Ministerstvo
dopravy
reagovalo
na
nátlak
zastánců
bezpečnosti
a
podniklo
další
kroky,
aby
pro
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky
platily
stejné
bezpečnostní
požadavky
jako
pro
osobní
automobily.
Ministerstvo
navrhlo
požadavek
silnějších
střech
u
lehkých
nákladních
vozů
a
malých
dodávek,
počínaje
modely
od
roku
výroby
1992.
Vydalo
také
konečné
pravidlo
požadující,
aby
výrobci
automobilů
vybavovali
lehké
nákladní
vozy
a
malé
dodávky
tříbodovými
bezpečnostními
pásy
na
zadních
sedadlech,
a
to
u
modelů
od
roku
výroby
1992.
Tyto
pásy
jsou
již
vyžadovány
na
předních
sedadlech
vozů.
"Dnešní
krok,"
řekl
ministr
dopravy
Samuel
Skinner,
"představuje
díky
rozšíření
standardu
osobních
vozů
další
milník
v
pokračujícím
programu
zvyšování
bezpečnosti
řidičů
a
spolujezdců
v
lehkých
nákladních
vozech
a
malých
dodávkách."
V
září
ministerstvo
oznámilo,
že
bude
požadovat,
aby
lehké
nákladní
vozy
a
malé
dodávky
byly
na
předních
sedadlech
vybaveny
stejnými
opěrkami
hlavy,
jaké
se
už
dlouho
vyžadují
u
osobních
vozů.
Velká
trojka
výrobců
automobilů
uvedla,
že
změny
pravidel
nejsou
překvapením,
neboť
představitelé
Bushovy
administrativy
už
dlouho
říkali,
že
plánují
zavést
bezpečnostní
standardy
pro
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky.
Zastánci
bezpečnosti,
včetně
některých
členů
Kongresu,
už
léta
nutí
ministerstvo,
aby
rozšířilo
bezpečnostní
požadavky
platné
pro
osobní
auta
na
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky,
které
nyní
činí
téměř
třetinu
všech
prodaných
vozidel
v
USA.
Tvrdí,
že
mnoho
vozidel
zařazených
do
třídy
komerčních
lehkých
nákladních
vozů
převeze
ve
skutečnosti
více
osob
než
nákladu,
a
tudíž
by
měla
mít
stejné
bezpečnostní
prvky
jako
auta
osobní.
Během
Reaganovy
vlády
moc
štěstí
neměli.
"Ale
nyní
se
zdá,
že
tu
je
poměrně
systematické
úsilí
problém
vyřešit,"
řekl
Chuck
Hurley,
viceprezident
komunikací
z
Pojišťovacího
institutu
pro
bezpečnost
na
dálnicích.
"Nacházíme
se
v
úplně
jiném
regulačním
prostředí."
Senátor
John
Danforth
(republikán
za
Montanu)
pochválil
kroky
ministerstva
a
poznamenal,
že
nehody,
při
nichž
se
auto
obrátí
na
střechu,
zaviní
téměř
polovinu
všech
úmrtí
v
lehkých
nákladních
vozech.
"Mnoha
těmto
smrtelným
nehodám
bychom
mohli
zabránit
pomocí
standardů
minimální
odolnosti
střechy
proti
nárazu,"
řekl.
Senátor
Danforth
a
další
rovněž
chtějí,
aby
ministerstvo
požadovalo
dodatečné
bezpečnostní
vybavení
v
lehkých
nákladních
vozech
a
malých
dodávkách,
včetně
airbagů
či
automatických
bezpečnostních
pásů
na
předních
sedadlech
a
vylepšené
ochrany
proti
bočnímu
nárazu.
Návrh
ministerstva
na
odolnější
střechy
proti
nárazu
by
se
týkal
vozidel
s
hmotností
do
10 000
liber.
Střechy
by
musely
vydržet
sílu
1,5násobku
hmotnosti
nenaloženého
vozidla.
Během
testu
by
se
střecha
nesměla
stlačit
více
než
o
5
palců.
Vedoucí
představitel
společnosti
Chrysler
Corp.
v
Detroitu
řekl,
že
společnost
v
současnosti
nemá
na
zadních
sedadlech
lehkých
nákladních
vozů
tříbodové
bezpečnostní
pásy,
ale
plánuje
je
zavést
na
konci
modelového
roku
1990.
Řekl,
že
společnost
Chrysler
s
jistotou
očekává,
že
je
bude
mít
nainstalovány
ve
všech
modelech
své
řady
lehkých
nákladních
vozů
do
1.
září
1991.
Společnost
Chrysler
uvedla,
že
její
nákladní
vozy
a
dodávky
už
nyní
splňují
standardy
odolnosti
střechy
při
nárazu
platné
pro
osobní
auta.
John
Leinonen,
hlavní
inženýr
oddělení
bezpečnosti
vozů
společnosti
Ford
Motor
Co.
uvedl,
že
nákladní
auta
společnosti
Ford
splňují
standardy
odolnosti
střechy
při
nárazu
již
od
roku
1982.
Společnost
Ford
začala
instalovat
bezpečnostní
pásy
na
zadní
sedadla
do
nákladních
vozů
své
F-série
pickupů
Crew
Cab
u
modelů
roku
1989.
Nový
sportovně
užitkový
vůz
Explorer,
který
má
být
představen
příští
rok
na
jaře,
bude
také
vybaven
bezpečnostními
pásy
na
zadních
sedadlech.
Leinonen
řekl,
že
podle
jeho
očekávání
dodrží
společnost
Ford
tento
termín
bez
jakýchkoli
problémů.