Dependency Tree

mf920922_007

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-4
Genreletter
Text typeinf

Select a sentence

s-1 z dopisů čtenářů
s-2 V této rubrice citujeme i z dopisů, k nimž redakce výhrady, i z těch, které obsahují diskutabilní tvrzení.
s-3 Z otevřeného dopisu vedení automobilového koncernu ŠKODA Mladá Boleslav
s-4 Vážení pánové, v pátek 4. září 1992 odpověděl zástupce vaší firmy pan Milan Smutný redaktorovi MF DNES na otázku, zda se do výroby dostane také kdysi slibovaná levnější verze FAVORITA takto: "Ne.
s-5 Zákazníci od nás žádají něco jiného.
s-6 Nás nic nevede k tomu, abychom základní provedení znehodnocovali, abychom šidili vybavení vozu.
s-7 Nemáme důvod, proč do něho montovat slabší motor, když motoristé žádají silnější."
s-8 Dále upřesnil, že chystáte výrobu nového vozu vyšší třídy - něco mezi modely VW GOLF a PASSAT.
s-9 Tento arogantní výrok bohužel dokonale ilustruje současný stav naší společnosti i vaše monopolní postavení na trhu, které "tržně" využíváte.
s-10 Potřeby a požadavky našich motoristů jsou totiž v převážné většině docela jiné, než jak je vidí pan Smutný, a tudíž i vaše firma.
s-11 Nepochybuji o tom, že se vždy najde skupina lidí, kteří si mohou dovolit zaplatit 150 000 korun a více za různé modifikace FAVORITA, ale drtivá většina motoristů tyto peníze nemá, a v době dohledné mít nebude, protože tato částka jednoduše není "vydělatelná" běžnými příjmy a v přijatelné době.
s-12 Mám na mysli příjmy učitelů, farmaceutů, dělníků...
s-13 Vím, že v dnešní době lze jen velmi těžko apelovat na jakékoliv sociální cítění, ale když ve vás není ani špetka národní hrdosti a zodpovědnosti k většině českých motoristů, nepouštějte alespoň do sdělovacích prostředků informace, ze kterých na hony čiší využívání monopolního postavení vašeho koncernu, a konec konců i neschopnost vlády.
s-14 J. A. Zentrich, Otrokovice

Text viewDownload CoNNL-U