Dependency Tree

ln94210_108

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-5
Genreinvitation
Text typepub

Select a sentence

s-1 V cizích pokojích
s-2 Galerie
s-3 Lenka Lindaurová
s-4 Když se mění prostředí tak rychle, jako nyní v Praze, nenávratně mizí i některá romantická zákoutí.
s-5 Neleží výhradně na periferii, ale i v centru města, kde doznávají nejrychlejších změn.
s-6 Jedno takové místo si vyhlédli čeští a němečtí sochaři (čerství absolventi a studenti uměleckých škol) na Smíchově nedaleko Anděla, v ulici Na bělidle.
s-7 V domě číslo pět, který je prázdný a brzy být rekonstruován, obsadilo čtrnáct autorů prostory bývalých bytů a vytvořili zde vlastní reflexi na danou lokalitu a mizející čas.
s-8 V srpnu začali společně pracovat a minulý pátek zpřístupnili objekt veřejnosti ( do 11. září).
s-9 Byty se zbytky koupelen, záchodů, tapet, obnažené elektroinstalace, trámů či kamen se projevily značně inspirativně.
s-10 Stanislavu Konvalinkovou motivovala bývalá kuchyň k vytvoření Tajemství černé kuchyně, kde se divákovi ze tmy vynořují magické záznamy bývalých obyvatel: recepty a návody, ale také světla kočičích očí v zatemněném okně.
s-11 Lenka Urbanová zapojila elektrické kabely do kovových desek na podlaze jedné místnosti, po kterých musí přejít návštěvník na vlastní nebezpečí, touží- li nahlédnout do třinácté komnaty, jen malinko pootevřené.
s-12 U dveří však zjistí, že dveře prázdného pokoje jsou zablokovány.
s-13 Klaus Dobrunz rozvěsil sádrové prádlo a jakési chuchvalce v pravidelných řadách i do trychtýře.
s-14 Skvělého kontrastu a napětí mezi jinými časy dosáhl Thomas Majevszky instalací Čtyři pokoje: jeden je v původní poničené podobě, dva jsou vymalovány zčásti, jeden je bílý úplně.
s-15 Horst Reuschke si z jednoho pokoje vytvořil muzeum.
s-16 Mezi banálními a technickými exponáty jsou také řady útvarů z chleba a zvlášť z másla.
s-17 Lenka Klodová natáhla do bytu domácí zvířata doslova.
s-18 Z jejich kožešin vytvořila pruh táhnoucí se kolem dokola, od podlahy, přes zeď a strop.
s-19 V jiném pokoji využila pohledu skrz okno na jakousi dopravní značku.
s-20 Omalovala ji oranžově, a tak vznikl věčný západ slunce, který zopakovala ve vzoru na stěnách.
s-21 Ekkehard Böhnel položil do bytu křehkou papírovou postel.
s-22 Tendencí Němců bylo uplatnit spíš objekty pro univerzální prostor, Češi hledali pointování instalace právě v daném místě.
s-23 Podobných projektů stále přibývá (Štencův dům, libeňská synagoga, odsvěcené kostely atd.).
s-24 Možná by tedy každé firmě, která podobný pustý objekt zakoupí, stálo za to zamyslet se, zda výtvarná akce tohoto druhu neznamená pro místo i sponzora dobrou reklamu.

Text viewDownload CoNNL-U