Dependency Tree

ln95049_061

ProjectPDT
Genrereview

Select a sentence

s-1 Sestup ;do Údolí
s-2 Údolí, Mrak, Tráva, Stromy, Lesní tůň, Léto, Málo z mála, Podzimní, Proč se spustil déšť, Ráno bylo bílé, Roztál sníh...
s-3 Prostým citem prodchnutý vztah k přírodě v jejích nejvšednějších projevech, střádání optimismu z jejích každodenních podob...
s-4 Ani si nemusíme poslechnout novou, celkově teprve druhou desku písničkáře Bohdana Mikoláška, nazvanou Údolí: vždyť stačí jen přečíst si popořádku názvy písniček...
s-5 Mikolášek přišel s tímto rozvroucněně naivním přístupem koncem šedesátých let, tudíž před Janem Nedvědem.
s-6 Oba zaníceně velebí čistou lásku, oba se rozhořčují nad špatnostmi lidského světa.
s-7 Také jejich hlasy si svou ryze upřímnou naléhavostí příliš nezadají.
s-8 A přece zůstává dost rozdílů.
s-9 Mikoláškovy songy především nikdy nepůsobí dojmem, že byly spíchnuty narychlo.
s-10 Prozrazují větší promyšlenost, kdyby v ničem jiném, tak určitě v hudebním doprovodu.
s-11 Písničkář měl totiž na promýšlení moře času, neboť i ty nejznámější písně se dostaly na nosič po předlouhých letech.
s-12 LP Znovu... si totiž Mikolášek vydal - vlastním nákladem - v roce 1988 (později reedice u Bontonu).
s-13 Vtírá se otázka, zda Mikolášek tehdy nevybral ze své emigrantské zásuvky právě ty nejzdařilejší kousky.
s-14 Pak by totiž hrozilo, že každá další nahrávka bude o poznání slabší.
s-15 Aspoň Údolí k podobné domněnce přímo svádí.
s-16 V porovnání se Znovu... na textově i melodicky výraznější popěvek chybí a v paměti snad utkví leda Léto.
s-17 Jako kdyby se Mikolášek rozřeďoval...
s-18 Stejně jako poprvé, i nyní si autor vše zařídil sám - od napsání a skládání přes aranžmá a rodinné nahrávání v soukromém studiu po samotné vydání.
s-19 (Pouze o výlis se postaraly Loděnice.)
s-20 Rodinná pohoda jako by mírně prosákla celou nahrávkou.
s-21 I kdybychom si odmyslili skutečnost, že Mikoláškovi nejbližší příbuzní se projektu zúčastnili i pěvecky, poslech alba Údolí evokuje ovzduší domáckého poklidu a harmonie plné tichého srozumění.
s-22 Všechno je sladěno, ačkoli Mikolášek se jednoduchému ztvárnění svých nápadů vyhýbá.
s-23 Zkušenosti s elektroakustickou hudbou v něm probudily skutečného tvůrce, jakkoli doprovod vždy zachovává poslušnost vůči rázu které písně.
s-24 Ve svém hledačském rozletu využil Mikolášek nejrůznějších nástrojů, a k přizvukování si navíc pozval několik hostů, mezi nimi například svého někdejšího spoluhráče Michaela Kocába.
s-25 Udivuje však, že při vší nápadité rozmanitosti v aranžmá zní nahrávky Bohdana Mikoláška poměrně jednostrunně.
s-26 Kde to, kruci, vězí?

Text viewDownload CoNNL-U