wsj0064.cz

wsj0064.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Ministerstvo dopravy reagovalo na nátlak zastánců bezpečnosti a podniklo další kroky, aby pro lehké nákladní vozy a dodávky platily stejné bezpečnostní požadavky jako pro osobní automobily. Ministerstvo navrhlo požadavek silnějších střech u lehkých nákladních vozů a malých dodávek, počínaje modely od roku výroby 1992. Vydalo také konečné pravidlo požadující, aby výrobci automobilů vybavovali lehké nákladní vozy a malé dodávky tříbodovými bezpečnostními pásy na zadních sedadlech, a to u modelů od roku výroby 1992. Tyto pásy jsou již vyžadovány na předních sedadlech vozů. "Dnešní krok," řekl ministr dopravy Samuel Skinner, "představuje díky rozšíření standardu osobních vozů další milník v pokračujícím programu zvyšování bezpečnosti řidičů a spolujezdců v lehkých nákladních vozech a malých dodávkách." V září ministerstvo oznámilo, že bude požadovat, aby lehké nákladní vozy a malé dodávky byly na předních sedadlech vybaveny stejnými opěrkami hlavy, jaké se dlouho vyžadují u osobních vozů. Velká trojka výrobců automobilů uvedla, že změny pravidel nejsou překvapením, neboť představitelé Bushovy administrativy dlouho říkali, že plánují zavést bezpečnostní standardy pro lehké nákladní vozy a dodávky. Zastánci bezpečnosti, včetně některých členů Kongresu, léta nutí ministerstvo, aby rozšířilo bezpečnostní požadavky platné pro osobní auta na lehké nákladní vozy a dodávky, které nyní činí téměř třetinu všech prodaných vozidel v USA. Tvrdí, že mnoho vozidel zařazených do třídy komerčních lehkých nákladních vozů převeze ve skutečnosti více osob než nákladu, a tudíž by měla mít stejné bezpečnostní prvky jako auta osobní. Během Reaganovy vlády moc štěstí neměli. "Ale nyní se zdá, že tu je poměrně systematické úsilí problém vyřešit," řekl Chuck Hurley, viceprezident komunikací z Pojišťovacího institutu pro bezpečnost na dálnicích. "Nacházíme se v úplně jiném regulačním prostředí." Senátor John Danforth (republikán za Montanu) pochválil kroky ministerstva a poznamenal, že nehody, při nichž se auto obrátí na střechu, zaviní téměř polovinu všech úmrtí v lehkých nákladních vozech. "Mnoha těmto smrtelným nehodám bychom mohli zabránit pomocí standardů minimální odolnosti střechy proti nárazu," řekl. Senátor Danforth a další rovněž chtějí, aby ministerstvo požadovalo dodatečné bezpečnostní vybavení v lehkých nákladních vozech a malých dodávkách, včetně airbagů či automatických bezpečnostních pásů na předních sedadlech a vylepšené ochrany proti bočnímu nárazu. Návrh ministerstva na odolnější střechy proti nárazu by se týkal vozidel s hmotností do 10 000 liber. Střechy by musely vydržet sílu 1,5násobku hmotnosti nenaloženého vozidla. Během testu by se střecha nesměla stlačit více než o 5 palců. Vedoucí představitel společnosti Chrysler Corp. v Detroitu řekl, že společnost v současnosti nemá na zadních sedadlech lehkých nákladních vozů tříbodové bezpečnostní pásy, ale plánuje je zavést na konci modelového roku 1990. Řekl, že společnost Chrysler s jistotou očekává, že je bude mít nainstalovány ve všech modelech své řady lehkých nákladních vozů do 1. září 1991. Společnost Chrysler uvedla, že její nákladní vozy a dodávky nyní splňují standardy odolnosti střechy při nárazu platné pro osobní auta. John Leinonen, hlavní inženýr oddělení bezpečnosti vozů společnosti Ford Motor Co. uvedl, že nákladní auta společnosti Ford splňují standardy odolnosti střechy při nárazu již od roku 1982. Společnost Ford začala instalovat bezpečnostní pásy na zadní sedadla do nákladních vozů své F-série pickupů Crew Cab u modelů roku 1989. Nový sportovně užitkový vůz Explorer, který být představen příští rok na jaře, bude také vybaven bezpečnostními pásy na zadních sedadlech. Leinonen řekl, že podle jeho očekávání dodrží společnost Ford tento termín bez jakýchkoli problémů.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View