s-1
|
Křehké
lodě
stále
víc
polepené
|
s-2
|
KAJAKÁŘ
HILGERT
O
VLÁSEK
UNIKL
DISKVALIFIKACI
|
s-3
|
M
-
|
s-4
|
Luboši
Hilgertovi,
českému
kajakáři,
se
zastavil
dech,
když
mu
v
cíli
první
jízdy
kvalifikace
na
mistrovství
světa
ve
vodním
slalomu
zvážili
loď.
|
s-5
|
Měla
o
60
gramů
méně,
než
je
nejnižší
přípustná
hmotnost
kajaků
-
9
kg.
|
s-6
|
To
mohlo
znamenat
diskvalifikaci.
|
s-7
|
Při
trojnásobném
kontrolním
měření
ukazovala
váha
dvakrát
o
čtyřicet
a
jednou
o
dvacet
gramů
méně.
|
s-8
|
Odborné
znalosti
tu
uplatnil
předseda
Českého
svazu
Jaroslav
Pollert.
|
s-9
|
"Pánové,"
prohlásil,
"ta
váha
musí
mít
zcela
fixovanou
podlahu,
aby
byla
dokonale
znivelizována.
|
s-10
|
A
jak
tak
koukám..."
|
s-11
|
Hilgertovi
to
prošlo.
|
s-12
|
"Když
byla
loď
suchá,
vážila
8,970
kg,
a
když
byla
mokrá,
9,110
kg,"
řekl
Hilgert.
|
s-13
|
"Já
jsem
počítal,
že
mi
do
ní
při
jízdě
trochu
nateče."
|
s-14
|
To
se
nestalo.
|
s-15
|
Hilgert
chtěl
pro
další
závod
dovážit
kajak
olověným
plechem,
ale
ten
nebyl
k
mání.
|
s-16
|
Dostal
od
pořadatelů
mosazné
válečky
o
hmotnosti
200
až
400
gramů.
|
s-17
|
"Upevním
je
do
pěnových
držáků
na
dně
lodi,"
prohlásil.
|
s-18
|
Křehké
skořápky
pro
vodní
slalom,
s
velkou
mírou
točivosti
na
vlnách,
nevydrží
dlouho.
|
s-19
|
"Dobré
lodě
se
dnes
stavějí
tak,
že
jsou
hodně
tvrdé,
ale
tím
méně
vydrží
při
nárazech
na
kameny.
|
s-20
|
Moje
nová
loď
praskala,
i
když
jsem
ji
měl
jen
tři
dny.
|
s-21
|
A
tak
jedu
na
staré,"
říká
olympijský
vítěz
Lukáš
Pollert.
|
s-22
|
"Já
si
ostatně
nejsem
schopen
udělat
stejné
sezení
do
dvou
lodí.
|
s-23
|
A
když
si
na
jednu
loď
zvyknu,
nerad
ji
měním."
|
s-24
|
Pollertova
kanoe
je
polepena
pryskyřicí,
má
četné
rány
i
boule.
|
s-25
|
Ale
nenese
žádnou
firmu
sponzora.
|
s-26
|
S
firmou
Real
se
Pollert
nedohodl,
a
tak
nálepku
odstranil.
|
s-27
|
"Slíbili
mi
peníze,
auto,
ale
nic
jsem
nedostal,"
říká
Pollert.
|
s-28
|
V
současné
době
je
už
povolena
jakákoli
reklama.
|
s-29
|
Je
zakázáno
propagovat
pouze
cigarety.
|
s-30
|
Někteří
zahraniční
závodníci
toho
bohatě
využívají,
jejich
barevné
lesklé
lodě
jsou
polepeny
od
špičky
na
záď.
|
s-31
|
Zvláštní
výjimkou
v
tomto
veletrhu
firem
je
Hilgertův
kajak.
|
s-32
|
Nese
logo
HIKO.
|
s-33
|
"To
je
moje
a
bráchova
firma,
vyrábíme
všechno
pro
vodní
sporty,"
říká
Hilgert.
|
s-34
|
Je
pravděpodobně
jediným
závodníkem,
který
na
své
lodi
propaguje
svou
firmu.
|
s-35
|
Marcela
Sadilová
jede
na
kajaku
s
reklamou
herny
Bohemia
Ringo
a
bratří
Šterclové
nalepovali
velké
logo
na
svou
debl
kanoi
na
poslední
chvíli.
|
s-36
|
Přivezl
je
do
Mezzany
zástupce
firmy
informační
technologie
Syscom.
|
s-37
|
"Nikdo
nás
nechtěl
sponzorovat,
ale
nakonec
se
jedna
firna
našla.
|
s-38
|
Dala
málo,
ale
dala.
|
s-39
|
Nejezdíme
pro
peníze,
ale
z
něčeho
žít
musíme,"
prohlásili
bratří
Šterclové.
|
s-40
|
Pro
české
reprezentanty
založil
svaz
bankovní
konto,
z
něhož
mohou
čerpat
pouze
na
své
vybavení,
na
lodě,
pádla,
výstroj.
|
s-41
|
Dobrá
loď
přijde
průměrně
na
dvacet
tisíc
korun,
u
domácích
výrobců,
bratislavského
Vajdy
a
teplického
Nováka,
je
podstatně
lacinější.
|
s-42
|
Nápis
Vajda
jako
jediné
logo
mají
na
své
debl
kanoi
Šimek
a
Rohan.
|
s-43
|
"Sponzorskou
smlouvu
s
Vajdou
nemáme,"
říká
Miroslav
Šimek.
|
s-44
|
"Loď
jsem
si
koupili,
ale
Vajdovu
reklamu
vezeme."
|
s-45
|
"Nám
to
nic
neudělá,"
doplňuje
Jiří
Rohan,
"a
jemu
to
může
pomoct.
|
s-46
|
Na
olympiádě
měl
jako
výrobce
jednu
zlatou
a
jednu
stříbrnou
medaili."
|
s-47
|
Jednou
z
nejdražších
lodí
na
mistrovství
světa
je
sjezdová
debl
kanoe,
na
níž
Slováci
Vladimír
Vala,
někdejší
Čech,
který
se
ve
Zvolenu
oženil,
a
Jaroslav
Slúčik
vyhráli
stříbrnou
medaili
ve
sjezdu.
|
s-48
|
Ureflex
II,
postavená
z
karbonových
vláken,
přišla
na
120 000
slovenských
korun.
|