Arbitr
přiznal
pilotům
společnosti
Eastern
Airlines
nevyplacenou
mzdu
ve
výši
60
až
100
milionů
dolarů,
což
je
rozhodnutí,
které
by
tomuto
dopravci
mohlo
zkomplikovat
reorganizaci
podle
konkurzního
práva.
Společnost
Eastern,
jednotka
společnosti
Texas
Air,
uvedla,
že
tento
výnos
přezkoumává,
aby
posoudila,
zda
se
může
odvolat.
Není
jasné,
zda
společnost
Eastern
uspěje
a
změní
arbitrovo
rozhodnutí
učiněné
v
dlouhotrvajícím
sporu
o
"rovnost
platů",
který
předchází
jak
žádosti
přepravce
o
ochranu
podle
Kapitoly
11,
tak
jeho
akvizici
společností
Texas
Air
z
roku
1986.
Veškeré
dřívější
soudní
úsilí
společnosti
Eastern
odvrátit
požadavky
pilotů
skončilo
neúspěchem.
Mluvčí
společnosti
Eastern
řekl,
že
od
výnosu
arbitra
neočekává
"žádný
celkový
věcný
účinek
na
strategický
plán
společnosti".
Odborníci
na
konkurzní
právo
řekli,
že
zákon
se
ohledně
toho,
jak
takový
arbitrážní
výnos
může
ovlivnit
případ
společnosti,
nevyjadřuje
jasně.
Jako
každý
jiný
věřitel
budou
i
piloti
muset
požádat
soud
o
výplatu
žalobního
nároku.
To
může
ponechat
velkou
svobodu
konkurznímu
soudci
USA
Burtonu
R.
Liflandovi
při
rozhodování,
jakou
částku,
pokud
vůbec
nějakou,
piloti
ve
skutečnosti
inkasují.
V
srpnu
vydal
výnos,
který
umožnil
pilotům
přednést
stížnosti
týkající
se
nevyplacené
mzdy
před
arbitrem.
Smlouva
pilotů
se
společností
Eastern
požaduje
oboustranně
přijatelného
soukromého
arbitra,
který
najde
řešení
pro
všechny
stížnosti.
V
oficiálním
prohlášení
zaměstnancům
společnost
Eastern
uvedla,
že
společnost
byla
výnosem
zklamána.
"Dluh
je
zcela
přemrštěný,"
stojí
v
prohlášení.
Právník
Sdružení
dopravních
pilotů
James
Linsey
řekl,
že
piloti
jsou
velice
spokojeni.
"Je
to
rána
nejen
pro
společnost
Eastern,
ale
pro
celý
věřitelský
výbor,"
řekl.
Věřitelský
výbor
společnosti
Eastern
byl
i
se
společností
zásadně
proti
žalobnímu
nároku
pilotů,
který,
kdyby
byl
vyplacen,
by
pocházel
z
peněz,
o
nichž
oba
subjekty
doufají,
že
je
použijí
na
vyrovnání
jiných
konkurzních
nároků.
Společnost
Eastern
a
její
věřitelé
jsou
v
posledních,
choulostivých
fázích
vyjednávání
o
druhém
plánu
na
reorganizaci,
aby
bylo
možno
splatit
dluhy
této
letecké
společnosti.
Dřívější
plán,
který
věřitelé
schválili
v
červenci,
se
rozpadl,
když
společnost
Eastern
změnila
svůj
obchodní
plán.
Zda
byl
žalobní
nárok
pilotů
vůbec
v
některém
z
těchto
plánů
zahrnut,
není
známo.
Ve
sporu
mezi
společností
Eastern
a
jejími
piloty
jde
o
ustanovení
týkající
se
"rovnosti
platů"
ve
smlouvách
s
piloty.
Toto
ustanovení
bylo
součástí
dohody,
ve
které
piloti
souhlasili
se
značným
snížením
své
mzdy,
pokud
nedostane
přidáno
ani
žádná
jiná
pracovní
skupina.
Krátce
poté,
co
nad
společností
Eastern
převzala
kontrolu
společnost
Texas
Air,
byl
některým
vedoucím
pracovníkům
Odborového
svazu
mechaniků
zvýšen
plat
o
20
%.
Piloti
tvrdili,
že
to
znamená
zvýšení
platu
i
pro
ně.
Společnost
Eastern
nárok
zpochybnila,
avšak
na
stranu
pilotů
se
přiklonil
federální
okresní
soud,
odvolací
soud
a
nyní
i
arbitr.
Tyto
dvě
strany
se
nejsou
schopny
dohodnout
ani
na
tom,
o
jaké
množství
peněz
se
jedná.
Piloti
hovoří
o
částce
až
100
milionů
dolarů,
společnost
pouze
o
65
milionech
dolarů.
Jiný
arbitr
se
věnuje
jinému
případu
rovnosti
platů,
který
se
týká
společnosti
Eastern
a
jejích
pilotů
a
vyvstal
z
podobných
okolností
včetně
samostatného
zvýšení
platů
poskytnutého
jinému
odborovému
svazu.
Rozsudek
v
této
záležitosti
je
očekáván
nejdříve
v
polovině
listopadu.
Je
ironií,
že
mnoho
zúčastněných
pilotů
už
ze
společnosti
Eastern
odešlo
a
nebo
u
tohoto
dopravce,
který
9.
března
zažádal
o
ochranu
proti
úpadku,
stále
stávkují.
Zhruba
800
pilotů
opustilo
řady
demonstrantů
a
vrátilo
se
do
práce.