Dependency Tree

ln95048_067

ProjectPDT
Genreperson_interv

Select a sentence

Showing 102 - 201 of 125 • previous

s-102 Pro obnovu těchto hodnot se však dělá málo.
s-103 Kdo by v době, jež je podle vás poznamenána neexistencí veřejného zájmu, měl tyto hodnoty rozvíjet, pečovat o ?
s-104 Masová média?
s-105 Školy?
s-106 Noviny dělají, co mohou, ale je v nich velmi málo osobností.
s-107 Veřejný zájem o školství je také minimální.
s-108 Všude se dozvíte, že je to druhá priorita, ale skutečnost vypadá jinak.
s-109 Odráží se třeba v diskusi o školném.
s-110 Školné není špatná věc, ale nesmí to nakonec být další daň.
s-111 Kdyby se školné založilo tak, že z něj školy budou čerpat na stipendia a rozvoj, pak je to naprosto v pořádku.
s-112 Ale když se řekne, že se zároveň sníží státní příspěvek, jde o další daň.
s-113 Měl by se naopak zvýšit zájem společnosti o to, aby co nejvíce lidí studovalo, pracovalo na sobě.
s-114 Mělo by to být vidět i v médiích.
s-115 Jsou tady často šikovní lidé bez zkušeností, bez vědomostí.
s-116 Vraťme se ještě k česko - slovenským vztahům.
s-117 Bude mít Slovensko roli jakéhosi speciálního partnera, či nám bude stejným sousedem jako třeba Rakousko?
s-118 V době rozdělování státu tu vládly určité iluze, že bude možné nastolit nějaké zvláštní vztahy.
s-119 Po dvou letech je jasné, že to na státní, oficiální rovině nejde.
s-120 Ale dělá se velmi málo pro rozvoj vzájemně se obohacujících kontaktů tam, kde by to možné bylo.
s-121 Zůstaňme u školství, oficiální výměna, tedy bezplatné studium v druhé zemi, loni obsahovala na každé straně osmdesát studentů.
s-122 Týká se to škol, které v druhé zemi nemají ekvivalent, takže lidí je - zvláště zájemců z Čech o studium na Slovensku - strašně málo.
s-123 Slovenský zájem je větší, mám řadu studentů, kteří ovšem za vzdělání v Čechách dávají dvacet tisíc ročně.
s-124 Co byste Slovensku přál?
s-125 Rozumnou vládu.

Text viewDownload CoNNL-U