Dependency Tree

mf930713_006

ProjectPDT
Genreperson_interv

Select a sentence

s-1 Talent jako sebezničující energie
s-2 "K UZOUFÁNÍ OBYČEJNÉ PLÁNY" REŽISÉRA PETRA LÉBLA V DIVADLE NA ZÁBRADLÍ
s-3 P - Režisér, výtvarník a herec Petr Lébl (1965) na sebe upozornil již v amatérském souboru JELO... inscenacemi od Vonnegutovy Grotesky přes Eliadeho Hada po Uhdeho Výběrčího.
s-4 První Léblova režie v profesionálním divadle - hra Egona Tobiáše Vojcev - se na scéně pražského Labyrintu dočkala kontroverzního přijetí:
s-5 "V horším případě to vypadalo, že si v divadle drží duševně nemocného člověka, v lepším, že jde o propadák," komentuje tehdejší ohlasy P. Lébl.
s-6 Ale hned s následující inscenací Dorstovy hry Fernando Krapp mi napsal dopis obsadil v anketě kritiků za loňský rok druhé místo.
s-7 Lébl patří i k tvůrcům televizního Studia Kroměříž a v Divadle Na zábradlí, kde nedávno nastudoval Pokojíček od J. A. Pitínského, je od příští sezóny uměleckým šéfem.
s-8 V osmadvaceti jste uměleckým šéfem profesionálního divadla.
s-9 Splnil se tak jeden z vašich snů?
s-10 "Ocitl jsem se na pokraji splněného snu - z čehož lze odhadnout, že mne brzy někdo bude chtít probudit.
s-11 Pokusím se ubránit ten spánek co nejdéle - začnu sběrem kaštanů a výrobou budek pro ptáky.
s-12 Ostatně, o sny vůbec nejde.
s-13 Kdyby se tak podařilo splnit sny těm druhým."
s-14 Nebojíte se, že vás řada lidí odmítne jako příliš mladého šéfa respektovat?
s-15 "Myslím, že to nebude otázka věku."
s-16 Svými inscenacemi - zejména jejich výtvarným pojetím - jste si vysloužil pověst postmodernistického tvůrce.
s-17 Nastane nyní na Zábradlí postmodernistická éra?
s-18 "Nenastane.
s-19 O postmodernismu mluví většinou lidé, kteří se doslechli, že by to mohlo znamenat, 'jako že' se plete do sebe cokoli s čímkoli.
s-20 plány jsou proti tomu k uzoufání obyčejné: herci budou hrát hry pro lidi."
s-21 S kým se o splnění svých plánů pokusíte?
s-22 "Rád bych pozval ke spolupráci režiséry Jana Nebeského, J. A. Pitínského a Hanu Burešovou."
s-23 Představuje pro vás DAMU školu, která talenty rozvíjí, nebo ubíjí?
s-24 "Studuji DAMU trpělivě již osm let, žádného ubíjení jsem si nevšiml.
s-25 Je ale docela možné, že nepatřím mezi talentované studenty."
s-26 Co si vlastně pod pojmem talent představujete?
s-27 "Talent je určitý druh energie, která se za ideálních podmínek může dokonce sama zahubit.
s-28 Je to ale otázka úhlu pohledu: nejde o žádné zničení - jde o směr, směřování, které se - je-li upřímné a zásadní - brzy ztratí z dohledu.
s-29 Diváci potom stojí na okraji kráteru a vzpomínají: tady byla kdysi vysoká hora, jo, jo."
s-30 Pověstné jsou vaše dopisy a vzkazy recenzentům.
s-31 Znamená to, že odmítáte kritiku jako takovou?
s-32 "Recenzentům píšu proto, že je mi líto, když neumějí to, co viděli, promyslet a pojmenovat.
s-33 Vadí mi, jak nedostatečně se věnují práci herců.
s-34 Kdyby tušili, jak jejich pitomé výplody dokážou hercům ublížit, praštili by se přes ruce sami.
s-35 Z deseti článků o předposlední inscenaci jich sedm dopodrobna popisovalo první scénu - tedy první tři minuty hry.
s-36 Připadalo mi to zvláštní - proč třeba nenapíšou něco o prostředku?
s-37 Zeptal jsem se na to pana profesora Vyskočila - laskavého a trpělivého patrona mého divadelního snažení - a on se tomu smál."

Text viewDownload CoNNL-U