Dependency Tree

mf930709_101

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-7
Genresport
Text typepub

Select a sentence

s-1 Křehké lodě stále víc polepené
s-2 KAJAKÁŘ HILGERT O VLÁSEK UNIKL DISKVALIFIKACI
s-3 M -
s-4 Luboši Hilgertovi, českému kajakáři, se zastavil dech, když mu v cíli první jízdy kvalifikace na mistrovství světa ve vodním slalomu zvážili loď.
s-5 Měla o 60 gramů méně, než je nejnižší přípustná hmotnost kajaků - 9 kg.
s-6 To mohlo znamenat diskvalifikaci.
s-7 Při trojnásobném kontrolním měření ukazovala váha dvakrát o čtyřicet a jednou o dvacet gramů méně.
s-8 Odborné znalosti tu uplatnil předseda Českého svazu Jaroslav Pollert.
s-9 "Pánové," prohlásil, "ta váha musí mít zcela fixovanou podlahu, aby byla dokonale znivelizována.
s-10 A jak tak koukám..."
s-11 Hilgertovi to prošlo.
s-12 "Když byla loď suchá, vážila 8,970 kg, a když byla mokrá, 9,110 kg," řekl Hilgert.
s-13 " jsem počítal, že mi do při jízdě trochu nateče."
s-14 To se nestalo.
s-15 Hilgert chtěl pro další závod dovážit kajak olověným plechem, ale ten nebyl k mání.
s-16 Dostal od pořadatelů mosazné válečky o hmotnosti 200 400 gramů.
s-17 "Upevním je do pěnových držáků na dně lodi," prohlásil.
s-18 Křehké skořápky pro vodní slalom, s velkou mírou točivosti na vlnách, nevydrží dlouho.
s-19 "Dobré lodě se dnes stavějí tak, že jsou hodně tvrdé, ale tím méně vydrží při nárazech na kameny.
s-20 Moje nová loď praskala, i když jsem ji měl jen tři dny.
s-21 A tak jedu na staré," říká olympijský vítěz Lukáš Pollert.
s-22 " si ostatně nejsem schopen udělat stejné sezení do dvou lodí.
s-23 A když si na jednu loď zvyknu, nerad ji měním."
s-24 Pollertova kanoe je polepena pryskyřicí, četné rány i boule.
s-25 Ale nenese žádnou firmu sponzora.
s-26 S firmou Real se Pollert nedohodl, a tak nálepku odstranil.
s-27 "Slíbili mi peníze, auto, ale nic jsem nedostal," říká Pollert.
s-28 V současné době je povolena jakákoli reklama.
s-29 Je zakázáno propagovat pouze cigarety.
s-30 Někteří zahraniční závodníci toho bohatě využívají, jejich barevné lesklé lodě jsou polepeny od špičky na záď.
s-31 Zvláštní výjimkou v tomto veletrhu firem je Hilgertův kajak.
s-32 Nese logo HIKO.
s-33 "To je moje a bráchova firma, vyrábíme všechno pro vodní sporty," říká Hilgert.
s-34 Je pravděpodobně jediným závodníkem, který na své lodi propaguje svou firmu.
s-35 Marcela Sadilová jede na kajaku s reklamou herny Bohemia Ringo a bratří Šterclové nalepovali velké logo na svou debl kanoi na poslední chvíli.
s-36 Přivezl je do Mezzany zástupce firmy informační technologie Syscom.
s-37 "Nikdo nás nechtěl sponzorovat, ale nakonec se jedna firna našla.
s-38 Dala málo, ale dala.
s-39 Nejezdíme pro peníze, ale z něčeho žít musíme," prohlásili bratří Šterclové.
s-40 Pro české reprezentanty založil svaz bankovní konto, z něhož mohou čerpat pouze na své vybavení, na lodě, pádla, výstroj.
s-41 Dobrá loď přijde průměrně na dvacet tisíc korun, u domácích výrobců, bratislavského Vajdy a teplického Nováka, je podstatně lacinější.
s-42 Nápis Vajda jako jediné logo mají na své debl kanoi Šimek a Rohan.
s-43 "Sponzorskou smlouvu s Vajdou nemáme," říká Miroslav Šimek.
s-44 "Loď jsem si koupili, ale Vajdovu reklamu vezeme."
s-45 "Nám to nic neudělá," doplňuje Jiří Rohan, "a jemu to může pomoct.
s-46 Na olympiádě měl jako výrobce jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili."
s-47 Jednou z nejdražších lodí na mistrovství světa je sjezdová debl kanoe, na níž Slováci Vladimír Vala, někdejší Čech, který se ve Zvolenu oženil, a Jaroslav Slúčik vyhráli stříbrnou medaili ve sjezdu.
s-48 Ureflex II, postavená z karbonových vláken, přišla na 120 000 slovenských korun.

Text viewDownload CoNNL-U