wsj1705.cz

wsj1705.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Scénu zahajují vyšší úředníci v proužkovaných oblecích ? zřejmě z amerického východu - s ušima přilepenýma k mobilním telefonům a uhánějící ven z města v limuzínách řízených šoféry. "Kariéristi," odfrkne si vypravěč s texaským přízvukem, "si sbalili kufry a vyrazili." "Ale," pokračuje, "zapomínají, že jsme všichni Texasané. Osamělá hvězda zase stoupá." Jak hudba sílí, televizní diváci zjišťují, že sledují reklamu na pivo Osamělá hvězda, pýchu Texasu a produkt společnosti G. Heileman Brewing Co. a La Crosse z Wisconsinu, jednotky společnosti Bond Corp. Jak tón reklamy naznačuje, je texaský duch v současné době značně xenofobní a Osamělá hvězda není jediná, kdo se ze situace snaží těžit. Stát je od náklaďáků značky Chevy přes ledový čaj Lipton po zástupy soupeřících bank zaplaven vysílanými i tištěnými reklamními kampaněmi, které oslavují Texas a kárají cizince. Zatímco reklamy dlouhou dobu apelovaly na texaskou pýchu a předsudky, nejnovější trend je podnícen, alespoň částečně, současnou vážnou ekonomickou situací státu. To ubralo trochu na naparování těch z texaských rodáků, kteří se rádi chvástají tím, že Texas je jediný stát, jenž byl kdysi i národem, avšak posílila se v nich legendární zášť vůči cizincům. V minulosti, jak píše fejetonista Jim Barlow časopisu Houston Chronicle, byli cizinci akceptováni pouze po úspěšném absolvování řady testů, ve kterých prokazovali, že mají "správné" texaské názory, a samozřejmě museli být ?vydezinfikováni od parazitů?. Na skutečnosti, že některé z nejnadšenějších hurávlasteneckých reklam přicházejí - jak jste jistě uhádli - zásluhou cizinců, není zrovna málo ironie. Společnost Bond Corp., mateřská společnost Osamělé hvězdy, například pochází z Perthu v Austrálii. Texaské banky vlastní lidé ze Severní Karolíny, New Yorku, Kalifornie, Chicaga a Ohia. Nejrůznější typické texaské nemovitosti byly dychtivě odkoupeny cizinci. Dokonce i tolik oblíbené Dallaské kovboje koupil naftař z Arkansasu. "Texas ztratil svou jedinečnost a Texasanům zbyl jen hlad po pocitu vlastní pýchy," říká Stephen Klineberg, profesor sociologie na Rice University v Houstonu. "A právě to výborně nahrává reklamním společnostem." Například v rádiu vysílaná reklama na ledový čaj firmy Thomas J. Lipton Co. z města Englewood Cliffs ve státě New Jersey, jednotky angloholandské společnosti Unilever Group, důrazně vyzývá posluchače: "Praví Texasané nikdy nenosí kecky. Praví Texasané nehrají paddleball, alespoň doufám, že ne. Tohle je země fotbalu. A ještě něco - praví Texasané pijí ledový čaj Lipton." Při rozvíjení tohoto tématu na Interpublic Group of Cos.' Lintas: New York unit účetní inspektorka Lisa Buksbaumová řekla, že "několikrát telefonovala" svým dallaským známým z reklamy a svá "zjištění" předala skupině zapisovatelů. Jaká jsou její zjištění? "Však víte," říká Buksbaumová, "stereotypní záležitosti jako pásovci, kovbojové a fotbal." To sice není zasvěcený průzkum trhu, ale co na tom záleží, když reklama funguje. A reklamní agentury tvrdí, že to funguje. Stan Richards z dallaské společnosti Richards Group Inc. vypráví o Texasanovi, který po shlédnutí srdceryvné reklamy na banku First Gibraltar Bank F.S.B. vyrobenou zprostředkující agenturou - doplněnou o státní hymnu - okamžitě investoval 100 000 dolarů do vkladních certifikátů tohoto peněžního ústavu. Vůbec nezáleží na tom, že banka First Gibraltar je jednou z neúspěšných texaských záložen, která byla převzata jinou společností - v tomto případě investiční skupinou v čele s newyorským finančníkem Ronaldem Perelmanem. Společnost Chevy Dealers ze Severního Texasu nedávno zaznamenala měsíc s rekordním odbytem, a to poté, co začala být uváděna reklama, která dělá dlouhý nos na elity z východu. A vklady v NCNB Texas National Bank, jednotce NCNB Corp. z Charlotty ve státě Severní