Dependency Tree

ln95048_162

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-1
Genredescription
Text typepub

Select a sentence

s-1 Transformace drah se dopracuje
s-2 Hlavním principem změn na železnici je dosažení tržního prostředí
s-3 Projekt transformace Českých drah, který tento týden projednávala správní rada, byl po vyjasnění připomínek meziresortního řízení navržen k dopracování.
s-4 Doplněný návrh by měl obsahovat dvě varianty řešení s tím, že se k němu správní rada Českých drah znovu sejde 3. března.
s-5 Projekt transformace, který byl předložen na jednání správní rady, předpokládal v první fázi změnu statutu ČD ze státní organizace na státní podnik s tím, že zároveň bude zahájena příprava k vyčlenění majetku souvisejícího s funkcí železničního dopravce v nákladní a osobní dopravě.
s-6 Důležitou vstupní podmínkou této varianty transformace je rozhodnutí o rozčlenění železniční dopravní cesty na celostátní a regionální podle ustanovení nového zákona o drahách.
s-7 Postupně by mělo být připraveno vymezení majetku železniční nákladní dopravy, osobní dálkové a regionální dopravy včetně příslušných regionálních drah.
s-8 Tyto komplexy by pak měly být navrženy k privatizaci s tím, že v nich bude stanoven podíl státu.
s-9 Přitom pro privatizace osobní dopravy a drah budou stanovena dlouhodobá stabilní dotační pravidla.
s-10 Tím se dále zajistí organizační oddělení funkce dopravce od řízení železničního provozu a údržby traťové sítě a vytvoří podmínky pro postupnou privatizaci dopravce.
s-11 S rychlejším procesem privatizace se uvažuje v nákladní dopravě.
s-12 V osobní dopravě a regionálních drahách by měl postup probíhat v závislosti na možnostech státu zabezpečit stabilní podnikatelské prostředí.
s-13 K této verzi, která navrhuje úplné oddělení dopravní cesty a přepravy, požaduje správní rada dopracovat variantu oddělení pouze finanční a fyzické pod určitým centrálním zastřešením, přičemž právní forma tohoto zastřešení zatím není jasná.
s-14 Varianty však mají sledovat stejný cíl, kterým je dosažení tržního a konkurenčního prostředí na železničním dopravním trhu.
s-15 Po novém projednání počátkem března bude materiál odeslán na poradu ministrů.
s-16 Jak bude celý proces transformace dlouho trvat, záleží podle náměstka ministra financí Téry na rychlosti projednání předložených materiálů ve vládě a na jeho administrativním zvládnutí.

Text viewDownload CoNNL-U