s-1
| Mají
jenom
hroty
,
které
se
ohřívají
nízkým
napětím
.
|
s-2
| Bylo
s
tím
dost
těžké
dělat
,
protože
to
bylo
hodně
přehřívané
,
a
v
dnešních
polovodičích
by
s
tím
byl
problém
letovat
.
|
s-3
| Pořád
se
tomu
ještě
věnujete
?
|
s-4
| Ano
,
pořád
se
věnuju
elektrotechnice
,
teď
hlavně
slaboproudu
,
hifi
technice
,
zesilovačům
a
samozřejmě
všemu
kolem
.
|
s-5
| Takže
je
to
vaše
celoživotní
vášeň
?
|
s-6
| Přesně
tak
.
|
s-7
| Dobře
.
|
s-8
| Podíváme
se
dál
.
|
s-9
| Copak
to
máme
tady
?
|
s-10
| Tohleto
je
hlavní
brána
vchodu
do
Škodovky
.
|
s-11
| Bylo
to
na
konci
války
,
kdy
v
dubnu
bombardovaly
americké
svazy
Škodovku
.
|
s-12
| Tohle
je
čelní
stěna
z
Tylovy
ulice
.
|
s-13
| Hlavní
brána
je
rozbitá
totálně
.
|
s-14
| Je
to
Škodovka
.
|
s-15
| Kdo
to
fotil
?
|
s-16
| To
jsem
fotil
já
.
|
s-17
| Je
to
nedokonalé
,
protože
jsme
měli
obyčejné
kodaky
.
|
s-18
| Je
to
kontaktní
snímek
a
ještě
amatérsky
vyvolaný
a
dělaný
.
|
s-19
| Ten
záběr
a
fotku
mám
schované
dodnes
,
protože
takto
byla
poničená
Škodovka
za
náletu
v
dubnu
roku
1945
.
|
s-20
| Proč
jste
to
fotil
?
|
s-21
| Bylo
úžasné
vidět
,
že
konec
války
je
na
dohled
,
a
byl
v
tom
i
kus
odvahy
.
|
s-22
| Němci
nesměli
vidět
,
že
to
někdo
fotí
,
protože
to
bylo
zakázané
.
|
s-23
| Rozumím
.
|
s-24
| Bylo
to
nebezpečné
?
|
s-25
| Byl
to
mžik
,
kdy
jsem
to
při
návštěvě
té
poničené
části
Škodovky
mohl
vyfotit
.
|
s-26
| Bylo
to
spíš
zajímavé
z
hlediska
historického
.
|
s-27
| Omlouvám
se
za
.
.
.
|
s-28
| Bylo
tam
hodně
zvědavců
,
přestože
to
bylo
nebezpečné
?
|
s-29
| Zvědavců
moc
ne
,
protože
se
tam
lidi
nesměli
shlukovat
.
|
s-30
| Bylo
možné
jenom
přejít
,
nezdržovat
se
a
nestát
.
|
s-31
| Udělal
jste
více
takových
fotek
?
|
s-32
| Ano
,
mám
těch
fotek
celou
sérii
.
|
s-33
| Co
všechno
jste
ještě
vyfotil
?
|
s-34
| Vyfotil
jsem
to
ještě
z
jiných
záběrů
.
|
s-35
| Pak
jsem
ještě
fotil
některá
poškozená
místa
v
Plzni
.
|
s-36
| Bombardování
mělo
velice
špatný
důsledek
na
příjezd
vlaku
do
Plzně
.
|
s-37
| Bohužel
se
jim
nepovedlo
zbořit
most
.
|
s-38
| Kolem
bylo
velice
mnoho
kráterů
,
ale
ten
železniční
most
při
vjezdu
od
Prahy
do
Plzně
vydržel
.
|
s-39
| Takže
celá
Plzeň
nebyla
takhle
poničena
?
|
s-40
| Ne
,
nebyla
.
|
s-41
| Vedle
nádraží
byla
čtvrť
,
teď
si
netroufám
hádat
,
ale
myslím
,
že
se
jmenovala
Cikánka
,
kde
bylo
velice
zasažené
místo
.
|
s-42
| Zahynuli
tehdy
i
nějací
lidé
?
|
s-43
| Samozřejmě
.
|
s-44
| Když
jsme
druhý
den
,
protože
jsme
museli
do
práce
,
jeli
vlakem
,
museli
jsme
vystoupit
před
Doubravkou
.
|
s-45
| I
když
most
nebyl
zničený
,
byl
poškozený
.
|
s-46
| Pak
jsme
šli
podél
trati
přes
plzeňské
nádraží
.
|
s-47
| Pamatuju
se
,
že
v
pravé
chodbě
,
která
je
dneska
v
té
podobě
,
jak
byla
,
bíle
vykachlíkovaná
,
byli
oběti
právě
z
toho
seřazovacího
nádraží
.
|
s-48
| Byl
to
celý
vojenský
vlak
Maďarů
.
|
s-49
| Byli
tam
poskládáni
a
pak
byli
společně
pohřbeni
u
svatého
Václava
v
Plzni
nahoře
za
Doubravkou
.
|
s-50
| Dobře
.
|