Dependency Tree

ln95049_134

ProjectPDT
Genrenews

Select a sentence

s-1 Optimistické výhledy pro Opel
s-2 Barčák lituje, že se neprosadil projekt továrny
s-3 "Čtrnáct let jsem neměl nehodu a málem jsem se považoval za neomylného řidiče," povzdechl si při našem povídání Andrej Barčák, polistopadový ministr zahraničního obchodu a v současnosti zástupce značky Opel pro země střední a východní Evropy.
s-4 Při nedávné nehodě, která se naštěstí obešla bez zranění, se mu podařilo zcela 'odepsat' omegu.
s-5 Při rychlosti, v jaké vylétl z úzké okresky (z pochopitelných důvodů ji raději neuvedeme), to na druhé straně vůbec není špatná reklama bezpečnosti vozů, které Andrej Barčák prodává v Polsku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Jugoslávii, Řecku a Turecku.
s-6 "Kvůli embargu nyní v bývalé Jugoslávii neprodáváme nic.
s-7 Podle počtu prodaných aut jsme v bilanci roku 1994 na tom nejlépe v Maďarsku s 22 000 vozy včetně užitkových.
s-8 A s 22,56 procenty máme v Maďarsku i největší podíl na trhu," řeklA . Barčák.
s-9 Plány v Turecku překazil pád turecké liry.
s-10 Oproti očekávanému celkovému odbytu 460 000 aut všech značek se prodala sotva polovina.
s-11 Přitom právě v téhle zemi stojí montovna.
s-12 V Maďarsku se zase vyrábějí motory.
s-13 Původní plán 250 000 roční produkce se podle současných výhledů vyšplhat přes 600 000 motorů ročně.
s-14 Opel stál hodně i o továrnu na území bývalého Československa.
s-15 Ale k realizaci tohoto projektu nikdy nedošlo.
s-16 A. Barčák vzpomíná: "Samozřejmě to mrzí.
s-17 Nejen , ale velká část vedení General Motors byla přesvědčena o kvalitě práce v Československu.
s-18 Vždycky jsme uvažovali o bezcelní zóně zajišťující určitý režim bez ohledu na politické síly.
s-19 Ale neměli jsme tenkrát čas a v době slovenské i federální vládě chyběly rovněž zkušenosti s uplatněním takových investic."
s-20 Továrna měla vyrůst u Bratislavy.
s-21 I tak patří Oplu na českém trhu v současnosti třetí místo se čtyřmi a půl tisícovkami prodaných aut.
s-22 A. Barčák je však ještě optimističtější: "V devadesátém jsme začínali s třemi stovkami aut, nyní se blížíme k pěti tisícům.
s-23 A vzhledem k tomu, že Škodovka zvyšuje ceny rychleji, než jsme očekávali, není daleko doba, kdy se dostaneme k číslu 10 000."

Text viewDownload CoNNL-U