašku a Havaj se zdá být hlavně kompromisním ústupkem tradičně silnému tabákovému průmyslu, který se v důsledku tlaku veřejnosti v posledních letech dostává do stále větší izolace. Poměrem 6 ku 4 vyjednavači Sněmovny nejprve včera v noci odmítli senátní opatření zahrnující všechny domácí lety. Ale brzy se v následujících diskusích dohodli na kompromisu šesti hodin. V praxi by to znamenalo, že lety ze západního pobřeží na Havaj budou zahrnuty, protože spadají do časového limitu, ale formulace by vyňala delší trasy začínající například v Chicagu nebo na východním pobřeží. V Senátu tento zákaz agresivní podporu senátora Franka Lautenberga (demokrat za New Jersey), který využil své pozice předsedy senátního Podvýboru pro přidělování finančních prostředků pro uvolňování finančních částek k tomu, aby shromáždil hlasy pro tuto iniciativu. Toto opatření je přiřazeno k návrhu zákona na více než 26 miliard dolarů na dopravu pro fiskální rok 1990, který spadá do působnosti pana Lautenberga, a konečný kompromis je provázaný s více než 205 miliony dolarů na silniční projekty vyčleněnými poslanci, stejně jako s financemi potřebnými pro hlavní letiště, a to včetně Denveru. Tabákový průmysl si od počátku není jistý, jakou strategii zaujmout. Průmysl ale i nadále podporu ve vedení Sněmovny díky vlivu pěstitelských států, jako je Severní Karolína. Sněmovní sekretář většiny William Gray politický dluh vůči jižanským zemědělským zákonodárcům za svůj vzestup ve Sněmovně a tento demokrat z Filadelfie využil své pozice na konferenci, aby zachránil výjimku z absolutního zákazu. Ačkoliv opatření proti kouření přitáhlo zájem velké části veřejnosti, byl tento zákon předmětem zákulisního nátlaku kvůli svému dopadu na leteckou přepravu a na banálnější, ale politicky důležité, projekty poslanců. V tvrdé lekci, jakou pravomoc mají Výbory pro přidělování finančních prostředků, Sněmovna úmyslně pohřbila hrstku projektů podporovaných zákonodárci na Floridě, v Illinois a Pennsylvánii, kteří hlasovali proti vedení grémia na půdě Sněmovny. "Každý může hlasovat, jak chce," řekl poslanec William Lehman (demokrat za Floridu), šéf účastníků konference Sněmovny. "Ale pokud o něco žádáte, měli byste výbor podporovat." V rámci Federální letecké zprávy slibuje konečný návrh zákona zvýšit výdaje na zařízení a vybavení o více než 20 % oproti minulému roku a celkový provoz by měl stoupnout na 3,84 miliardy dolarů, což je 12% posílení. Účet na zařízení počítá s 40 miliony dolarů pro ambiciózní nové letiště v Denveru a soupeření o tyto prostředky dalo vzniknout pohyblivým aliancím mezi městskými zákonodárci reprezentujícími zavedená letiště ve Filadelfii a Michiganu a hlavními přepravci do Denveru, společnostmi United a Continental. Nedůvěrou k nákladům a podle slov kritiků ke konkurenci se letecké společnosti snaží získat vliv nad městem Denver. Společnost Texas Air Corp., která vlastní firmu Continental, a Asociace letecké přepravy byly v prosazování svých zájmů nejvýraznější. Odvětví usilovalo o stanovení podmínek, které by pozdržely financování projektu, dokud se Denver a letecké společnosti nedohodnou na pronájmu 50 % přístupových cest k letadlům. Ale to bylo odmítnuto ve prospěch mnohem volnější formulace požadující, aby ministerstvo dopravy přezkoumalo náklady na první fázi, které se očekávají ve výši asi 2 miliard dolarů. Ačkoliv jde o menší část v celkové částce, konference schválila zachování odhadovaných 30,6 milionu dolarů na sporné dotace přepravcům, kteří obsluhují venkovská nebo odlehlá letiště. Částka je více než dvojnásobek toho, co Sněmovna schválila pro tento program, ale počet letišť, která na ni budou mít nárok, se podle nových požadavků na vzdálenost a limitů na výši dotace sníží o 22. Kongres v tomto roce vyškrtl šest letišť. Dopad těchto změn eliminovat mnoho extrémních případů, kde vláda platí v dotacích více než 200 dolarů za každého cestujícího. Na účet železnic a dálnic se po dohodě přidělí 615 milionů dolarů pro Amtrak, včetně 85 milionů dolarů na kapitálová vylepšení. A granty na federální program hromadné dopravy by byly účinně zmrazeny na 1,625 miliardy dolarů, neboli o 20 milionů více než v minulém fiskálním roce.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View