s-1
| Pak
třeba
burek
,
to
je
takové
zvláštní
jídlo
.
|
s-2
| Mám
ráda
papriky
,
rajčata
,
tohle
všechno
ano
,
ale
rozhodně
nemusím
ryby
nebo
mořské
plody
.
|
s-3
| Jednou
jsem
něco
ochutnala
,
ale
ne
,
není
to
moje
.
|
s-4
| Jezdila
jste
do
Jugoslávie
sama
?
|
s-5
| Jak
říkám
,
do
Jugoslávie
jsem
jezdila
se
sestrou
,
díky
tomu
,
že
měli
možnost
tam
jezdit
na
dovolenou
od
podniku
.
|
s-6
| Jezdila
tam
poměrně
stejná
skupina
lidí
,
takže
jsme
se
znali
se
spoustou
lidí
.
|
s-7
| Kromě
toho
moje
sestra
znala
i
místní
lidi
,
protože
tam
byla
mockrát
,
takže
jsme
byli
i
u
nich
na
návštěvě
.
|
s-8
| Jugoslávie
mi
byla
hodně
blízká
.
|
s-9
| Co
vidíme
tady
?
|
s-10
| Když
jsem
dodělala
sociálně
-
právní
školu
,
nastoupila
jsem
do
družiny
mládeže
,
byla
jsem
vychovatelka
.
|
s-11
| Měli
jsme
pedagopsychologii
,
ale
pochopitelně
většina
z
nás
chtěla
jít
učit
a
tak
jsem
si
musela
ještě
dodělat
zkoušky
pro
učitele
Národní
školy
.
|
s-12
| Dnes
je
pro
Národní
školy
,
tedy
pro
základní
školu
,
povinná
vysoká
škola
,
tenkrát
byla
střední
škola
.
|
s-13
| Udělala
jsem
si
doplňovací
zkoušky
a
po
deseti
letech
,
co
jsem
byla
v
práci
,
jsem
se
dostala
k
učení
.
|
s-14
| Dva
roky
jsem
učila
ve
škole
Na
Petřinách
čtvrtou
,
pátou
třídu
,
to
jsou
moji
žáci
.
|
s-15
| Jaké
předměty
jste
učila
?
|
s-16
| Učila
jsem
úplně
všechno
,
ve
čtvrté
a
páte
třídě
se
učilo
úplně
všechno
.
|
s-17
| Byl
to
pro
mě
problém
.
|
s-18
| Problém
to
nebyl
,
protože
jsem
se
dostala
k
učení
strašně
pozdě
,
takže
se
už
spousta
věcí
změnila
oproti
tomu
,
co
se
učívávalo
dřív
.
|
s-19
| Kdybych
vzala
jeden
příklad
,
musela
jsem
se
nově
naučit
vybraná
slova
.
|
s-20
| Pochopitelně
jsem
nechtěla
zaostávat
za
dětmi
,
když
jsem
je
měla
kontrolovat
.
|
s-21
| Dělalo
mi
problém
učit
počty
,
protože
jsem
je
nikdy
ráda
neměla
.
|
s-22
| Každý
den
jsem
s
dětmi
zpívala
,
to
mě
těšilo
a
to
jsem
do
nich
.
.
.
|
s-23
| Nedá
se
říct
,
tloukla
,
to
by
bylo
špatné
.
|
s-24
| Ráno
,
když
jsme
začali
vyučování
,
jsem
je
naučila
každý
týden
jednu
písničku
.
|
s-25
| Každý
den
ráno
,
než
začalo
vyučování
,
jsme
spolu
zpívali
.
|
s-26
| Jak
dlouho
jste
učila
?
|
s-27
| Učila
jsem
jenom
dva
roky
,
pak
jsem
byla
požádána
,
abych
šla
pracovat
s
dětmi
na
úseku
pionýrské
organizace
.
|
s-28
| Měly
vás
děti
jako
učitelku
rády
?
|
s-29
| Řekla
bych
,
že
ano
.
|
s-30
| Dokonce
mi
bylo
vyčítáno
,
že
jsem
na
ně
moc
hodná
,
že
spolu
dobře
vycházíme
.
|
s-31
| Žádnému
dítěti
jsem
nedala
dvojku
z
chování
.
|
s-32
| Neviděla
jsem
,
že
by
tam
bylo
nějaké
dítě
,
které
by
si
dvojku
zasloužilo
.
|
s-33
| Až
pak
v
páté
třídě
jsem
to
musela
udělat
více
méně
z
jednoho
důvodu
.
|
s-34
| Nedá
se
říct
,
že
jsem
tomu
k
byla
donucená
,
ale
musela
jsem
to
udělat
.
|
s-35
| Jeden
chlapec
,
Víťa
,
ten
tady
na
fotce
není
,
ještě
si
ho
do
dneška
pamatuju
,
ukradl
kolo
.
|
s-36
| I
když
jsem
se
ho
ptala
,
proč
to
udělal
.
.
.
|
s-37
| To
bylo
dítě
,
které
se
přestěhovalo
z
chudé
čtvrti
z
Prahy
5
a
strašně
toužilo
mít
kolo
.
|
s-38
| Půjčil
si
ho
a
zkrátka
ho
nevrátil
včas
,
takže
bylo
řečeno
,
že
ho
ukradl
.
|
s-39
| Mně
to
přišlo
líto
.
|
s-40
| Proto
jsem
mu
musela
dát
dvojku
z
chování
.
|
s-41
| Na
děti
jsem
si
nestěžovala
,
měla
jsem
je
ráda
.
|
s-42
| Oproti
dnešku
jsem
tenkrát
měla
ve
třídě
42
dětí
.
|
s-43
| V
té
době
se
narodila
spousta
dětí
a
byly
hodně
plné
třídy
.
|
s-44
| To
bylo
proti
dnešku
dost
,
když
je
jich
tak
v
průměru
kolem
25
.
|
s-45
| Co
je
na
této
fotografii
?
|
s-46
| To
je
potom
,
když
jsem
pracovala
na
Praze
6
.
|
s-47
| Tam
jsem
pracovala
v
organizaci
,
vám
to
asi
nic
moc
řikat
nebude
,
protože
jste
mladá
,
Národní
fronta
.
|
s-48
| Tam
jsem
pracovala
.
|
s-49
| Tohle
jsou
představitelé
různých
organizací
,
které
v
té
době
pracovaly
na
Praze
6
,
to
byla
část
Dejvice
,
Břevnov
.
|
s-50
| Dostali
jsme
pozvání
k
prezidentovi
Ludovíku
Svobodovi
.
|