Karolína, se od loňského roku po rozsáhlé reklamní kampani zdůrazňující věrnost Texasu zvýšily o 2 miliardy dolarů. "Pýcha jde v Texasu zřejmě na odbyt," říká mluvčí společnosti Bozell Inc. z Nebrasky ve státě Omaha, která reprezentuje Reklamní kampaně se obvykle vydávají jednou ze tří cest: buď zdůrazňují "texaskost" dané společnosti, poukazují na nedostatek této vlastnosti u konkurence, nebo se snaží být texaštější než Texasané. Vozy Ford se možná prodávají více než vozy Chevy na místech, jako je "Connecticut nebo Long Island", hlásá opovržlivě reklama na Chevrolet, divize společnosti General Motors Corp. Tato reklama, kterou vytvořila společnost Bateman, Bryan & Galles Inc. z Dallasu, posměšně dodává: "Vsadím se, že na to, abyste odtáhli své kámoše z utkání Ivy League do jachtařského klubu, potřebujete opravdu silný náklaďák." A protože chtějí auto, které je "přísně texaské", reklama končí: "Texasané jezdí v Chevy." Společnost J.C. Penney Co., která před dvěma roky přesídlila z New Yorku na předměstí Dallasu, se nenápadně obaluje texaskou pýchou v celostránkové reklamě v jednom časopise: "Součástí životního stylu Osamělé hvězdy je zvažování, co z dlouhodobého hlediska přinese hodnoty i budoucím generacím," dočtete se v reklamě. "A je to i součástí našeho stylu." Podle několika zdrojů reklamních agentur nováčci na texaském bankovním trhu tento rok utratili celkem 50 milionů dolarů za nadbíhání Texasanům. Existující texaské bankovní instituce se mezitím pohotově prezentují jako jediní věřitelé, kteří se skutečně starají o stát. Nejostřejší proticizinecké postoje mezi bankéři přicházejí z Asociace nezávislých bankéřů v Texasu, ačkoli nová televizní kampaň za 5 milionů dolarů " a my za Texas" není tak jednoznačná. Reklamy budou zdůrazňovat srdcervoucí texaské obrazy a dojemnou hudbu ve vlasteneckém stylu. Banky, které tento trend podporují, podepíší "Texaské prohlášení nezávislých". Avšak v úvodním materiálu pro kampaň obchodní skupina naléhá na členy, aby se "vyzbrojili" na "revoluci" proti velkým, netexaským společnostem vlastnícím banky. Videonahrávka, zaslaná členům asociace, přinášející záběry Alama, kovbojů, fajitas a sochy Sama Houstona si rozhodně nebere servítky. "Texasané dokážou vystopovat faleš na míle daleko," varuje vypravěč cizince. "Takže se nás nesnažte obalamutit familiárním chováním nebo kovbojským kloboukem." Smlouva Young & Rubicam Společnost Young & Rubicam, která se brání proti obvinění, že v roce 1981 podplatila jamajské úředníky, aby vyhrála právo k disponování reklamním kontem Jamajského turistického úřadu, uvedla, že nebude vytvářet další reklamy pro turistický úřad. Alex Kroll, předseda společnosti Young & Rubicam v prohlášení uvedl: "za stávajících okolností jsme se dohodli, že bude vhodnější od smlouvy odstoupit". Společnost Young & Rubicam stvrdí, že obvinění není oprávněné. Úřad nekomentoval blížící se hledání nové reklamní agentury, která by disponovala s jejich přibližně 5 6 miliony dolarů na kontě. Poznámky k reklamám... Nový účet: Společnost Sunshine Biscuits Inc. z Woodbridge ve státu New Jersey svěřila odhadovaných 5 milionů dolarů společnosti Waring & LaRosa v New Yorku. Finanční obnos je uložen u Della Femina McNamee WCRS v New Yorku. Politika médií: MacNamara Clapp & Klein, malý newyorský obchod, žádá reklamní zástupce časopisů, aby mu sdělili, kdy vydají klíčové přílohy s reklamami. Tvrdí totiž, že by mohl stáhnout reklamy svých klientů z těchto časopisů. Reklamy na coca-colu: Společnost Coca-Cola Co. uvedla, že vytvořila novou verzi své reklamy z roku 1971 "Rád bych naučil svět zpívat". Reklama je součástí reklamní kampaně z roku 1990 na coca-colu Classic se sloganem "To opravdové nelze překonat". Basketbalová hvězda Michael Jordan a zpěvák Randy Travis rovněž souhlasili se svou účastí v reklamách.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View